loading...
webdesign
زهره نجیبی بازدید : 46 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

برای دسته بندی خودروها از یک شیوه بسیار ساده و کلی به نام کلاس خودرو استفاده می کنند که یک مبنای علمی بر پایه تصورات ذهنی کارشناسان خودرو را داراست که در بیشتر نقاط جهان پذیرفت شده است.

کلاس بندی خودرو چیست؟

روشی برای دسته بندی خودروها می باشد که بر اساس ویژگی های مختلفی مثل ابعاد – سایز ماشین – حجم موتور – ظاهر خودرو طبقه بندی می شود که در ادامه به توضیح کامل آن می پردازیم.

که شامل کلاس های :

A خودروهای مینی

B : خودروهای شهری کوچک

C: خانوادگی کوچک

D : خانوادگی بزرگ

E : نیمه لوکس

F: خودروهای لاکچری

می باشد که هر کدام را با جزییات بیشتر براتون توضیح خواهم داد.

خودروهای کلاس a یا خودروهای سایز کوچک و در اصطلاح عامیانه مینی

این خودروها با کوچکترین کابین های موجود در بازار معرفی می شوند که شامل خودروهایی مثل ام وی ام – ماتیز – مینی ماینر که تعداد سیلندرها و حجم موتور آن نسبت به سایر خودروها کمتر است که مزیت این خودروها نسبت به سایر خودروها مصرف سوخت پایین آن است.

 

خودروهای کلاس b یا خودروهای شهری کوچک

خودروهای کلاس بی همون خودروهای شهری معمول هستن که از خودروهای کلاس آ کوچکترن ولی نسبت به آن ها مصرف بنزین بالاتری دارن ولی در عوض ایمنی بهتری نسبت به خودروهای دسته قبلی دارند. بیشتر خودروهای هاچ بک در این دسته قرار دارند.

خودروهای کلاس c یا خودروهای خانوادگی در سایز متوسط

این خودروها شامل خودروهای سدان در بازار است که مناسب برای 5 نفر است که اغلب صندوق بزرگ و جاداری دارند و حجم موتور و مصرف سوختش از سایر خودروهای کلاس آ و بی بیشتر است خودروهایی مانند مزدا – هیوندا و مگان در این کلاس قرار دارند.

خودروهای کلاس d یا خودروهای سایز بزرگ

خودورهای این دسته در دسته خودروهای سایز بزرگ قرار گرفته و مناسب سفر یا مسافت طولانی است و بسیار جادار و ایمن طراحی شده است و نسبت به خودروهای دیگر از امینت بالاتری برخوردار است و رفاه بیشتری برای سرنشینان فراهم میکنه که میتونیم به خودروهایی مثل اپتیما و تویوتا کمری جز این کلاس خودرویی قرار میگیرند که حجم موتور آنها تا 1600 است.

خودروهای کلاس e یا خودروهای نیمه لوکس

خودروهای نیمه لوکس خودروهایی هستند که به لحاظ سایز طولی و عرضی خودرو نسبت به سایر خودروها بزرگترن و در نتیجه مصرف سوخت بالاتری نیز دارند در ضمن از امکانات رفاهی و امنیتی این خودروها غافل نباشیم که خودروهایی مثل بی ام دبلیو سری 5 – آزرا گرنجوی و برخی از مدل های بنز جز این دسته از خودروها قرار می گیرند.

خودروهای کلاس f یا خودروهای لاکچری

اخرین دسته از کلاس های خودرویی کلاس اف است که به لحاظ سایزی از خودروهای دیگر بسیار بزرگتر است و بسیار آپشنال می باشد و دارای بالاترین ضریب امنیت در خودرو می باشند و اکثرا نیاز به حضور یک راننده وجود دارد که خودروهایی نظیر رولزرویس – بی ام دبلیو سری 7 و برخی از مدل های بنز

 

نوع دیگری از طبقه بندی خودروها بر اساس فرم اتاق و بدنه خودرو وجود دارد که به شرح ذیل است:

سدان

لیفت بک

هاچ بک

فست بک

خودروهای سدان

یک نوع پرطرفدار در کلاس خودروها خودروهای سدان هستند که شامل چهاردرب و یک درب صندوق عقب به صورت مجزا و دو سری صندلی که ظرفیت این خودروها 4 نفره می باشد و مورد نیاز کلیه اقشار جامعه می باشد.

که بر روی بدنه خودروها و دفترچه آن علامت اختصاری sd قرار گرفته است و خودروی خانواده محسوب میشود که شامل خودروهایی مثل پژو 405- سورن – سمند – دنا- تویوتا کمری – برخی از مدل های بنز و بی ام و و ...

خودروهای هاچبک

خودروهای هاچ بک به خودروهایی گفته می شوند که برخلاف عامه که فکر میکنند بدون صندوق نیست و درب پشت به جای درب صندوق عقب استفاده می شود که خودروهایی مثل تیبا2 – پراید 111 و پژو 206 از این نوع هستند.

خودروهای فست بک

طراحی این خودروها چیزی مابین سدان وهاچ بک است که خودروهایی هستند سقف قسمت پشتی با یک شیب ملایم به صندوق عقب وصل می شود مثل خودروی پورشه پانامرا

خودروهای لیفت بک

این خودروها تقریبا شبیه خودروهای سدان هستند که تفاوت آنها در بخش صندوق عقب این خودروهاست که با شیشه عقب یک جا بالا میرود. مثلا تویوتا پریوس یا زانتیا و ...

 

 

بیشتر بخوانید:

در گل و لای چطوری رانندگی کنیم؟

زهره نجیبی بازدید : 45 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

برای همه دارندگان خودرو در فصل سرما یخ زدگی شیشه های خودرو پیش اومده! فکر کنید توی یه روز سرد زمستونی در حالی که خیلی عجله دارین متوجه میشین ماشین کامل یخ زده!

در مرحله اول نترسید و خونسردی خودتونو حفظ کنید تا با راهکارهایی که توی این مقاله میخوام بهتون بگم در کمترین زمان بهترین نتیجه رو بگیرین.

یخ زدایی از شیشه ماشین

چطوری شیشه ماشین رو یخ زدایی کنم؟

روش اول: یخ زدایی و تراشیدن یخ از روی خودرو

در این مرحله در ابتدا ماشین رو روشن کنید و تنظیمات مربوط به یخ زدایی آن را فعال کنید. بهترین کار اینه ماشین روشن بشه تا بعد از گرم شدن ماشین بخاری ماشین روشن بشه و در حالت یخ زدایی قرار بدین که گرمای حاصل از بخاری ماشین باعث اب شدن یخ ها بشه.

دمای ماشین روی بالاترین درجه حرارت باشه و هوای در حال گردش رو تنظیم کنید. چون هوای در حال گردش سبب میشه هوای گرم چرخش داشته باشه و هوای داخلی خودرو زودتر گرم میشه که به روند یخ زدایی خودرو کمک میکنه!

فرقی نمیکنه روز باشه یا شب چراغای ماشینو روشن کنید تا گرمای لامپای ماشین باعث ذوب شدن یخ ها بشه چون خود لامپهای ماشین از خودشون گرما تولید میکنند.

با انجام مراحلی که گفته شد بعد اینکه بخاری ماشین و چراغارو روشن کردین و این یخ ها یه کم نرم شدن وقت اینه یه کاردک پلاستیکی بردارین و برای تراشیدن یخ شیشه ها ازش استفاده کنید.

برای اینکار تمام دورتا دور شیشه های ماشین رو با کاردک بتراشید تا دیدتون تو رانندگی تکمیل باشه و از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

یخ زدایی با کاردک

دقت کنید حتما کاردکی که استفاده میکنید پلاستیکی باشه چون در غیر اینصورت شیشه ها خراشیده میشوند و به خودروی شما صدمه وارد میشه!

روش دوم : استفاده از محلول آب و الکل

یه راه دیگه برای زدودن یخ از روی شیشه ماشین اینه که شما یه مخلوط  آب و الکل روی شیشه های یخ زده اسپری کنید.

برای انجام اینکار اگر دیدین یخی که روی ماشین قرار گرفته خیلی ضخیم هستش و با راهکاری که در بالا بهش اشاره شد درست نشد یه شیشه تمیز رو بردارین و توش یه سهم الکل و دو سهم آب بریزید حساب بطری رو تکان بدین که محلول خوب باهم ترکیب بشه بعد این محلول رو روی شیشه ها اسپری کنید تا سریعتر ذوب بشه و راحت تر بتونین بتراشینش.

اگر خواستین این محلول رو از قبل اماده کنید و تو ماشین نگه دارید برای جلوگیری از یخ زدگی این محصول بهتره توش چند قطره مایع ظرفشویی بریزید تا به عنوان یه عامل فعال عمل کنه و از یخ زدگی محصول جلوگیری کنه!

اگر دیدین سطحی که روی بدنه  ماشین شما نشسته یخ زدگی نیست و برف سبکه میتونین از یه جارو یا برس برای برداشتن ان اقدام کنید. چون حجم زیاد برف بر روی ماشین خودش از یخ زدگی جلوگیری میکنه و در ضمن باعث میشه بدنه ماشین و شیشه ها صدمه نبینه!

یکی از راه کارهای دیگه ای که میتونین برف رو از رو بدنه ماشینتون پاک کنید اینه که با کف دست روی کاپوت یا صندوق عقب بزنین تا برف ها تکانده بشن.

یخ زدایی با دست

اگر چنانچه هوا به قدری سرد بود که قفل های ماشین یخ زد میتونین از باز کننده یخ قفل استفاده کنید.

برای اینکار کافیست مایع بازکننده یخ قفل رو برروی قفل اسپری کنید .

 

اگر چنانچه این مایع در دسترس نبود میتوانید از ترکیب یک فنجان آب و الکل به نسبت مساوی در یک بطری استفاده کنید و بر روی قفل ها اسپری کنید تا یخ آب شود.

نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که قبل اینکه راه بیفتید همه برف و یخ ها رو از رو ماشین پاک کنید در بسیاری از کشورهای پیشرفته خودروهایی که با برف روی ماشین حرکت میکنن مشمول جریمه میشن.

اگر ماشینتونو تو پارکینگ پار میکنید حتما از یه پارکینگ سرپوشیده استفاده کنید که در معرض بارش برف و بارون نباشه و در طول شب شیشه ها یخ نزنه. ولی اگر مجبور به پارک ماشین در فضای روباز بودین حتما از چادر محافظ استفاده کنید تا از یخ زدگی تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

روش سوم: استفاده از محلول آب و سرکه

یه راه دیگه ای که میتونین برای جلوگیری از یخ زدگی ماشین استفاده کنید اینه که مخلوطی از سرکه و آب رو روی شیشه اسپری کنیدو با یه دستمال به خوبی اون رو پخش کنید.

اگر تمایل به خوندن مقالات این چنینی دارید پیشنهاد میکنم مقاله های سایت مارو که استارتاپ تخصصی باطری ماشین هست در سایت باتری کار دنبال کنید.

 

زهره نجیبی بازدید : 40 چهارشنبه 31 فروردین 1401 نظرات (0)

هر راننده ای میدونه که تو شرایط های مختلف رانندگی متفاوت هستش و دیگه این برای هممون اثبات شده است که کنترل رانندگی در سطوح لغزنده و دارای گل و لای بسیار دشواره و نیازمنده مهارته که اگر چنانچه یه حرکت غیراصولی ونادرست مثل ترمز زیاد یا گاز دادن بیش از حد سبب هرزشدن لاستیک های میشه و باعث میشه از مسیر منحرف بشه.

یا سبب میشه تو گل و لای فرو برید و شرایط رانندگی براتون سخت بشه.

رانندگی در گل و لای

راهکار چیست؟

در گل و لای چطوری رانندگی کنم؟

این موضوع رو در نظر داشته باشید در گل و لای فشار باد لاستیک ها باید 20 یا نهایتا 25 درصد باشه و در هنگام خرید لاستیک حتما لاستیک هایی رو تهیه کنید که خاصیت تمیزکنندگی داشته و فاصله بین آج های لاستیک زیاد بوده و خشن باشه تا در شیار لاستیک گل و لای جمع نشه.

مثلا در نظر بگیرید با دوستانتان تصمیم دارید در یک مسیر آفرود به یک جاده سربالایی با شیب زیاد که بسیار لغزنده است و سطوح آن پر از گل و لای هستش قدم بردارید در چنین شرایط رانندگی بهتره قبل از این که از شیب بالا برید دنده رو در حالت سبک 3یا 4 بذارین چون اگر از همون اول دنده سنگین 1یا 2 بذارین ماشین شتاب لازم رو نداره و تو وسط شیب گیر میکنیدو چرخ ها هرز میرند . سرعت انتخابی شما بهتره بین 30-40 کیلومتر باشه تا بتونین مسیرو با موفقیت سپری کنید.

این موضوع خیلی مهمه که در طول رانندگی در سطح شیب داری که پر ازگل و لای از اضافه گاز دادن پرهیز کنید و دنده ماشینو هی کم و زیاد نکنید چون به لاستیکها شوک وارد میشه و باعث میشه گیر کنند.

اگر دیدین ماشین دیگه جلو نمیره و وایستاده به هیچ وجه ترمز نکنین چون دقیقا نتیجه معکوس داره و راهکار اینه دنده ماشین رو حالت دنده عقب قرار بدین اینطوری ماشین سر نمیخوره و با سرعت کم به سمت پایین بر میگرده.

در این حالت اصلا ترمز نگیرید چون تعادل ماشین بهم میخوره و خطر چپ شدن ماشین شما رو تهدید میکنه .

رانندگی در گل و لای

بهترین کار اینه خونسردی خودتونو حفظ کنید چون مسلما اگر نتونین مسلط به رانندگی باشید تصمیمات درستی نمیتونیم بگیرید که خطرات زیادی رو برای شما در پی خواهد داشت.

حالا در نظر بگیرید از همون مسیر سراشیبی قصد دارید بیاین پایین حتما دنده رو در حالت سنگین قرار بدین در این حالت گیربکس به خودروی شما اجازه سرعت گرفتن در سرازیری نمیده و سعی کنین سرعت ماشین رو زیر 12 کیلومتر بر ساعت حفظ کنید.

در خودروهای جدیدتر سیستم های الکترونیکی خودرو طوری طراحی شده است که نیاز به مهارت رانندگان نداره از اضافه شدن سرعت و یا هرز رفتن لاستیک ها در سراشیبی های جلوگیری میکنه به همین جهت رانندگی برای اون راننده اسون میشه

در افرود سواری در مسیرهایی با گل و لای بالا ابتدا باید مسیر توسط راننده رصد بشه و عمق گل و لای توسط رانندگان خودروها بررسی بشه در غیر اینصورت اگر بدون فکر وارد این مسیر بشید شک نکنید که تو گل و لای گیر  میکنین.

فرض کنین با یه تیم 5 افروده وارد این مسیر شده اید حداقل دو خودرو باید وینچ داشته باشند. و در ابتدا و انتهای ماشین های دیگر قرار بگیرند

 که در این صورت خودروها که دارند به دنبال خودروهای وینچ دار حرکت میکنن رد لاستیک ها را دنبال کنند و با حفظ فاصله و سرعت حرکت کنند.

قطعا نوع لاستیک ها تاثیر بسزایی در حرکت در این گل و لای را خواهد داشت .

اینو یادتون داشته باشید که وقتی توی این مسیرها میخواین رانندگی کنید حتما از وجود سنگای ریز و درشتی که وجود داره آگاه باشید و اگر دنده مورد استفاده شما سنگین باشه به زمین فشار بیشتری وارد میکنه و احتمال اینکه تو گل و لای فرو برین خیلی زیاده.

این نکته رو هم تو ذهنتون داشته باشید که از گاز دادن زیاد و ترمز کردن زیاد بپرهیزید.

رانندگی در گل و لای

حالا اگر تو مسیرای جنگلی در یک جاده باریک بودین اگاه باشید که احتمال سرخوردن زیاده پس حتما ماشینارو به هم وصل کنید و بایک سرعت حرکت کنید که اگر خودرویی منحرف شد به وسیله خودروهای دیگر از سقوط آن جلوگیری کنید.

چون تو مسیرهایی که گل و لای زیاده وقتی سرعت ماشین از بازه ای که در بالا گفتیم بیشتر بشه فرمون ماشین دیگه درست عمل نمیکنه و امکان منحرف شدن از مسیر وجود دارد.

.

بیشتر بخوانید:

چی باعث خوردگی رنگ ماشین میشه؟

زهره نجیبی بازدید : 45 دوشنبه 22 فروردین 1401 نظرات (0)

یه موضوع جالبی که امروز میخوام توی این مقالم دربارش صحبت کنم که اونم رنگ ماشینه!

رنگ ماشین علاوه بر داشتن ویژگی زیبایی برای یه خودرو وظیفه مهم تری داره که اونم اینه که از خودرگی بدنه ماشین جلوگیری کنه. که میخوام در ادامه بگم :

چه چیزایی باعث خوردگی رنگ ماشین میشه؟

خوردگی بدنه خودرو

همه ما فکر میکنیم که فقط تصادفات رانندگی یا ساییدگی خودرو با جایی باعث اسیب رسیدن به رنگ ماشین میشه ولی باید بگم شرایط آب و هوایی و نور آفتاب نیز شدیدا باعث اسیب رسیدن به این پوسته رنگی می شود و حتی در شهرهایی که نورآفتاب بسیار تند و شدید است باعث پوسته پوسته شدن رنگ ماشین و نهایت کنده شدن آن میشه که میتونه آسیب جدی به ماشین وارد کنه!

  • این چیزی که میخوام براتون بگم شاید براتون باور کردنی نباشه و اون اینه که نورافتاب علاوه بر این که میتونه به بدنه ماشین صدمه جدی وارد کنه میتونه سلامت سرنشینان رو هم بخطر بندازه چون قطعات پلاستیکی موجود در داخل کابین زمانی که نور افتاب شدید قرار میگیرند و گرم میشن شروع به انتشار گازهایی میکنن که شدیدا برای سلامت سرنشینان خطرناک باشه.
  • مورد بعدی که یه سم جدی برای بدنه ماشین هستش فضله حیوانات و پرنده ها است که به دلیل اسیدی بودن چنانچه مرتب تمیز نشه باعث پاک شدن رنگ خودرو میشه و در نگاه اول متوجه میشید که رنگ اون قسمت ها با سایر قسمت های خودرو متفاوته!
  • یه عامل مهم دیگه ای که شاید اصلا بهش توجه نشه وجود گردو غبار و ریزدگردهای موجود در هواست که روی بدنه ماشین میشینه که اگر شما بیاین به دستمال یا حوله خشک این گردو غبارو از رو ماشین پاک کنین صد در صد دارین به اون رنگ آسیب میزنین چون با اینکار روی ماشین خط و خش ایجاد می کنید.

 

بیشتر بخوانید: بوستر ترمز چیست؟

 

  • اگر بخوام به دلایل بیشتر بابت خوردگی و تغییر رنگ ماشین اشاره کنم میتونم بارون اسیدی یا ریختن شیره درختان و گیاهان و یا شست و شوی بیش از حد در کارواش با مواد شوینده شیمیایی رو براتون مثال بزنم که همگی بسیار آسیب زننده هستند برای بدنه خودروی شما

راهکار جلوگیری از خوردگی بدنه خودرو چیست؟

بهترن راهکاری که میتونم بهش اشاره کنم پارک کردن خودرو در پارکینگ های مسقل هستش که از نورآفتاب، گرد و غبار و فضله پرندگان و ... به دور است. ولی در شهرهای پر جمعیت معمولا مشکل پارکینگ بسیار زیاد بوده ولی میتونین از روکش یا چادر ماشین استفاده کنین که تا حد زیادی میتونه از آسیب دیدن رنگ بدنه جلوگیری کنه!

 

اگر با همه مواردی که گفتیم بدنه ماشین دچار خط و خش شد چه کنیم؟

پیشنهاد میکنم تا حد امکان از ایجاد این خط و خش ها در خودرو جلوگیری کنید ولی چنانچه این خط و خش ها ایجاد شد و توجهی به آن نکردین باعث زنگ زدگی و خوردگی بدنه خودروی شما میشه! و شما حتما نیاز به نقاشی خودرو دارین که با این وجود ممکنه رنگ اصلا درست رو ماشینتون نشینه و ظاهر دلنشینی نداشته باشه!

حال اگر بدنه خودرو دچار خوردگی و آسیب شد راه های زیر پیشنهاد ما به شماست که در ابتدا باید آگاه شید که میزان این خوردگی های چقدره و تا چه حد از عهده شما بر میاد.

بدنه هر خودرو از سه لایه تشکیل شده است :

جلادهنده

رنگ اصلی

آستر

که در ابتدا باید بدونین که این خسارت به کدوم لایه وارد شده چون ترمیم هر لایه با دیگری متفاوته ! ولی این نکته رو در نظر داشته باشید که هر چقدر خوردگی به بدنه خودرو نزدیک تر باشه میزان ترمیم سخت تره!

برای لایه های بالاتر شما میتونین از یه قلم رنگ مخصوص اینکار استفاده کنید .

یه چیز خلی جالب رنگ بدنه ماشین شما یه شماره ای داره که میتونین این شماره رو زیر در موتور خودرو پیدا کنید و قلم موی مناسب  این کارو پیدا کنید

خب حالا که فهمیدین قلم خشگیر مناسب خودروی شما چیه و تهیش کردین اول محلی که قراره رفع خشگیری کنید با آب و صابون خوب بشورید که در صورت داشتن گرد و غبار و آلودگی تمیز شه سپس از یه سنباده نرم استفاده کنین و محل مورد نظر رو خوب سنباده کشی کنید . ( دقت کنید استفاده از خمیر دندون بی تاثیر نیست تو عملکرد کارتون)

اگر دیدین خراشی که ایجاد شده به اندازه کافی کوچیکه میتونین با پولیش به رفع آن بپردازین .

کلام آخر

ما به عنوان یه استارت آپ تخصصی باطری ماشین و سایر قطعات خودرویی تاکید میکنیم تا انجا که امکان پذیر است از فضای مسقف برای خودرو خود استفاده کنید تا کمترین صدمه به خودروی شما وارد بشه!

 

 

زهره نجیبی بازدید : 43 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

توی این مقاله میخوام درباره یه قطعه کلیدی تو خودرو بنویسم و از اهمیت این قطعه بگم. همانطور که تو مطالب قبلی که براتون نوشتم و بهتون هم گفتم تیم باتری کار که یه استارتاپ تخصصی در زمینه خودرو و خرید باطری ماشین هستش و دائما در تلاشه که بهترین خدمات رو به مشتریان خودش ارائه بده.

و اما بوستر ترمز، خودتون قطعا میدونین هر کدوم از قطعات برای کم کردن یه فشار و بار از روی خودرو در هنگام رانندگی سرنشین است.  یکی از این قطعات بوستر ترمز هستش که اسمشو از مکانیک و تعمیر کننده ماشینتون زیاد شنیدید.

بوستر ترمز کارش چیه؟

بوستر ترمز

یکی از قطعات استفاده شده در ترمزهای دیسکی خودرو ، بوستر می باشد. لازم به ذکر است که در ترمزهای طبلی، بوستر ترمز وجود نداره. کار اصلی بوستر ترمز تقویت کردن نیروی وارد شده از سمت راننده در سیستم ترمز هستش یعنی با وجود این قطعه راننده نیاز نداره فشار بیشتری به پدال ترمز بیاره و در اصطلاح خودمون ترمزی که میگیریم راحت تر و نرم تره ولی اینو در نظر بگیرید که بوستر ترمز زمانی که ماشین خاموشه کار نمیکنه بخاطر همینه پدال ترمز سفته !

شکل ظاهری بوستر ترمز به چه صورت است؟

به لحاظ فیزیکی و ظاهری بوستر ترمز به شکل یک قوطی فلزی مشکی رنگ است که جاش پشت موتور سمت راننده است. که اگر کاپوت رو باز کنید میتونید این قطعه رو ببینیدش.

اجزای بوستر ترمز

بدنه فلزی

جایگاه فشار ثابت

جایگاه فشار متغیر

سوپاپ کنترل – سوپاپ یک طرفه یا سوپاپ هوا

دیافراگم لاستیکی

میله رابط : کار اصلی این قطعه فلزی ارتباط بین پیستون و پدال ترمز است که در قسمت میانی بوستر واقع شده است.

پیستون : کار این پیستون در واقع فشارحاصل از دیافراگم توسط این قطعه انجام میشه.

فنر بوستر: کار این فنر اینه که پیستون رو به حالت اولیه برمیگردونه

 اجزای بوستر ترمز

جالبه بدونین که سایز بوستر ترمز در اندازه های مختلف مثل 8-9-10 اینچی بوده که این سایز با توجه به سایز پمپ ترمز در هر خودرو  انتخاب می گردد.

عملکرد یک بوستر ترمز چگونه است؟

شاید براتون جالب باشه بدونین که اسم دیگه بوستر ترمز بوستر خلا هستش و این نشون میده که این قطعه برای شروع کار خودش نیازمند یک فضای خلا داره که این فضا توسط شلنگ خلا از موتور ماشین به بوستر منتقل میشه و در جایگاه فشار ثابت در بوستر ترمز ذخیره می گردد.

زمانی که راننده پاشو میذاره رو پدال ترمز، میله رابطی که در بالاتر بهش اشاره کردیم اجازه میده هوای بیرون به جایگاه فشار متغیر منتقل بشه و سوپاپ هوا به سوپاپ هوشمند بین دو محفظه متصل است و با باز شدن آن، سوپاپ هوشمند بسته می‌شود و خلاء موجود در محفظه‌ی فشار ثابت بدون تغییر باقی می‌ماند. همین امر بین محفظه‌های دو سمت دیافراگم ایجاد اختلاف فشارمی‌کند. به این ترتیب که، این اختلاف در دو سوی دیافراگم فشار وارده از یک سوی آن را افزایش داده و با فشار پیستون به دسته‌ی آن که بخشی از میله‌ی رابط است، به پیستون سیلندر اصلی را با فشار بیشتر حرکت می‌دهد. با رها کردن پدال ترمز، فنر برگشت دهنده‌ی پیستون بوستر نیز رها شده و سوپاپ هوا بسته، سوپاپ هوشمند باز می‌شود و ارتباط بین دو سمت دیافراگم توسط آن، برقرار می‌گردد.

حالا توی این شرایط در جایگاه های بوستر خلا وجود داره. باید بگم بهتون که در سوپاپ های یک طرفه، هوا نمیتونه وارد بشه به خاطر همینه بوستر در دو حالت ثابت و متغیر فعاله!

 

بوستر ترمز چه گونه هایی دارد؟

بوستر ترمز بر سه نوع است:

بوستر مستقیم

بوستر غیر مستقیم

بوستر دو پیستونه

در بوستر ترمز مستقیم زمانی که راننده پاشو میذاره رو پدال مستقیما این فشار منتقل میشه. ولی در بوستر ترمز غیر مستقیم وقتی راننده پاشو میذاره رو پدال ترمز اول فشار وارده به پمپ ترمز منتقل میشه سپس از طریق روغن ترمز به بوستر منتقل میگردد.

در خودروها عموما از این دو نوع استفاده میشه و مرسوم تره ولی نوع دیگری از بوستر ترمز به نام بوستر دو پیستونه وجود داره که در خودروهای پیشرفته تر مورد استفاده قرار میگیره که ابعادش کوچیکتر ولی قدرتش بالاتره!

جمع بندی

اگر چنانچه علاقه مند به مطالب اینچنینی و اخبار مربوط به خودرو هستین پیشنهاد میکنم حتما یه سر به پیج ما بزنین کافیه اینجا کلیک کنید.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 46 یکشنبه 14 فروردین 1401 نظرات (0)

چرا دزدگیر ماشینم کار نمیکنه؟

توی این مقاله به عنوان یکی از کارشناسان باتری کار میخوام علت های عدم  کارکرد درست دزدگیر ماشینو بررسی کنم. برای همه ماهایی که سال هاست از خودرو استفاده میکنیم ممکنه اتفاق افتاده باشه که دزدگیر ماشین کار نکنه که علت های مختلفی داره که باهم به بررسی این موضوع میپردازیم ولی دقت کنید که مهم ترین علت کیت داخلی دزدگیر می باشد.

اگر دوست داشتین این مقاله رو تا انتها با من همراه باشید تا علت هارو باهم بررسی کنیم و برای هر کدوم یه راهکار خوب و مناسب ارائه بدیم.

دلایل عدم کارکرد دزدگیر ماشین چیست؟

زمانی که میخوایم رو ماشینمون دزدگیر نصب کنیم با انواع و اقسام دزدگیرهای مختلف مواجه میشیم که هر کدوم در نوع خود دارای یک سری ایرادات و حسن های مختص به خودشون هستن بنابراین در هنگام خرید قدرت انتخاب ما بالا میره که ما باتوجه به بودجه ای که برای اینکار کنار گذاشتیم و سلیقه کلی انتخاب داریم .

وقتی دزدگیر ماشین به هردلیلی کار نکنه این استرس و اضطراب بابت ربوده شدن ماشین همیشه با ما همراهه که ما دو تا گزینه داریم یه راهش اینه که ما کارو بسپاریم به کاردون و خودمون کنار وایستیم و بعد از درست شدن دزدگیر با خیال راحت ماشینو تحویل بگیریم و یه راه دیگه اینه که شروع کنیم به ازمون و خطا و تست دلایل مختلف کارنکردن دزدگیر ماشین تا به اون نتیجه لازم برسیم و رفع ایراد کنیم و خودمون رو از شر این استرس ازاد کنیم.

البته این موضوع رو در نظر داشته باشید که گاهی وقت ها این ایرادات اساسیه و به این راحتیا درست نمیشه و حتما یه فرد متخصص باید به رفع ایراد بپردازه.

برای دونستن جزییات بیشتر در ادامه با من همراه باشید تا در هنگام بروز این مشکل به یه جمع بندی درست برسید و تصمیم خوبی بگیرید.

  • خرابی ریموت
  • عدم کارکرد درست قفل مرکزی
  • وجود مشکل در فیوز دزدگیر
  • فرسوده شدن دزدگیر
  • عدم کارکرد صحیح آنتن ریموت
  • عدم ارتباط درست کلید با خودرو

 

حالا به بررسی دقیق تر هر کدام از موارد فوق میپردازیم:

یکی از دلایل اصلی وقوع این مشکل وجود مشکل در قفل مرکزی خودرو میباشد. این اتفاق بسیار شایع بوده و به دلیل گرد و غبار موجود یا آلودگی های مختلف مسدود می شود و مثل گذشته کار نمیکنه بنابراین حتما پیشنهاد میشه که مدام تمیزش کنید.

 

دلیل دیگر کار نکردن دزدگیر خراب بودن یا اتمام باتری ریموت می باشد. خب همونطور که خودتون میدونین باتری یه قطعه مصرفی هستش و قطعا بعد از استفاده تموم میشه و قابل استفاده نیستش که میتونین باتری های جدید رو جایگزین کنید.

و اگر شما باتری رو عوض کردین و مشکل حل نشد باید به این نتیجه برسید شاید ریموت شما دچار فرسودگی شده و امکان تعمیر نیست و باید کلا بذارینش کنارو ریموت جدید بخرین.

 

در بالا گفتیم دلیل سوم وجود عیب در فیوز دزدگیر نیز باعث عدم کارکرد صحیح دزدگیر میشه: همانطور که مطلع هستین هر دزدگیر ماشین از قطعات مختلفی تشکیل شده است که فیوز نیز یکی از این قطعات می باشد که برای این که متوجه بشید مشکل از فیوز است یا نه شما نیاز به یک مولتی متر دارید تا فیوز دزدگیر رو تست کنید.

 

یه پیشنهادی دارم براتون همون اول که ماشین رو خریدین یه کلید یدکی از روش بسازید چون ممکنه با گذر زمان ارتباط بین کلیدهای دزدگیر و ماشین خراب باشه با وجود کلید یدک شما برنامه ریزی درست رو تو ریموت دارین.

 

یه چیز دیگه که به ذهنم رسید تا بهتون بگم اینه علت کار نکردن دزدگیر ماشینتون ممکنه وجود ایراد در آنتن ریموتتون باشه که ممکنه در اتصالات اون مشکلی به وجود اومده باشه و کلا ممکنه یه ایراد سخت افزاری داشته باشه که حتما باید توسط لحیم کار باید تعمیر و درست بشه .

 نتیجه گیری

توی این مقاله من بعنون یک کارشناس فنی خودرو در تیم قوی باتری کار که یک استارت اپ تخصصی در زمینه خرید باتری ماشین هستش به شما توصیه میکنم چنانچه ریموت شما دچار مشکل کار رو به یه ادم متخصص بسپارید تا در کمترین زمان ممکنه به حل مشکل شما بپردازه.

 

دزدگیر ساده

دزدگیر و نتیجه‌گیری اجمالی

در این مقاله تلاش کردیم تا از مشکلات دزدگیر‌ها و ریموت‌های آن‌ها صحبتی داشته باشیم. همان طور که مطالعه کردید، این مشکلات می‌توانند گوناگون باشند. پس برای هر یک از نواقص باید استراتژی خاصی را مد نظر قرار داد. امیدوار هستیم که هیچ گاه دچار مشکلات بزرگی از این لحاظ نشوید و همواره دزدگیر با کیفیت و خوبی را در اختیار داشته باشید. حال اگر ایراد مربوط به دزدگیر شما جدی باشد، می‌توانید آن را به فردی متخصص واگذار کنید. افراد زیادی هستند که مشکل شما را در کمترین زمان و با نازل‌ترین قیمت‌ها برطرف می‌کنند.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 51 یکشنبه 15 اسفند 1400 نظرات (0)

درباره سیستم تعلیق خودرو چه می دانید؟

شاید ما به عنوان یه کاربر عادی درباره تعلیق ماشین نشنیده باشیم اگر براتون جالبه درباره این مطلب بدونین پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها با من همراه باشید.

تعریف سیستم تعلیق خودرو و وظایف آن

سیستم تعلیق ماشین یا همون فنربندیه که این قسمت از اتومبیل برای جلوگیری از لرزش و حرکت های شدید ماشین در سطوح غیرهموار در حین حرکت میشه.

سیستم تعلیق شامل چه قسمت هایی می باشد؟

منظور از سیستم فنر ماشین شامل قطعات زیر می باشد:

کمک فنر

فنرها

شاسی

چرخها

اتصال بین چرخ و شاسی

سیستم فنر بندی ماشین از ابتدای استفاده در خودروهای بنزینی تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و هر چقدر خودروها پیشرفته تر شدن این سیستم ها متنوع تر و پیچیده تر شدن و راحتی سرنشینان خودرو بیشتر شده است در ضمن هر چه قدر این قطعات پیشرفته تر شده ان فرسایش در اون ها پایین اومد و عمرشون طولانی تر شد چون هر چقدر این حرکات شدید بیشتر بشه استهلاک در خودرو بالاتر میره

 

سیستم تعلیق ماشین از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اگر بخوام براتون شرح بدم که سیستم فنربندی ماشین از چه قطعاتی تشکیل شده است باید بگم که تعداد این قطعات بسیار زیاده که عملکرد ضعیف و یا فرسودگی هر کدام از قطعات بر سیستم تعلیق خودرو بسیار اثر گذار خواهد بود و بر ایمنی خودرو نقش به سزایی دارد. که در اینجا به اصلی ترین این قطعات میپردازیم:

  • رینگ و لاستیک : بیرونی ترین سیستم فنربندی یه خودرو لاستیک ها و رینگ ها هستند و سطوح ناهموار قبل از هر چیزی با لاستیک ها برخورد میکنند پس لاستیک ها سریع تر از هر قطعه دیگر دچار استهلاک میشه که در این بین وظیفه رینگ ها انتقال وزن خودررو به سطح جاده است و توزیع کردن این وزن خودرویی است.
  • فنرها : اصلی ترین سیستم فنر بندی یک خودرو فنرها هستند که وظیفه آن ها جذب ضربه ها و تنظیم ارتفاع ماشین و حفظ تماس لاستیک ها با سطح جاده می باشد. که انواع فنرها به شرح ذیل است:
    • فنر مارپیچ
    • فنرتخت
    • فنر بادی
  • دمپر یا کمک فنر: این قطعه هم جز قطعات بسیار مهم و اصلی می باشد که وظیفه آن مانند فنرها جذب ضربه هاست و نیروی وارد شده توسط ضربه هارو دفع می کند و زمانی که میخواد این نیرو رو دفع کنه خودرو به سمت بالا میپره که انواع به شکل زیر است:
    • کمک فنر هیدرولیکی یا سیال روغنی
    • کمک فنر نیوماتیکی یا سیال گازی
  • میل تعادل یا میل موجگیر : وظیفه این میله ایجاد ثبات در ماشین است و در سرعت های بالا یا در جاده های مارپیچ از چپ شدن و منحرف شدن خودرو جلوگیری میکنه و در واقع نقطه اتصال بین دو کمک فنر ماشین را فراهم میکنه
  • میل رابط : وظیفه این میله ها ایجاد ارتباط و اتصال بین بخش های مختلف سیستم تعلیق خودرو رو دارد و بسیار مقاوم هستند که عمرشون به اندازه بدنه و شاسی خودرو می باشد و فقط در تصادفات شدید زمانی که بدنه یا شاسی اسیب جدی میبنه این قسمت دچار استهلاک و و آسیب میشه!
  • سیبک: یه قطعه دیگه در سیستم تعلیق ماشین سیبک هستش که شکل مفصل گونه داره که وظیفش متصل کردن چرخ های ماشین به سیستم فنربندی ماشین است که وقتی فرما خودرو رو میچرخونیم عبور از ناهمواری ها توسط این بخش از ماشین ممکن میشه
  • بوش : این هم یه قطعه مفصل گونه است در خودرو که فرقش با سیبک اینه که قابل چرخش نیست و فقط میتونه باز یا بسته بشه و برای کم کردن سرو صدا و لرزش خودرو در سطوح ناهموار به کار میاد.
  • طبق: این قطعه فولادی برای متصل کردن سیستم فنربندی به شاسی ماشین استفاده میشه که انواع آن به شکل زیر است:
    • کنترلی
    • جناغی

سیستم های فنربندی دارای چه انواعی است؟

  • سیستم فنر بندی مستقل
    • مک فرسون
      • سیستم دوجناغی
      • محور نگهدارنده
      • طبق دار عرضی
    • سیستم فنربندی وابسته
      • اکسل محور صلب
      • اکسل محور تیری شکل
      • چهارمیل
      • دیون
    • سیستم فنربندی نوین
      • چنداتصاله
      • هیدرولیکی یا هیدروپنوماتیک
      • فنربندی بادی
      • فنربندی الکترومغناطیسی

چه زمانی سیستم فنربندی خودرو مستهلک می شود؟

یه سری نشونه ها وجود داره که با دیدنش این الارم رو به شما میده که سیستم فنربندی شما مستهلک شده و باید تعویضش کنید که در اینجا به یکی از مهمترین هاش می پردازیم

  • وجود روغن بر روی کمک فنرها علت اصلی مستهلک شدن سیستم فنربندی ماشینه که علتش عبور و مرور بیش از حد از مسیرهای ناهموار و بالا پایین شدن زیاد از حد خودرو است که باعث نقص عملکرد این قطعه میشه و سبب میشه دچار روغن ریزی بشه! و بهتر وقتی بیش از 60 هزار کیلومتر کار کردین در سرویس های دوره ای این موضوع رو با مکانیکتون در میون بذارین.

جمع بندی

شرکت باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه خرید باتری ماشین و فروش اینترنتی باطری ماشین که سال هاست در زمینه خودرو و قطعات یدکی آن فعالیت دارد توصیه می گردد حتما از سرویس های دوره ای خودرو استفاده کنید.

 

زهره نجیبی بازدید : 48 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

با علائم خرابی شمع آشنا شوید

این قطعه نقش حیاتی را در عملکرد خودرو از وقتی که روشن می شود دارد و قطعه بسیار مهمی در موتور های احتراق داخلی می باشد.

شاید با گفتن این جمله تعجب کنید اما بیشتر مشکلاتی که برای پیشرانه ماشین به وجود می آید ناشی از کثیف یا معیوب بودن شمع می باشد.

 

نقش شمع در خودرو چیست؟

شمع ها قطعاتی هستند که جریان الکتریکی که از باتری ماشین به سمت کوئل می رود را به جرقه هایی برای احتراق ترکیب هوا و سوخت در سیلندر ایجاد می کنند.

این جریان برق داخل شمع به حر کت در می آید و در آخر شمع در فضایی که بین انتهای شمع و سر شمع وجود دارد با یک قوس الکتریکی با قدرت بالا را تشکیل می دهد.

که این قوس به وجود آمده همان  جرقه ای است که موجب احتراق مخلوط هوا و سوخت می شود.

شمع های ماشین می تواند به هر دلیلی از کار بیافتد یعنی اگر بخواهیم به طور کلی این مسئله را ببندیم باید بگوییم هر چیزی مانند روغن شدن شمع یا دوده زدن آن جریان برق را مختل می کند و باعث ایجاد نقص عملکردی در شمع می شود.

 

یکی دیگر از علائمی که باعق مختل کردن کار شمع ها می شود فاصله بین آن ها است. همچنین شمع ها با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و این اتفاق باعث افزایش فاصله بین الکترود های سر شمع می شود.

 

 

علائم خرابی شمع خودرو

برای اینکه از شمع های خود مطمئن باشید از شمع های استفاده کنید که استاندارد خودور سازی استفاده از آن را تایید می کنند. اگر از شمع های تقلبی در بازار استفاده کنید باعث می شود موتور و قطعات الکتریکی

مثل کوئل آسیب ببنند.

 

احتراق ناقص موتور

زمانی که در مخلوط سوخت وهوایی که درون سیلندر است مشکلی پیش می آید،احتراق ناقص ایجاد می شود.

اگر احتراق سوخت در پیشرانه خوب عمل نکند، این سوخت باعث می شود آلودگی های بیشتری از اگزوز انتشار پیدا کند و به محیط زیست نیز آسیب وارد شود.

بنابراین اگر شمع ها درست جرقه نزنند می توانند یکی از دلایل احتراق پیشرانه باشند.

 

لرزش و ایجاد سر و صدا در حالت درجا

ایجاد شدن سر و صدا و گاهی لرزش ماشین نیز می تواند نشان دهنده عملکرد نادرست شمع ها در خودرو باشند. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که سوخت سوزانده نشده ناشی از عدم احتراق صحیح شمع حسگر اکسیژن خودرو را به اشتباه می اندازد.

و خب این مسئله باعث کم شدن میزان سوخت درون سیلندر ها شده و در نتیجه نسبت ترکیب سوخت و هوا در داخل سیلندر به هم بخورد.

 

 

سخت یا کند بودن شتاب گیری

اگر از سوی پشرانه ها وقتی که پدال گاز را می فشارید پاسخ صحیحی دریافت نشود مخصوصا زمانی که خودور در حالت شتاب گیری است عملی قابل توجه کردنی بوده و باید به این عمل توجه کنید. همچنین اگر پیشرانه در زمان شتاب گیری تاخیر داشته باشد موضوعی بوده که به دلیل عدم احتراق درست در پیشرانه رخ می دهد.

 

روشن شدن چراغ چک ماشین

اگر که شمع ها در وخیم ترین اوضاع خود باشند چراغ چک ماشین روشن می شود، البته روشن شدن چراغ چک عامل های دیگه ای نیز دارد اما یکی از دلایل آن نیز می تواند به خرابی شمع منجر شود.

 

عمر شمع خودرو چقدر است؟

شمع ها با عمر استانداری روانه بازار می شوند. و اغلب آن ها بین 40 تا 80 هزار عمر مفید دارند. حتی برخی از شرکت ها نیز شمع هایی تولید کرده اند که طول عمر آن ها 150 هزار کیلومتر بوده.

شاید بپرسید شمع فرسوده می شود

باید گفت بله شمع هایی با این طول عمر نیز فرسوده می شوند ولی باز هم عملکرد خود را انجام می دهند!... البته نه به خوبی روز های اول استفاده از آن

به هر حال از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است. پس توصیه باتری کار این است که در هر 30 هزار کیلومتر شمع را بررسی کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

 

روش های چک کردن شمع موتور

به دلیل اینکه شمع ها با برق و بنزین در ارتباط هستند فعل و انفعالات شیمیایی روی آن رخ خواهد داد. حال با روش هایی که به شما آموزش خواهیم داد تشخیص خرابی شمع را برایتان راحت می کنیم.

 

در ابتدا باید خودرو خود را خاموش کنید، و برق اصلا پشت آمپر نباشد. بعد از خاموش کردن وایر شمع ها را با آچار باز کرده.

 

دوده سیاه یا تیره روی شمع

این دوده از کربن ته نشین شده به دست می آید که نشان دهنده بنزین زیادی است که وارد سیلندر های خودرو شده و مقداری از آن را نسازانده.

در خودرو های کاربراتوری، باید این را به گونه تنظیم کنیم که بنزین به طور کامل بسوزه و روی بدنه شمع دود به جا نگذارد.

 

لکه های سفید رنگ رسوب روی شمع

اگر این لکه سفید رنگ را مشاهده کردید میتوان علت روغن سوزی ماشین باشد. پس باید سوپاپ ها، رینپ ها و سیلندر ماشین را بررسی کنید تا متوجه علت روغن سوزی شوید.

 

نقطه هایی تاولی شکل به رنگ سفید یا قهوه‌ای روشن

با مشاهده این تاول ها می توانید متوجه شوید که بنزین کمی وارد سیلندر شده. پس باید سیستم انژکتور را با دستگاه کاربراتور تنظیم کنید و اگر مشکل برطرف نشد باید دنبال نشتی در سوخت باشید.

 

آب شدن شمع ها

ارگ دیدید شمع ها آب شده بدانید تنظیم تسمه تایم به هم خورده است. اگر تسمه تایم مشکل نداشت می توانیدد عواملی چون سوپاپ ها، کوئل، بنزین نامرغوب و... را بررسی کنید. 

از جهتی انتخاب نادرست شمع ها نیز می تواند دلیل باشد، شمع نامرغوب تحمل دمای کمی دارد و برای موتور خودرو شما مناسب نیست.

 

جمع بندی

با خراب شدن شمع خودرو، ماشین شما بد کار می کند و یا با استارت های زیاد نیز روشن نمی شود. که این موضوع می تواند به راحتی به بخش های دیگر خودرو نیز آسیب برساند. بهترین کار این است که در صورت خرابی سریعا آن را رفع کنید.

 

پیشنهاد باتری کار

شمع های خودرو خود را زمانی که خودرو 25 هزار تا 30 هزار کیلومتر کار کرده، تعویض کنید. تعویض این قطعه در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

زهره نجیبی بازدید : 47 یکشنبه 08 اسفند 1400 نظرات (0)

چه ویژگی هایی خط عابر هوشمند داره؟

جهان داره رو به سمت تکنولوژی های خیلی هوشمند و جالبی میشه که دیدم خالی از لطف نیست دربارش حرف بزنم و بهش بپردازم. یکی از این موارد وجود خط عابر هوشمند که بسیار تعاملی است و فقط در زمان هایی که نیاز است نمایش داده میشه.

اگر برات جالبه که دربارش بدونی بهت پیشنهاد این مقاله رو با من همراه باش. تو صفحه من انواع تکنولوژی های روز دنیا که بیشتر سمت خودرو هستش رو میتونی ببینی تو سایتمونم که یه استارت اپ تخصصی باتری ماشین هستش کلی اطلاعات جالب میذارم خواستی حتما یه سر به اونجا هم بزن.

خب داشتم درباره خط عابر هوشمند صحبت میکردم،

این خط عابر چطوری کار میکنه؟

با توسعه گوشی های هوشمند، شرکت های تولید کننده نرم افزار دوست دارن همه تکنولوژیها رو به سمت پیشرفت و توسعه ببرن خط عابر پیاده در ساعات کم تردد ناپدید میشه و تو زمانایی که بهش نیازه دوباره پدیدار میشه!

تاریخچه خط عابر پیاده هوشمند

اولین بار شرکت Umbrellium که یه شرکت نرم افزاری خیلی بزرگ تو انگلیس هستش این نرم افزار رو تولید کرد با افزایش ترافیک شهری نیاز به علایم رانندگی بیشتری بود که این خط عابرها برای امنیت بیشتر راننده ها- دوچرخه داران و عابران پیاده است.

تقریبا از دهه 1940 میلادی خطوط عابر پیاده در کلیه خیابان های دنیا شروع به خط کشی شد و ازش استفاده میکنیم ولی استفاده از اون جز چالش های بزرگ زندگی ماست و در حال حاضر ارتباطات ما در شهر بسیار متفاوت تر از قبل شده مثلا فرض کنید دارید تلفن حرف میزنید و از خیابون رد میشید خب طبیعتا توی این لحظه خطرات زیادی شما رو تهدید میکنه در هنگام عبور! که با تغییر سبک زندگیهای هوشمند این خطرات به حداقل رسیده!!!

اساس کار این خطوط هوشمند چگونه است؟

برای اولین بار در جنوب لندن در کشور انگلیس شرکت نرم افزاری که در بالا به آن اشاره کردیم با استفاده از هوش مصنوعی به ساخت این خط کشی پرداخت هاست. که زمانی که یه فرد وارد خیابون میهشه با ردیابی حرکتش وقتی داره راه میره به خودروهای که از اون خیابون رد شمیشه با فلش های جهت داری قرمزی که کف خیابون نمایش میده اعلام خطر میکنه و خودرو رو دعوت به توقف میکنه.

این کار توسط دوربین هایی که اطراف اون خیابون نصبه انجام میده و بدین ترتیب اجازه ورود و خروج به خودروها و عابرین پیاده میده!

تکنولوژی مورد استفاده در خطوط هوشمند چگونه است؟

در سطح خیابان یه سری ال ای دی وجود داره که توش از تکنولوژی چراغ های استارلینگ کراسینگ استفافده شده است که میاد حرکت افراد پیاده و ورود و خروج خودروها رو شناسایی میکنه و میاد جریان ترافیک رو مدیریت میکنه و خط عابر پیاده هوشمند رو فعال میکنه!

جنس این ال ای دی های هوشمند از چیست؟

 این ال ای دی از یه سری پنل های پلاستیکی ساخته شده است که در سطح خیابان قرارداده میشوند و توسط دوربین هایی که در اطراف جهت نظارت نصب شده اند فعال می گردندو با استفاده از هوش مصنوعی حرکت بعدی وسایل نقلیه و افراد رو تخمین میزنند و اساس کار و تنظیم می شوند.

پنل ها طوری ساخته شده اند که لیز و سر نباشند و باعث لغزش ماشین ها و عابرپیاده در هنگام بارندگی نشوند و در ضمن قابلیت تحمل وزن سنگین خودروها رو داشته و شکننده نیستند.

شاید براتون جالب باشه بسته به حجم ترافیک این خطوط نمایش داده می شوند مثلا تو نیمه شب که عبور و مرور خیلی کمه صفحه خاموشه ولی به محض رد شدن یه عابر پیاده سریع نمایش داده میشه و تو غروب که معمولا عبور و مرور بالاست این خطوط به صورت اتوماتیک مداوم نمایش داده میشن و جالبه بدونین که سطح این خطوط عریض تر میشه تا افراد بیشتری بتونن ازش رد شن!

هدف از ساخت خطوط هوشمند عابرپیاده چیست؟

هدف کاهش تلفات و تصادفات خیابانی است در ضمن با ارسال سیگنال بر روی گوشی های هوشمند عابرین از تصادفات جلوگیری میکنند تا افراد رو متوجه خودروهای عبوری بکنند.

مدیرپروژه این طرح خطوط هوشمند عابرپیاده میگه ما قرار نیست  خط و نقش هایی استفاده کنیم که عابرپیاده گیج بشه ما از همون طراحای اشنای خطوط پیاده و مفاهیم واضح استفاده میکنیم که کاربر سریع متوجه خطر بشه و شرایط موجود مورد درکش قرار بگیره!

اگر مایل به خوندن اطلاعات بیشتر درخصوص تکنولوژی های اینچنینی شدین اگر دوست داشتین پیج اینستاگرام مارو فالو کنید همین الان اینجا کلیک کنید.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 51 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)

درباره گازسوز شدن خودروها چه میدانید؟

یکی از اقداماتی که در شهرهای شلوغ و پرتردد بسیار مرسوم شده است گازسوز شدن خودروهاست. در ابتدا فقط وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها اقدام به گازسوز شدن خودرو ها میکردن ولی الان برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا گازسوز شدن خودرو بسیار مرسوم شده است.

از دهه 80 خرید و فروش خودروهای دوگانه سوز داخلی به نسبت با استقبال مردم مواجه شد و علتش گرون شدن به یکباره بنزین بود که این موضوع برای افرادی که مصرف سوخت بالایی دارن یک مزیت محسوب شد. از این جهت گروه خودروسازی سایپا و ایرانخودرو شروع به ساخت خودروهای دوگانه سوز کردند. البته شایان ذکر است که ایرانخودرو در این زمینه پیشتاز بوده و سایپا نقش آنچنانی در این قضیه ندارد.

توصیه باتری کار به عنوان یک گروه تخصصی در زمینه خودرو اینه که از خودروهای گازسوزی استفاده کنید که به صورت فابریک کارخانه گازسوز هستن چون خطر کمتری داشته و ایمنی بالاتری به نسبت خودروهایی به صورت شخصی گازسوز شده اند دارد.

البته طبقه مجوزی که از طرف سازمان مربوطه صادر شده همه خودروهای عمومی شامل تاکسی و وانت بارها میتونن در سامانه ثبت کنن و خودروهای خودشونو گاز سوز کنند.

 

یک خودرو دوگانه سوز چه مزیت هایی دارد؟

  • داشتن صرفه اقتصادی
  • کاهش آلودگی محیط زیست
  • کمک به اقتصاد کشور

خودرو دوگانه سوز چه صرفه اقتصادی دارد؟

مهمترین دلیلی که یک شهروند مجاب میشه که خودروشو گازسوز کنه پایین بودن قیمت گاز به نسبت بنزین هستش و برای کسانی که در طول روز مسافت بالایی رو رانندگی میکنند مثل رانندگان تاکسی شهری و بین شهری ، براشون به صرفس که خودروشون گازسوز بشه تا سوخت بنزینی!

آیا خودروهای دوگانه سوز به کاهش آلودگی محیط زیست کمک میکنند؟

بله خودروهای دوگانه سوز کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا میکنند و کیفیت هوارو بهبود می بخشند. برای مثال یه خودرویی که قابلیت استفاده از بنزین و گاز رو داره زمانی که داره از بنزین استفاده میکنه 11 برابر گاز گلخانه ای بیشتری تولید میکنه!

 

خودروهای دوگانه سوز چه کمکی به اقتصاد کشور میکنه؟

از انجا که فرایند تولید سوخت گازسوز نسبتا به صرفه تر و آسان تر از تولید سوخت بنزینی است بنابراین در این امر کمک ویژه ای به اقتصاد کشور میکنه.

 

یک خودرو دوگانه سوز چه معایبی داره؟

دارای استهلاک بالاتر در بخش موتور خودرو

حجم اشغالی بالا در صندوق عقب خودرو

آسیب پذیری بالا در تصادفات رانندگی

هزینه احداث جابگاه سوخت گازسوز

 

 

چرا در خودروهای گازسوز استهلاک بالاتر است؟

این خودروها چون به طور همزمان هم از گاز هم از بنزین استفاده میکنند به مرور زمان دارای استهلاک بالاتری خواهند بود و بعد از یه مدت خودرو شروع به ریپ زدن میکنه چون در اصطلاح مکانیکا خودرو خفه میشه!

یه شکایتی که دارندگان خودروهای دوگانه سوز دارند اینه که کولر به خوبی عمل نمیکنه و تهویه ماشین دچار مشکله

اگر دنبال یه خودروی دوگانه سوزین باید بدونین این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی به مراتب هزینه نگه داری و تعویض بالاتری داره.

چرا در زمان تصادف خودروهای گازسوز آسیب پذیری بالاتری دارند؟

شاید باورتون نشه ولی وجود کپسول گاز در صندوق عقب خودرو علاوه بر اینکه حجم زیادی از صندوق رو اشغال میکنه مثل یک بمب ساعتی عمل میکنه و خیلی خطرناکه و کارشناسان خودرو بر عدم کیفیت خودروهای گازسوز تاکید دارند.

چون بسیاری از این خودروهای گازسوز از ایمنی مناسبی برخوردار نیستن و به صورت دستی انجام شدن که مورد تایید هیچ سازمانی نیست بنابراین در تصادفات حادثه آفرینن.

 

چرا ساخت جایگاه سوخت گازسوز هزینه بالایی داره؟

اگر دقت کرده باشین جایگاه های سوخت گازسوز به نسبت جایگاه سوخت بنزینی تو سطح شهر کمتره و معمولا دارندگان خودرو گازسوز مسافت زیادی رو باید پیدا کردن جایگاه سوخت باید طی کنن. علت چیست؟ علت اصلی ایمنی موجود در خودرو های دوگانه سوزه که بعضی چون به صورت دستی و در فضای غیرکارخانه ای درست شده اند استانداردهای لازم رو ندارن و بسیار از این انفجارها به این دلیل صورت میگیره!

 

حال با تمام مواردی که گفتیم خودروی گازسوز بهتر است یا بنزینی؟

واقعیتیش اینه که به این سوال نمیشه پاسخ دقیق و درستی داد و یکیشو انتخاب کرد چون همانطور که در بالاتر گفتیم هر کدام دارای مزایا و معایب ویژه خود است

ولی خب این موضوع غیر قابل کتمان هستش که وقتی سال 98 بنزین گرون شد استفاده از سوخت گاز به صرفه تر شد به لحاظ قیمتی بنابراین هم برای محیط زیست بهتره و هم قیمت کمتری داره و تولید الاینده و گازهای گلخانه ای کمتری داره .

از طرفی ترکیبات استفاده شده در خودروهای گازسوز خشک تر است بنابراین کار کرد موتور سخت تر و استهلاک آن و به نسبت هزینه های نگهداری آن بالاتر میره.

 

زهره نجیبی بازدید : 17 چهارشنبه 04 اسفند 1400 نظرات (0)

آیا اگر در معرض باتری لید اسید قرار بگیرم خطرناک است؟

امروز میخوام درباره خطرات ناشی از باتری لید اسید صحبت کنم و فکر میکنم این مطلب برای کسانیکه مدام با این باتری ها سرو کار دارند خیلی مفید خواهد بود پس اگه دوست داشتین میتونین تا اخر مقاله با من همراه باشید امیدوارم یه جایی به کارتون بیاد.

تاریخچه باتری لید اسید

این باتری در سال 1859 میلادی توسط یه دانشمند فرانسوی به عنوان تنها باتری ای که قابلیت شارژ دوباره رو داره رونمایی شد و از آنجایی که دارای یک قیمت مناسب هم بود یه انتخاب خوبی بشمار می رفت. ولی از آنجایی که در ساخت این باتری از مواد بسیار خطرناکی استفاده شده است استفاده از این باتری اصلا توصیه نمیشه!

 

باتری لید اسید دارای چه موادی است؟

برای ساخت این باتری از دو فلز غیر هم نام در مایع اسید که ایجاد جریان الکتریکی میکنه استفاده میشه. و این جریان طوری ایجاد میشه که انرژی الکتریکی مناسبی برای خودرو تولید می کنه!

 

آیا میدونید اسید باتری چیه؟

اسید باتری در واقع یک محلول رقیق شده از محلول اسید سولفوریک که بسیار اسید خطرناکی است ایجاد شده است. که در حقیقت در ترکیب اسید باتری 65 درصد اب و 35 درصد اسید سولفوریکه که کارش تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی و برعکسه! که باتری لید اسیدی حاوی این اسید باتری خطرناکه!

اگر بخوام واضح تر براتون بگم از خطرات این باتری ها باید اشاره کنم به خطر گازهای متصاعد شده از باتری  که با شارژ بیش از حد باتری ماشین منجر به ایجاد گازهای اکسیژن هیدروژن. شاید با خودتون بگین که خب ترکیب این دوتا گاز تشکیل اب میده و خطری نداره ولی تجمع بیش از حد اینا خطرناکه و قابلیت اشتعال و انفجار داره که درصورت انفجار سبب میشه تیکه های باتری به هر سمتی پرت بشه و به دیگران اسیب بزنه

آیا اسید سولفوریک خطرناکه؟

کلا گروه اسیدها گروه خطرناکی هستن خصوصا اسید سولفوریک که یه اسید قوی محسوب میشه و قابلیت خورندگی بالایی داره

که اگر با پوست بدن تماس پیدا کنه باعث سوختگی بالا میشه و اگر چنانچه با چشم ها تماس پیدا کنه منجر به کوری فرد میشه!

از طرفی استنشاق بخار ناشی از اسید سولفوریک بسیار سمی هستش و باعث تحریک شید مخاط بینی و حلق میشه و به دستگاه تنفسی آسیب جدی میرسونه که اگر این استنشاق طولانی مدت باشه منجر به ناراحتی شدید ریه و تنگی نفس و حتی در بعضی موارد سبب میشه ریه ها اب بیارن!

پس دقت کنید عوارض ناشی از اسید سولفوریک خیلی زیاده و باعث ایجاد ناراحتی های مزمن و جبران ناپذیر در بدن میشه!

در هنگام استفاده از باتری لید اسید چیکار کنم؟

من به عنوان یه کارشناس فنی تو باتری کار بهت توصیه میکنم که همیشه وقتی میخوای با باطری ماشین لید اسید کار کنی حتما لباس کار بپوش و با لباس ها کتان اصلا کار نکن چون قابلیت خوردگی داره از کتان رد میشه و به پوست بدن اسیب میرسونه و باعث سوختگی بدنت میشه! بهتره لباس هایی از جنس پلی استر بپوشی و اینطوری از پوست بدنت محافظت میکنی.

دستکش رو فراموش نکن همیشه در هنگام کار با این باتری ماشین حتما از دستکش استفاده کن !

برای محافظت از چشمات یادت نره که عینک بزنی اینطوری میتونی از چشمانت محافظت کنی!

یه توصیه بهت دارم به عنوان کسی که سال هاست تو زمینه باتری ماشین در باتری کار فعالیت داره دیگه تاریخ مصرف باتری های اسیدی تموم شده و بهتره که از باتری های اتمی که نیاز به مراقبت و نگهداری نداره و هیچ آسیبی به شما وارد نمی کنه استفاده کنید.

باتری کار ارائه دهنده انواع باتری ماشین های ایرانی با خدمات تعویض باتری ماشین در محل میتونه بهترین باتری ماشین ایرانی رو به شما پیشنهاد بده پس هر زمان دیدی زمانت تعویض باتری ماشینت رسیده تعلل نکن یا به سایت باتری کار سر بزن یا با شماره 02188540537 الی 8 یا شماره پنج رقمی ما 02145405 تماس بگیر تا کارشناسای باتری کار کامل راهنماییت و کنن و بهت مشاوره رایگان برای خرید بدن تا بهترین خرید غیر حضوریتو تجربه کن اینطوری با خیال راحت میتونی تو محل مبلغ باتری که خریدی پرداخت کنی و کارشناسای ما همونجا گارانتی باتری ماشینی که خریدی رو فعال می کنند.

زهره نجیبی بازدید : 19 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

چه فرقی بین بنزین سوپر و معمولی وجود داره؟

توی این مقاله میخوام به عنوان یکی از متخصصان در زمینه خودرو به تفاوتی بین بنزین سوپر و معمولی وجود داره بپردازم. اگر تمایل به اطلاعات بیشتر تو این زمینه دارین پیشنهاد میکنم این مقاله رو با من همراه باشید تا اطلاعاتتونو توی این زمینه بهبود ببخشین.

خیلیا تصورشون بر اینه که بنزین سوپر از بنزین معمولی بهتره و باعث میشه عملکرد ماشین بهتر باشه حالا باید ببینیم این تصور درسته یا نه؟ یه سریام میگن نه هیچ فرقی بین این دوتا وجود نداره و تاثیری روی خودرو نمیذاره!

شاید تعریف هایی که میخوام ارائه بدم توی این مقاله رو بدونین ولی مجبورم با جزییات بیشتری توضیح بدم از بابت افرادی که مقاله رو میخونن و اطلاعات خودرویی کمتری دارند.

بنزین چیست؟

بنزین یه ماده شفاف که قابلیت اشتعال داره که از مشتقات نفتی درست شده که بیشتر به عنوان سوخت مورد استفاده قرار میگیره که از هیدروکربنهای سبکه که بین 4تا 12 اتم کربن داره. که در دمای 70تا 180 درجه تقطیر میشه!

بنزین اولین بار کجا تولید شد؟

اولین بار در کشور آلمان سوختی به نام بنزین تولید شد که از ماده شیمیایی بنزن اسمش استفاده شد و در خیلی از کشورها و زبان های گوناگون اسم بنزین مورد استفاده قرار گرفت که البته در زبان انگلیسی به نام پترل و گازولین استفاده میشه!

البته شایان ذکراست که در کشورهایی مثل بریتانیا بیشتر از عبارت پترول استفاده میشه ولی در امریکای شمالی  همون گازولین استفاده میشه که برگرفته از گس که همون گاز نفت مایع است .

شاید براتون جالب باشه بدونین که که پترول به معنای نفت پالایش نشده است که اولین بار در سال 1982 از این کلمه استفاده شد.

تاریخچه بنزین

قبل از این که موتورهای خودروها به وجود بیاد حدودا قرن نوزدهم میلادی بود که از بنزین برای کشتن شپش استفاده میشد و چون یه ماده مشتعل بود و برای افراد حساسیت پوستی ایجاد میکرد تا مدتها کنار گذاشته شد و ازش استفاده نمیشد!

توی انقلاب فرانسه یه سری از مخالفان حکومتی از بنزین برای به آتش کشیدن ساختمان های شهر استفاده می کردن.

 

تاریخچه بنزین سوپر

بنزین سوپر در واقع همون بنزین معمولیه که یه مقدار افزودنی بهش اضافه شده که اکتان موجود در اون بالاتر بره تا صدمات حاصل از سرب برای محیط زیست رو کاهش بدن

ولی بعدا دیدن این ماده افزودنی که به بنزین معمولی اضافه میکنن که اسمش متیل ترت بوتیل هستش خودش باعث آلودگی محیط زیست میشه که در پی این رفتن که جایگزین مناسب تری پیدا کنند.

 

بنزین سوپر چه مزایایی دارد؟

برای جلوگیری از تراکم در مرحله جرقه زنی شمع، وقتی از افزودنی های خاص مثل اتیل سرب، متانول و ... استفاده میشه عدد اکتان بنزین که یک ضریب تراکم 1 به 12 داره بالاتر میره! که باعث میشه این عمل با ارام تر شدن سوخت همراه بشه.

 

خیلیا فکر میکنن که وقتی واژه سوپر کنار بنزین میاد یعنی عملکردش نسبت به بنزین عادی بهتره و کیفتیتش عالی میشه در حالی که واژه سوپر در عملکرد احتراق موتور و پالایش بنزین تاثیر گذاره و قیمتش بالاتره!

 

 

تفاوت عمده ای که بین بنزین معمولی و سوپر وجود دارد عدد اکتان موجود در این بنزین هاست که در بنزین معمولی این عدد 87 و در سوپر 95 می باشد.

یه سری چیزا که تو سرویس های دوره ای خودرو مکانیک ها بهش شدیدا توصیه میکنندعدد اکتان مورد استفاده در خودروی شماست که باعث میشه عمر موتور شما افزایش پیدا کنه که اگر برای یه خودرویی که به یه بنزین با عدد اکتان 87 نیازمنده بنزین سوپر بزنین باعث میشه توان موتور کم بشه!

اگر در حین سرویس دوره ای متوجه شدید خودروی شما دچار مشکلات برق و دینام داره یا باطری ماشین شما خوابیده میتونین با باتری کار سریع تماس بگیرین و از خدمات تعویض باتری ماشین در محل باتری کار استفاده کنید.

 

یه نکته ای رو هیچ وقت یادتون نره وقتی توی دفترچه راهنمای یه ماشین ذکر میشه که این خودرو به بنزین معمولی با اکتان 87 نیاز داره بنزین سوپر بزنی باعث میشه فشار به پیستون – میل لنگ و سوپاپ و .. بیاد که اگر اینکارو در طولانی مدت تکرار کنین سبب میشه عمر مفید موتور خودرو شما کاهش پیداکنه و به موتور فشار بیاد! پس میبینین لزوما استفاده از بنزین سوپر در خودروها سودمند نیست J

 

چه مواردی در استفاده از بنزین سوپر و معمولی موثر است؟

اولین مورد میتونیم به دما و رطوبت موجود در آن اشاره کنیم: هر چقدر در مناطقی باشیم که به سطح دریا نزدکتر و رطوبت هاوا بیشتر باشه عدد اکتانی که در بالا به آن اشاره کردیم بالاتر میره و با کاهش دمای هوا این عدد پایین تر میره پس همونطور که ملاحظه میکنین عدد اکتان ارتباط مستقیم با دمای هوا دارد.

حال این سوال پیش میاد که از چه بنزینی استفاده کنیم؟

در حال حاضر اکثر خودروهای تولید شده در کشور بر مبنای اکتان 95 طراحی شده است که اگر استفاده طولانی مدت از بنزین معمولی در خودرو داشته باشید سبب اسیب جدی به موتور خودرو شما می گردد.

ولی اگر بنا به هردلیلی دارین از بنزین معمولی استفاده میکنین هر 3000 کیلومتری که از خودرو استفاده کردین سوزن انژکتورماشینتونو تمیز کنین و یا اگر تمایل دارین به مکانیکتون بگین از محلول های پاک کننده انژکتور استفاده کنه براتون

 

از کجا تشخیص بدم بنزینی که دارم استفاده میکنم معمولیه یا سوپر؟

یکی از روش ها رنگ بنزین مصرفی شماست که بنزین سوپر رنگش سفید یا سبزه ولی بنزین معمولی صورتی رنگه!

یکی دیگه از این روشها اینه که بنزین سوپر نسبت به معمولی زودتر میپره !

توی بو هم این دو باهم متفاوتن

یکی دیگه از این راه ها اینه که وقتی دارین بنزین میزنین اگر گازی که از باک خارج شد چرب بود بنزین معمولی ولی اگر خشک بود بنزینی که دارین استفاده میکنین سوپره

برای دنبال کردن اخبار مربوط به خودرو و سایر قطعات خودرو خصوصا باتری ماشین میتونین پیج اینستاگرام مارو فالو کنین.

 

 

 

 

زهره نجیبی بازدید : 16 شنبه 30 بهمن 1400 نظرات (0)

این سوال ممکنه برای هر دارنده خودرو پیش بیاد و هممون قطعا تجربشو داشتیم حالا باهم دیگه توی این مقاله از باتری کار که یه استارتاپ تخصصی خودروی در زمینه خرید باتری ماشین هستش به بررسی این موضوع می پردازیم امیدوارم که این مطلب براتون مفید باشه.

دنده خودرو چیست؟

یک دسته اهرمی شکل است که در داخل خودرو بین راننده و شاگرد قرار میگیره که وظیفش عوض شدن دنده است. البته در خودروهای قدیمی تر این دنده در کنار فرمان خودرو قرار گرفته است .

اگر بخوام با جزییات بیشتری به توصیف دنده بپردازم باید بگم که هر دنده سوای دنده عقب و خلاص پنج حالت مختلف داره که بسته به شتاب و سرعت خودرو قابل افزایش یا کاهش است که البته این موضوع در خودروهای دنده ای مرسومه ولی در خودروهای دنده اتومات دنده 4 حالته می باشد که شامل

D : دنده جلو

R : دنده عقب خودرو

N: خلاص

P: پارک کردن

M : برای استفاده از دنده های دستی

 

دنده هم مثل سایر قطعات خودرو که مصرفیه و قطعا دچار فرسایش میشه و عملکردش مختل میشه با گذر زمان . که بعد از مدتی دنده می لرزه که این لرزش ها طبیعه و مشکل حادی برای خودروی شما پیش نمیاره!

حال که با دنده خودرو اشنا شدیم بیاید باهم بررسی کنیم چرا دنده ماشین می لرزه؟ لرزش دنده خودرو علت های گوناگونی داره که شامل:

  • لرزیدن به علت اشکال در دسته موتور
  • پایین بودن کیفیت واکسازین
  • اشکال در پلوس خودرو
  • خراب بودن ماهک
  • خراب بودن دیسک و صفحه و کلاچ
  • عدم تنظیم ارتفاع ماشین
  • شل بودن چرخ ها
  • وجود اشکال در سیستم ترمز
  • اشکال در اکسل اتومبیل

 

حال به هر کدام از مواردی که در بالا اشاره کردیم به تفکیک میپردازیم:

لرزیدن به علت اشکال در دسته موتور

یکی از قطعات خودرو که در حفظ تعادل خودرو اهمیت ویژه ای داره دسته موتور است که وظیفه این قطعه حفظ وزن اتومبیل می باشد.

حال اگر به هر دلیلی اگر این قطعه دچار شکستگی یا اسیب بشه منجر به لرزش دنده اتومبیل می شود بنابراین به صورت دوره ای باید این قطعه چک شود.

 

پایین بودن کیفیت روغن واسکازین در خودرو

روغن گیربکس یا به صورت عامیانه روغن واسکازین جهت روان کردن قطعه گیربکس و کم کردن سر و صدا و حرارت مربوط به گیربکس مورد استفاده قرار میگیرد چنانچه این روغن  کیفیت پایینی داشته باشه میتونه یکی از دلایل لرزش خودرو باشه.

 

خراب بودن پلوس

انتقال نیرو از موتور به چرخ ها بر عهده پلوس خودرو می باشد که اگر پلوس بشکنه یا فرسوده شده باشه در سرعت های پایین موجب لرزش دنده ماشین میشه.

برای اینکه متوجه بشین پلوس ماشین خراب شده یا نه ؟ فرمون رو تا انتها بچرخونین اگر صدای تق تق اومدش بیانگر خرابی پلوس خودرو می باشد.

فرسودگی یا خرابی ماهک خودرو

ماهک یک اهرم هلای شکله که تعویض دنده توسط این قطعه صورت میگیره که اگر خراب بشه باعث لرزش یا جا نرفتن صحیح دنده میشه!

 

وجود اشکال در صفحه کلاچ یا دیسک

شاید سوال پیش بیاد که از کجا بفهمم لرزش خودرو از دیسک و صفحه هستش باید بگم اگر دنده یک باشه و شما پاتونو از کلاچ بردارین و اتاق خودرو بلرزه یعنی زمان تعویض دیسک و صفحتونه!

 

وجود اشکال در اکس ماشین

وظیفه اکسل انتقال نیرو به چرخ های عقبی ماشینه که اگر کج بشه میتونه باعث ایجاد لرزش خودرو بشه

 

وجود مشکل در سیستم ترمز

زمانی که دیسک ترمز مایشن شما دچار خوردگی شده باشه سبب میشه لنت عملکرد درستی نداشته باشه و سبب لرزش میشه

شل بودن چرخ ها و لرزش خودرو

در این حالت شما باید مهره های چرخ رو محکم کنید یا به تعویض بلبرینگ بپردازین

حال که با دلایل لزرش دنده ماشین اشنا شدین پیشنهاد ما برای شما اینه که حتما به صورت سالیانه از سرویس های دوره ای خودرو استفاده کنین تا در صورت استهلاک و فرسودگی قطعه در این تنظیمات رفع بشن تا باعث خرابی و استهلاک سایر قطعات نشن.

چنانچه به مقالات این چنینی و اخبار خودرو علاقه مندین در صورت تمایل میتونین اینجا کلیک کنید و پیج مارو تو اینستاگرام فالو کنین.

راستی اگر توی تنظیمات دوره ای خودروتون متوجه خرابی باتری ماشین تون شدین بهتون پیشنهاد میدم حتما یه سر به سایت باتری کار بزنین از اونجایی که ما یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فروش باتری ماشین هستیم میتونیم تو خرید باتری ماشین بهتون کمک کنیم. تازه نصب و ارسالمون رایگانه و سرویس در محل هم داریم.

زهره نجیبی بازدید : 16 چهارشنبه 27 بهمن 1400 نظرات (0)

چه فرقی بین موتور دو زمانه و چهار زمانه وجود داره؟

به عنوان یکی که عاشق موتور سواری و سرعته توصیه میکنم مقاله امروزو کامل بخونین و با من همراه باشید چون میدونم برای علاقه مندای به صنعت خودرو و موتور این موضوع میتونه خیلی جذاب باشه.

درسته باتری کار یه استارتاپه تخصصی تو زمینه خرید باتری ماشین به صورت آنلاین و حضوریه ولی از اونجایی که تو حوزه خودرو فعالیت داره میتونه نظرات کارشناسانه ای بهتون بده پس با من همراه باشید تا بتونین فرق این دو تا موتور رو کامل درک کنین و براتون ملموس باشه J

در ابتدای امر باید بگم که هر کدوم از این موتورها چه دو زمانه چه چهار زمانه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد که هیچ کدوم برتری نسبت به اون یکی نداره که از این موتورها در محصولاتی همچون دستگاه های علف زنی – چمن زنی – قایق – جت اسکی – اره برقی و موتور سیکلت استفاده می شود، ولی توی این مقاله بیشتر میخواهیم به موتور سیکلت ها بپردازیم.

موتورهای دو زمانه و چهار زمانه چطوری کار می کنند؟

در موتورهای 4 زمانه روال کار بر اساس چهار مرحله صورت می گیرد که این مراحل شامل:

مکش سوخت و هوا از طریق شمع

تراکم سوخت و هوا

انفجار و احتراق

آزاد شدن انرژی حاصل از تراکم و انفجار سوخت – تخلیه از طریق اگزوز صورت میگیرد

روند و عملکرد موتورهای دو زمانه شبیه به موتورهای چهار زمانه می باشد ولی به جای چهار مرحله این مراحل در دو بخش صورت میگیره یعنی مکش و تراکم در یک مرحله و احتراق و آزاد شدن انرژی در مرحله بعد صورت می گیره!

و یک فرق دیگه که میشه بهش اشاره کرد اینه که در موتورهای دوزمانه میل لنگ با حرکت پیستون یک دور میزنه و همین عمل در موتور چهار زمانه با نیم دور انجام میشه J

حال اگر بخواهیم به صورت جزیی تر به اختلاف این دو بپردازیم داریم:

تعداد چرخش های یک میلنگ : همانطور که بالاتر اشاره کردیم باید اشاره کنم تعداد گردش های میلنگ در موتور چهارزمانه نصف موتورهای دو زمانه است.

این اختلاف میتونه تو ساختار و قطعات موتور باشه: ساختار موتورهای دو زمانه نسبت به چهار زمانه ساده تر است بنابراین استهلاک و پیچیدگی کمتری هم داره

قیمت بیشتری که موتورهای چهارزمانه نسبت به دو زمانه دارند چون پیچیدگی بیشتری دارند

قدرت بالاتری که موتورهای چهار زمانه دارند : چون عمل مکش – تراکم – تخلیه در چهار مرحله صورت میگیره در نتیجه باعث میشه دود به شکل کامل تری خارج بشه و این عمل باعث میشه فشار کمتری به پیشرانه وارد شه

مصرف سوخت : چون عمل احتراق به صورت کامل تری در موتور چهار زمانه انجام میشه در نتیجه مصرف سوخت آن نسبت به یک موتور دو زمانه پایین تره!

هزینه های نگهداری این دو موتور: چون به لحاظ ابعادی موتور چهار زمانه بزرگتر از دو زمانه هستش سبب میشه که برای خنک شدن از سیستم آبی رادیات استفاده کنیم در حالی که یه موتور دو زمانه با دمای محیط خنک میشه

 

مقایسه حجم و ابعاد این دو موتور:

خب طبیعیه که موتورهای چهار زمانه ابعاد بزرگتری نسبت به موتورهای دو زمانه دارن

بررسی به لحاظ آلایندگی:

چون عمل احتراق در موتورهای چهار زمانه کامل تره در نتیجه میزان آلایندگی تولید شده نیز کمتر خواهد بود و در ضمن آلودگی صوتی نیز در موتورهای دو زمانه نیز بیشتره

 

حال که به اختلاف این دو تا موتور پرداختیم کدام موتور سیکلت بهتره دو زمانه یا چهار زمانه؟

اگر بخوام باهاتون صادق باشم باید بگم موتورهای دو زمانه نسبت به چهار زمانه از تعادل بهتری برخورداره چون جرقه زنی یکباره ولی احتراق و انتقال نیرو در چهار مرحله صورت میگیره که همین امر باعث میشه که اصطکاک بیشتری نسبت به موتورهای دوزمانه داشته باشند.

ولی چیزی که در موتورهای چهار زمانه از اهمیت بیشتری برخورداره اینه که به نسبت سایر موتورها پیشرفته تر بوده و مصرف سوخت پایین تری داره در عوض موتورهای دو زمانه به دلیل همان مراحل احتراق که در بالا بهش اشاره کردیم شتاب بیشتری دارند.

اگر علاقه مند به محتواهای این سبکی و اخبار خودرویی هستین پیشنهاد میکنم پیج مارو تو اینستاگرام فالو داشته باشید تا  بتونین سر فرصت تو سایتمون وارد شین و مقالات این مدلی رو بخونین و استفادهه کنین. برای فالو کردن پیج اینستاگراممون اینجا کلیک کنید.

 

زهره نجیبی بازدید : 22 چهارشنبه 06 بهمن 1400 نظرات (0)

در مطالب قبلی که از زبان یکی از متخصصین خودرو نوشته بودم درباره سیستم برقی خودرو به صورت کامل صحبت کردم ولی یه سری موارد تکمیلی موندش که امروز توی این مقاله میخوام بهش بپردازم و راجبش صحبت کنم. قطعا متخصصین باتری کار که یک استارتاپ تخصصی باتری ماشین، میتونین به بهترین شکل ممکن میتونن زمانی که باطری ماشین شما دچار مشکل شد یا سیستم برقی ماشینتون دچار خللی شد شمارو راهنمایی کنن تا بتونین بهترین تصمیم رو در این خصوص بگیرید.

تو مقاله قبلی اومدیم درباره موارد زیر صحبت کردیم که به صورت کوتاه دربارش صحبت می کنیم و به موارد اصلی تر می پردازیم.

اومدیم گفتیم که

سیستم برقی خودرو شامل چه قطعاتی است؟

گفتیم از دو بخش کامپیوتر ماشین و بخش دیگر سایر قطعاتی است که در تامین برق ماشین نقش اصلی رو ایفا می کنند که شامل قطعات :

باطری ماشین: وظیفه اصلیش اینه که برق رو ذخیره سازی کنه

دینام : وظیفه ای که داره اینه که انرژی مکانیکی به الکتریکی تبدیل میکنه تو ماشین

کوئل : کارش تقویت برق باتری ماشین از طریق شمع هستش

دلکو : قطع و وصل جریان برق رو به عهده داره

شمع : کارش ایجاد جرقه بین قطعات مورد نیاز

وایر شمع : سیم های نارسانا و عایقی هستن که ارسال برق به شمع ها از این طریق صورت می گیره.

مدارات الکتریکی : این مدارات شامل مدار روشنایی و شارژه

آفتامات: کار اصلی این قطعه اینه که برقی که از طریق دینام تولید می شود توسط افتامات ولتاژش کنترل میشه

فیوزها : برای جلوگیری از آسیب به سیستم برق رسانی خودرو

کنترلرها: قطع و وصل کردن جریان برق توسط این قطعه انجام میشه!

سیم ها و توزیع کننده برق

 

 

سیم ها

می تونم به جرئت بگم که پرکاربردترین وسیله در هر خودرویی سیم هستش چون توسط این سیم ها انتقال انرژی الکتریکی به سایر قطعات صورت می گیره. که عمده تجمع سیم ها در یک خودرو در جعبه فیوز می باشد.

 

این سیم ها به قدری حجمش بالا هستش که حتما باید ساماندهی بشه و در یک کانال مشخص قرار بگیره تا مشکل و نقص فنی پیدا نکنه.

و اما فیوزها

همه فیوزها چند رشته سیم نازک دارند که برق با جریان بالا نمیتونه ازش رد بشه که اگر این اتفاق بیفته فیوز میسوزه. که سوختن فیوز میتونه منجر به آسیب های جدی در مدارهای برق رسانی میشه.

به خاطر همین موضوع در همه خودروها از یک جعبه فیوز استفاده می کنند که کلیه فیوزهای مدارهای مختلف داخل آن قرار میگیرند که جاش تو خودروهای مختلف متفاوته ممکنه برای بعضی از ماشین ها داخل کابین و در سایر خودروها در قسمت موتور ماشین باشه. شاید براتون جالب باشه بدونین که معمولا داخل جعبه فیوز چندتا فیوز یدک نگهداری میشه تا در صورت آسیب دیدن یکی از اونا سریع بشه فیوز مربوطه رو جایگزین کنند. معمولا فیوزها با رنگهای مختلف دارای ظرفیت متفاوتی هستند و به این ترتیب استاندارد سازی شده اند و روی فیوزها معمولا یک عدد نوشته شده که ظرفیت اون فیوز بر اساس توان جریان عبوری از اون هستش.

 یه سری دیگه ملزومات سیستم برقی خودروها کنترل کننده ها هستند:

وقتی ماشین خاموشه باتری ماشین و وقتی روشنه دینام ماشین هر دو به طور دائمی کار برق رسانی ماشینو انجام میدن. اینجا سوالی که مطرح هستش اینه که آیا قطعات مختلف ماشین همیشه به این برق رسانی احتیاج دارند یا نه؟ جواب خیر هستش چون مثلا ضبط ماشین همیشه روشن نیست یا اینکه ما چراغای ماشینو مرتب روشن نگه نمیداریم؟ یا اینکه برف کن ماشین فقط در مواقع بارندگی استفاده میشه که اینجاست که کنترل کننده ها نقش اساسی دارند.

کار کنترل کننده ها چیست؟

این کنترل کننده ها در حقیقت یک سری کلید و دکمه هستند که در قسمت های مختلف مدارات الکترونیکی خودرو قرار دارند که وظایف گوناگونی دارند یکی سری از این کنترل کننده ها کار قطع و وصل برق، یک سری دیگر کارشون کم و زیاد کردن سرعت و شدت جریان الکتریکی هستش .

سوکت‌ها

یک سری از قطعات اتومبیل وجود دارند که شاید در ظاهر بی اهمیت باشند ولی وقتی خراب باشند کل خودرو از کار میفته که می توان برای مثال برای این قطعاتسوکت هارو مثال بزنم که در اصطلاح فنی به آن ها کانکتور هم گفته می شود.

کار سوکت ها چیست؟

اتصال سیم های مدارات الکتریکی مختلف به قطعات مصرفی برقی خودرو برعهده سوکت ها یا کانکتورها می باشد.

اگر مشتاق شنیدن اخبار خودرو ها هستید پیشنهاد میکنم پیج اینستاگرام مارو فالو کنین همین الان اینجا کلیک کنید.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 22 شنبه 25 دی 1400 نظرات (0)

سیستم برقی خودرو چگونه کار می کند؟

یه تصور کلی وجود داره که مهم ترین چیز برای به حرکت دراوردن ماشین سوخت و اشتعال د رخودرو می باشد اما این موضوع رو فراموش نکن که برق یه ماشین مغز یه خودرو یا همون سیستم کامپیوتری ماشینه چون به وسیله همین برقه که خودرو استارت میخوره و روشن میشه و کلیه امکانات در خودروهای لاکچری با برق تامین میشه!

 

سیستم برقی خودرو شامل چه قطعاتی می باشد؟

سیستم برقی خودرو رو باید به دو بخش تقسیم کرد یک بخش کامپیوتر ماشین و بخش دیگری قطعاتی که نقششون تامین برق ماشینه این بخش شامل قطعات زیر است:

باطری ماشین

دینام

کوئل

دلکو

شمع

وایر شمع

مدارات الکتریکی

آفتامات

فیوزها

کنترلرها

 

که در ادامه به هرکدام از این موارد به صورت مختصر می پردازیم:

باتری ماشین:وظیفش ذخیره سازی برقه

وقتی ماشین خاموشه وظیفه یه باتری ماشین اینه که تامین برق قطعاتی مثل بالابر شیشه – استارت اتومبیل – فلاشرها – رادیو – سیستم صوتی و چراغ ها و ... رو به عهده بگیره

این باتری خودرو به قدری حیاتیه بودنش که اگه نباشه خودرو به هیچ عنوان روشن نمیشه که عمر متوسط این قطعه حداقل دو سال است که بسته به نوع کارکرد با خودرو و عوامل محیطی مثل گرما یا سرما این طول عمر میتونه بیشتر یا کمتر بشه چنانچه نیاز به تعویض باتری ماشین داشتین اصلا نگران نباشید چون باتری کار در کنار شماست و کافی با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ظرف مدت 30 دقیقه کارشناسان فنی ما در محل حضور پیدا کنند و به صورت رایگان به شما خدمت رسانی کنند. که باتری ها بر دو نوع هستند اسیدی یا تر و اتمی یا خشک که به لحاظ کیفیت باتری های اتمی عمر طولانی تری دارند و نیاز به مراقبت و نگهداری و اضافه کردن آب باتری ندارند.

           

دینام : تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی تا باتری همیشه پر باشه.

در ماشین های جدید به دینام آلترناتور هم گفته میشه که کمک تسمه برق نقاط مختلف خودرو را تامین میکند

باتری ماشین در زمان روشن بودن خودرو توسط دینام شارژ میشه که اگر به هر دلیلی دینام شما از کار بیفته باتری ماشین شما هم خالی میشه و عملکردش دچار اختلال میشه

کوئل: وظیفش تقویت برق باتری خودرو از طریق شمع ها

برق موجود در کلیه باتری های ماشین 12 ولت است که توانایی ایجاد جرقه توسط شمع ها را ندارد که این ولتاژ باید تقریبا 7000ولت باشد که در اینجاست که کوئل وارد عمل میشود و عمل احتراق را صورت می دهد.

دلکو: جریان الکتریکی ایجاد شده توسط دینام را بین شمع های ماشین پخش میکنه و در واقع قطع و وصل جریان رو به عهده داره

باید بهتون بگم که یه خودرو چهار سیلندر دارای 4 شمع هستد که عمل جرقه و احترام را انجام دهند

عمل احتراق اول در سیلندر و سپس در شمع ها زده میشه و این تقسیم برق به وسیله دلکو بین شمع ها به ترتیب ایجاد می گردد. در خودروهای نوین دلکو دیگه قرار نمیگیره و به جاش کوئل این عمل را انجام میدهد.

 

شمع: ایجاد جرقه در این قطعه صورت میگیره

در واقع شمع یه ولتاژ خروجی از کوئل ماشین میگیره و با ایجاد جرقه و احتراق سیلندر را به حرکت در می آورد.

بهتره بعد از کارکرد 16000تا 20000 کیلومتر این قطع رو عوض کنید تا خودروی شما دچار مشکل نشه

 

وایر: یه سری سیم های عایق هستن که برق رو به شمع میرسونه

وایر شمع‌ها

جریان برقی که از دینام و باتری ماشین تولید میشه ولتاژ خیلی بالایی داره و وقتی این جریان میخواد از دلکو به کوئل و از کوئل به شمع ها برسه نیاز به این سیم های وایر شمع دارند که دارای یک روکش عایق هستند که در صورت وجود مشکل باعث اتش سوزی در خودرو می شود.

در خودروهای جدید و تکنولوژی به روز وایر از خودرو حذف شده و کوئل به طور مستقیم به شمع ها وصل میشه.

شمع   ایجاد جرقه در پیشرانه اتومبیل برای ایجاد احتراق توسط شمع انجام می‌شود.

مدارهای الکتریکی: از دو مدار روشنایی و مدار شارژ تشکیل شده است.

افتامات: تنظیم ولتاژ برق تولید شده توسط دینام بر عهده این قطعه از خودرو می باشد.

فیوز: برای جلوگیری از سیستم برق رسانی استفاده می شود

کنترل کننده: وظیفه این قطعه از خودرو قطع و وصل کردن جریان برق است

شما میتوانید برای به دست اوردن اخبار مربوط به خودرو و آشنایی با سایر قطعات خودرو صفحه اینستاگرام باتری کار را دنبال کرده و نظرات خودتونو با ما در میون بذارین. برای دنبال کردن صفحه ما اینجا کلیک کنید.

زهره نجیبی بازدید : 19 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

وقتی باتری شما تند تند خالی میکنه و شما ماشینو پیش باتری ساز میبرین به شما میگه خودروی شما برق دزدی داره که شاید برای شما این مفهوم گنگ باشه حالا توی این مقاله به عنوان یکی از کارشناسان باطری ماشین به این مطلب می پردازم.

برق دزدی ماشین چیست؟

برق دزدی ماشین از اسمش معلومه که یه جای کار میلنگه و زمانی که خودروی شما خاموش یه جایی تو ماشین شما داره برق مصرف میکنه مثلا چراغ داخل صندوق عقب خودروی شما بدون اینکه متوجه بشین روشن میمونه و ... و این کار سبب میشه باتری ماشین شما طی بازه زمانی کوتاه (مثلا چند ساعت ) تخلیه بشه که این درحالیه که شما باتری تونو تازه خریدین و هنوز باتری شما تخلیه نشدهJ

کار باطری ماشین چیست؟

باطری ماشین در واقع جریان برق مورد نیاز برای اتومبیل را فراهم میکنه که کلیه قطعات الکتریکی ماشین برای کار کردن به باتری نیاز دارند

 

از کجا بفهمم این برق دزدی از کجاست؟

اگر شما یک دستگاه ولت متر داشته باشید به راحتی میتونین مقدار تخلیه باتری رو اندازه گیری کنید در خودروهای جدید میزان تخلیه بین 50 تا 85 میلی آمپر و در خودروهای قدیمی تر کمتر 50 میلی آمپر می باشد چنانچه میزان عدد نمایش داده شده در ولت بیشتر از این مقادیر باشد یعنی در خودروی شما برق دزدی صورت گرفته است که معمولا به دلیل خرابی در کویل و وایر شمع و سرشمع است است.

چنانچه فیوزها دچار مشکل باشند برق دزدی در کویل و وایر شمع اتفاق میفته که همین امر سبب تخلیه باطری خودروی شما میشه و یهو در بازه زمانی شب تا صبح ظرف مدت چند ساعت باتری ماشین شما خالی میشه و دیگه با استارت زدن روشن نمیشه!

 

پس این نکته رو تو ذهنتون داشته باشید که ولتاژ باتری به زیر 12.4 ولت نرسه چون از اون موقعس که باتری شروع به سولفاته شدن می کنه و فرایند خوردگی و فرسودگی باتری شروع میشه.

 

احتمال برق دزدی کدام قطعات از همه بیشتر است؟

بهترین کار اینه که برای متوجه شدن احتمال برق دزدی از یک مکانیک با تجربه کمک بگیرین بیشترین احتمال برق دزدی از سمت سیستم صوتی تصویری خودرو، دزدگیر ، کویل ، وایرها و سیستم قفل مرکزی ماشین ممکنه رخ بده اگر خودتون ادم فنی هستین در این خصوص میتونین دونه دونه این موارد رو چک کنین تا به دلیل اصلی این دزدی برسین!!!!!

 

روش‌های تشخیص برق دزدی ماشین چیست؟

برای انجام این کار روش های مختلفی وجود داره که ما در اینجا سه روش اصلی این کارو عنوان میکنیم:

استفاده از لامپ

انجام تست تخلیه باتری ماشین از نظر افت ولتاژ

انجام تست تخلیه باطری خودرو از نظر آمپراژ

 

قبل از شروع هر تستی در خودرو مطمئن باشید تمام دستگاه های جانبی که با برق کار میکنند خاموش هستند این قطعات شامل : چراغ ها، سیستم صوتی ماشین – برف پاک کن – کولر و ...

حالا به شکل زیر عمل میکنیم :

  • ماشینو خاموش میکنیم و سوییچو از روش بر میداریم

همه درهای ماشین و در صندوق عقب رو هم میبندیم که هیچ مداری تو ماشین فعال نشه

همه کابل های ماشین حتی کابل GPS رو از ماشین جدا کنین

دقت کنید زمانی که دارین این کارها رو انجام میدین حتما از دستکش های عایق استفاده کنید و در صورت داشتن نقره و طلا اون ها رو در بیارید. و به هیچ عنوان این کار را در نزدیکی شعله یا ماده اشتعال زا انجام ندید و حد الامکان در یک محیطی که هوا جریان داشته باشه استفاده کنید.

 

چیزی که توی این تست باید بهش توجه داشته باشید اینه که حتما از یک باتری با شارژ کامل استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که باطری مورد استفاده شما بدون ایراد و نقص فنی می باشد.

 

  • در مرحله بعدی باتری رو از خودرو جدا می کنیم : در مقالات قبلی به طور کامل به آن پرداختیم ولی همینقدر بدانید که اول پایانه منفی سپس پایانه مثبت رو جدا کنید

 

حال در این مرحله از یکی از سه روشی که در بالا گفتیم

روش اول استفاده از لامپ:

برای انجام این تست به وسایل زیر نیاز دارید

دو عدد لامپ کوچک دو ولتی با جریان دو یا سه آمپر

یک تکه سیم دو رشته ای

چسب برق

حالا شما کاری که باید انجام بدین با چسب برق یک سر سیم مثبت رو به قسمت سربی لامپ بچسبونینو سر دیگه سیمو رو پایانه مثبت لامپ قرار بدین و با چسب فیکسش کنید و دوباره یک سر سیم منفی با روکش مشکی رو به بدنه سربی لامپ و سر دیگه رو آزاد بذارین حالا اگر سر آزاد سیم منفی رو به پایانه منفی باتری بزنین  و لامپ روشن شد یعنی ماشین برق دزدی داره در غیراینصورت مشکلی وجود نداره

ولی این روش یک باگ بزرگ داره و اون اینه که شما نمیدونین این برق دزدی از کجاست

 

روش دوم: تست تخلیه باتری از نظر شدت جریان (آمپراژ)

برای انجام این تست اول کابل منفی باتری رو جدا کن و میله مولتی مترو به سر باتری – متصل کن حالا میله متر قرمز دستگاه به حلقه فلزی کابل – وصل کن

سوکت پراب مشکی رو به سوکت پراب قرمز که کنارش کلمه max نوشته شده وصل کنید حالا کلید سلکتور روی یه شماره پایین تر بچرخونین و اینکارو تکرار کنین اگر عدد بیشتر از 50 میلی امپر باشه یعنی برق دزدی وجود نداره.

 

دقت داشته باشید وقتی مولتی متر به باتری شما وصله اصلا نباید موتور ماشین رو روشن یا حتی دری رو باز و بسته کنید چون ممکنه مولتی متر منفجر بشه

 

 

روش سوم: تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ

برای انجام این روش باید پراب های مولتی متر نوک تیز باشه تا بتونه به خوبی با هر فیوز تماس پیدا کنه . خب مولتی مترو روشن کنید اگر با تست فیوز افت ولتاژ روی صفر میلی متر بود یعنی برق دزدی وجود نداره ولی در صورت وجود افت ولتاژ برق دزدی صورت گرفته است

 

چنانچه تمایل به پیگیری اخبار خودرویی هستید همین الان اینجا کلیک کنید و پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 21 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

به عنوان یک متخصص در زمینه خودرو در گروه فروش اینترنتی باتری ماشین در باتری کار باید بگم که هر ماشینی برای اینکه یه عملکرد مطلوب داشته باشه نیاز به یک سری الزامات داره. که با فراهم کردن بستر این الزامات میتونین خودرو و مخصوصا موتور ماشینتونو در یک وضعیت مطلوب نگه دارید. پس با با استفاده از چک آپ های دوره ای خودروتون به سلامت موتور و سایر قطعات خودروتون توجه داشته باشید تا ماشینتون عمر طولانی تری داشته باشه و نیاز کمتری به تعمیر پیدا کنه. پس این مقاله رو با من همراه باشید.

موتور یه خودرو قلب اون اتومبیله که رسیدگی منظم ودوره ای به آن سبب سلامتی طولانی مدت خودروی شما میشه.

یکی از این روش ها برای افزایش عمر موتور خودروی شما استفاده از یک مکمل سوخت مناسب است علی الخصوص اگر مدت زیادی است از خودروی خود استفاده نکردین و یا مدل قدیمی هستش ماشینتون

مکمل سوخت چیست؟

یک افزودنی است که باید در باک بنزین ریخته بشه که دارای انواع مختلف از جمله پاک کننده ها-روان کننده ها – تقویت کننده و تثبت کننده می باشد.

شاید براتون این سوال پیش بیاد که از مکمل ها چرا باید استفاده کرد؟ جالب است که بدانید برای این که قطعات روون تر کار کنن و اصطکاک کمتری داشته باشن از آن استفاده می کنند.

کاربرد مکمل سوخت

انواع مختلفی از مکمل‌های سوخت وجود دارند اما برخی از اصلی‌ترین آنها عبارت‌اند از:

 

۱. کیفیت سوخت را افزایش می دهد.

این مکمل ها با پلی ایزو بوتان هستند و به دلیل ارزانی همواره در دسترس هستند که به رقیق شدن سوخت کمک میکنه و در نتیجه کیفیت سوخت بالاتر میره.

 

۲. مصرف سوخت رو تثبیت می کند.

این مکمل برای زمانی کاربرد داره که مدت زمان زیادی است از خودرو خود استفاده نکردید و یا بنزین خریده و احتکار کرده اید که با استفاده از این مکمل ها از خراب شدن موتور خودرو جلوگیری میکنید.

۳. پاک‌کننده سیستم سوخت

از این مکمل ها به منظور پاک کننده انژکتور های سوخت استفاده می شود.

 

4.پاک‌کننده انژکتور سوخت

این پاک کننده ها حاوی پلی اتر آمین هستند که نوع قوی از پاک کننده محسوب می شوند چنانچه شما از خودرو در مسافت های کوتاه استفاده می کنید و موتور خودرو به حد کافی گرم نمیشود تا بتواند موتور رو تمیز کند می توانید برای جلوگیری از تجمع کربن روی فیلتر سوخت از این مکمل استفاده کنید.

 

  1. روان‌کننده‌ها

از این مکمل برای جلوگیری از فرسودگی اجزای موتور برای خودروهایی با سال ساخت طولانی تر استفاده میشه.

 

  1. تقویت‌کننده اکتان

به پاکسازی رسوبات کربن در سیستم سوخت رسانی خودرو کمک می کند و باید قبل از بنزین زدن در باک خودرو بریزید

 

به چه طریق می توانیم از مکمل های سوخت استفاده کنیم؟

همه مکمل های سوخت باید در باک بنزین ریخته بشه تا با کار کردن موتو انژکتورها و کاربراتور تمیز بشه

مزایای استفاده از مکمل سوخت:

  • بهبود عملکرد موتور
  • بهتر شدن کیفیت سوخت
  • پیشگیری از خراب قطعات موتور و خودرو
  • کاهش یافتن میزان انتشار کربن

 

نکات مهم درباره مکمل سوخت

  1. از تماس مکمل با چشم و دستتون خودداری کنید و در صورت تماس سریعا شسته بشه و در صورت بروز حساسیت به پزشک مراجعه کنید.
  2. بهتره قبل از زدن بنزین از مکمل استفاده کنیدچون بعد از عمل احتراق بهتر کار میکنه

۳. از مصرف بیش از اندازه مکمل خودداری کنید.

آیا مکمل سوخت به ماشین آسیب می‌رساند؟

خیر مصرف مکمل سوخت برای خودرو بی ضرر هست و علاوه براینکه آسیبی به خودرو وارد نمیکند همانطور که در بالا هم اشاره شد دارای مزایای زیادی است فقط از مصرف بی رویه آن باید خودداری کنید.

 

سوال آیا مکمل سوخت باعث می‌شود با سوخت کمتر مسافت بیشتری را طی کنیم؟

خیر این مورد صحت ندارد و ادعای کذب است که برخی از تولید کنندگان در این خصوص تبلیغات بسیار بالایی دارن. ارزش مکمل به کارهایی از قبیل کاهش مونوکسید کربن – جذب آب موجود در سوخت – از بین رسوبات موتور خودرو و ... که همه اینها در جهت قوی ماندن موتور خودرو می باشد.

چنانچه از مطلب فوق لذت بردید می توانید برای اطلاع بیشتر از اخبار خودرو شامل باطری ماشین، لنت، کمک فنر، قطعات خودرو و .... برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بذارین.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 18 سه شنبه 14 دی 1400 نظرات (0)

من به عنوان یکی از کارشناسان فنی باتری کار، توی این مقاله میخوام درباره نحوه جدا کردن اتصالات باتری ماشین صحبت کنم. اگر تمایل به آموزش این موضوع داشتین پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با من همراه باشید.

هر خودرویی در طول عمر به هر دلیلی ملزم به جدا کردن اتصالات باتری دارد شاید فکر کنین بسیار کار پیچیده ای هستش ولی وقتی توی این کار مهارت داشته باشی ظرف مدت یه دقیقه میتونی اینکارو انجام بدی.

میدونستی برای جدا کردن باطری ماشین باید یه سری موارد ایمنی رو حتما رعایت کنی؟

حالا علتشو الان برات توضیح میدم: علتش اینه که باتری ها دارای بار الکتریکی بالقوه هستن که کاملا قابلیت اشتعال رو دارن پس باید یه سری اصول ایمنی رو حتما حتما رعایت کنید که این اصول شامل موارد زیر است:

  1. حتما قبل از هر کاری ماشین رو خاموش کن و سوییچو از روش بردارین
  2. برای محافظت حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.
  3. اول از همه شما ورودی کابل منفی رو بر روی باتری ماشینتون پیدا کنید که معمولا با یک روکش محافظ مشکی رنگ است و در کنار قطب آن از علامت - استفاده شده است و کابل مثبت با روکش محافظ قرمز رنگ مشخص شده است که کنار این قطب هم از علامت + استفاده گردیده است.
  4. برای جدا کردن اتصالات باتری همیشه دقت کنین اول اتصالات منفی رو جدا کنین بعد اتصالات مثبت

خب همیشه اول باید شماره سوکتی که برای باز کردن بست ها نیاز داری مشخص کنی

اول یه سوکت رو بدون که با باتری ماشین تماسی داشته باشه انتخاب کن تا بتونی مهره رو شل کنی باهاش.

سپس سوکت رو به آچار مناسب وصل کن  و سپس آچار مخصوص رو روی بست کابل منفی بذار و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخون که با چند حرکت مهره شل میشه و میتونی سرکابل منفی رو از باتری جدا کنی  و دقت کن جایی بذاریش که با باتری تماس نداشته باشه

اگر چنانچه دیدی کابل به سر باتریت گیر کرده احتمالا به اچار دیگه نیاز داری که میتونی از یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو کمک بگیری و قطعه مناسبتو بخری!

حالا که اتصال مربوط به کابل منفی رو جدا کردی همین مراحل رو برای کابل مثبت هم تکرار کن و همش این نکته رو تو ذهنت نگه دار که این اتصالات با بخش های فلزی خودرو برخوردی نداشته باشه چون ممکنه هنوز حاوی بار الکتریکی باشه و باعث آسیب به مدارات الکتریکی خودرو بشه!

 

  1. خب حالا که کابل هارو جدا کردی نوبت میرسه به شل کردن بست های نگهدارنده باتری
  2. حالا میتونی باتری رو مستقیم به سمت بالا بکشی و از پایه جدا کنی. اینو در نظر بگیر باتری خودرو وزن بالایی داره و برای جابه جاییش حتما کمک بگیر از کسی.

حالا کاری که باید بکنی اینه که یه فرچه فلزی یا یه مسواک کهنه بردار با یه محلولی که از 50 درصد آب و 50 درصد جوش شیرین ترکیب شده رو ایجاد کنید و باهاش سر باتری ها رو تمیز کنین و اجازه بدین که کامل خشک بشه حالا نوبت میرسه به نصب باتری جدید : برای اینکار باتری جدید رو داخل فضای باتری بذار و بست های نگهدارنشو سفت کن.

حالا اول اتصال های مثبت و بعد اتصالات منفی رو وصل کن و بست ها خوب محکم کن و تمام.

حتما این موضوع رو دقت کن که وقتی میخوای با باتری ماشین کار کنی تحت هیچ شرایطی از زیور آلات و وسایل فلزی استفاده نکن چون ممکنه بهتون آسیب جدی وارد کنه.

با باتری کهنم چیکار کنم؟

معمولا شما وقتی یک باتری نو تهیه میکنین باتری فرسوده رو از شما خریداری می کنن و بدین طریق یه مبلغی هم به ازای هر امپراژ خودرو از مبلغ کل باتری شما کم میشه.

چنانچه همه این مراحل رو نتونستین خودتون انجام بدین اصلا نگران نباشید کافیه با شماره 88540537 تماس بگیرید و از کارشناسان ما درخواست خرید باتری ماشین بدین تا کارشناسان ما ظرف مدت 30 الی 40 دقیقه در محل حضور داشته باشن و باتری شمارو همانجا تعویض و نصب کنن.

و اگر هم دوست داشتین میتونین درخواست خرید باتریتون تو اینجا ثبت کنید.

در ضمن ما یه پیج اینستاگرام داریم که توش نکات مربوط به نگهداری باتری و سایر قطعات خودرو صحبت میکنیم دوس داشتی میتونی پیجمونو فالو کنی و نظراتتو باهامون در میون بذاری.

 

زهره نجیبی بازدید : 18 دوشنبه 13 دی 1400 نظرات (0)

 

من زهره نجیبی به  عنوان یکی از کارشناسان باتری کار که یه استارت اپ تخصصی در زمینه فروش آنلاین باتری ماشین هستش میخوام درباره علت های شارژ بیش از حد باتری ماشین صحبت کنم که این مشکل ممکنه برای هر کدوممون پیش بیاد پس خوبه یه سری نکات رو بدونیم و قبل از اینکه این موضوع اتفاق بیفته بیایم موارد مربوط به این موضوع رو چک کنیم تا از شارژ بیش از حد باطری خودرو جلوگیری کنیم.

خب پس این مقاله رو با من همراه باشید تا باهم به بررسی این موارد بپردازیم.

اگر بخوام دلایل اصلی شارژ بیش از اندازه باطری ماشین و بررسی کنیم باید رجوع کنیم به قطعه تنظیم کننده ولتاژ و دینام ماشین.

رگولاتور یا تنظیم کننده ولتاژ خودرو

تنظیم ولتاژ خودرو توسط قطعه ای به نام رگولاتور صورت می گیرد که در گفتار فنی بهش آفتامات یا آفتامات دینام هم میگن که کارش اینه که آلترناتور رو مجبور میکنه بیاد سطح ولتاژ رو بین 13.5 الی 14.5 نگه داره که کار بسیار کار حیاتی و مهمیه چرا که باتری ماشین باید در حین تامین برق مدارات الکتریکی و سایر قطعات خودرو مثل چراغ ها – ضبط خودرو و ...  باید بتونه براحتی شارژ بشه و به کارش ادامه بده اگر بنابه هر دلیلی آفتامات خراب بشه و نتونه میزان الکتریسیته ای که به باطری وارد میشه رو کنترل کنه ممکنه این انرژی کم یا زیاد بشه باعث میشه باتری شما بیش از اندازه شارژ بشه.

ولی نکته ای که وجود داره در بیشتر مواقع زمانی که تنظیم کننده ولتاژ یا همان رگولاتور خودروی شما خراب باشه دینام نیز قطعا دچار مشکل هستش که باید حتما مورد بررسی قرار بگیره.

دلیل دوم از بابت شارژ بیش از حد باتری ماشین خرابی دینام  خودرو هستش که در ادامه به طور کامل براتون توضیح میدم.

دینام خودرو

کار اصلی دینام خودرو چیست؟

وظیفه اصلی دینام رو اگه بخوام توی یه جمله بگم تامین برق خودروی هستش که وقتی ماشین روشنه نیروی برق لازم رو تولید و تامین میکنه و اگر این قطعه به هر دلیلی وجود نداشته باشه باعث میشه سرعت برق ماشین به سرعت خالی میشه.

ولی وظیفه اصلی دینام شارژ مجدد باتری هستش که اگر خراب بشه باتری در یک زمان محدود میتونه برق ماشین رو تامین کنه و پس از طی یک بازه زمانی خودرو خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه.

وقتی دینام ماشین خراب میشه در اکثر مواقع برق بیشتری تولید میکنه که این موضوع باعث شارژ بیش از باطری ماشین میشه و همین تولید گرمای بیشتر منجر به از بین رفتن پوشش حفاظتی صفحات داخلی باتری میشه و به مرور باعث خرابی باتری میشه و عمر باطری کاهش پیدا میکنه و زودتر از عمر مصرفی که داره خراب میشه!!!!!!

و شاید این سوال براتون پیش بیاد که چه دلایلی باعث خرابی دینام میشه؟

همانطور که در بالاتر هم گفتم تنظیم کننده ولتاژ یا آفتامات وقتی خراب میشه قطعا به دینام هم صدمه میزنه و دومین دلیل هم میتونه خرابی خود به خودی باتری ماشین باشه

اگه افتامات در عملکرد خود دچار مشکل شده باشه باعث میشه دینام برق بیشتری تولید کنه و باتری رو بیشتر شارژ کنه و یا در باتری های قدیمی تر که فرسوده شدن باعث میشه انرژی کمتری مصرف میکنند و باعث میشه دینام با تولید برق بیشتر این انرژی کمتر رو جبران کنه!!!!

از کجا بفهمم دینام ماشین خراب شده؟

  • بارزترین نشونه اینکه دینام خرابه روشن شدن چراغ چک هستش که وقتی خودرو رو روشن میکنید این چراغ روشن میشه!

 

  • یکی دیگر از نشانه های خرابی دینام استفاده از سیم کشی نادرست و یا شارژهای فیک هستش چون شارژر شروع به تامین نامناسبی از برق میکنه که به دینام صدمه میزنه
  • دلیل نهایی که به دینام و در نهایت به باطری ماشین صدمه وارد میکنه گرمای محیط هستش که بهترین راه برای جلوگیری از صدمه به باتری خودرو استفاده از پارکینگ مسقف و در صورت نبود پارکینگ مناسب ، میتونین از یه فضای سایه برای قراردادن خودرو استفاده کنید که این کار به طول عمر دینام و باتری شما کمک شایانی میکنه.

اگر چنانچه به هردلیلی باتری ماشین شما خراب شد نگران نباشید باتری کار تو محل میاد و برق و دینام خودروی شمارو چک میکنه و در صورت نیاز به تعویض باتری ماشین در محل می پردازد.

راه های ارتباطی ما سایت باتری کار و شماره های 02188540536 الی 8 هستش. در ضمن اگر علاقه مند به اخبار خودرو هستین میتونین اینستاگرام باتری کار رو دنبال کنید و لذت ببرین.

زهره نجیبی بازدید : 23 یکشنبه 12 دی 1400 نظرات (0)

شاید براتون جالب باشه بدونین که تاریخ تولید یک باتری نقش بسیار مهمی در خرید باتری ماشین ایفا میکنه.

و هر چقدر تاریخ تولید یه باتری قدیمی تر باشه به همون نسبت طول عمر اون باتری کمتر میشه و زودتر فرسوده میشه. پس بنابراین باید بگم توی این شرایط تحریم و دلار که هیچ باتری وارد ایران نمیشه از خرید باتری خارجی خودداری کنین چون علاوه برداشتن تاریخ تولید قدیمی، از خدمات و گارانتی مناسبی نیز برخوردار نیستند.

بنابراین توصیه باتری کار به عنوان یک استارتاپ فروش آنلاین باتری ماشین اینه که به هیچ عنوان باتری خارجی نخرید و از باتری های ایرانی با کیفیت شامل سپاهان باتری، صبا باتری ، برنا باتری و ... استفاده کنید.

همگی این تولید کننده های باتری بیش از نیم قرن تجربه در صنعت تولید باتری را دارا هستند پس می توانید با خیال اسوده برای حمایت از تولید داخلی و استفاده از کالای با کیفیت، به ثبت سفارش از باتری کار به دو روش آنلاین و تلفنی بپردازین و از خدمات رایگان ما بهره مند شوید. کارشناسان باتری کار همه روزه حتی ایام تعطیل با ارائه راهکار های لازم به شما کمک می کنند تا بتوانید تجربه یک خرید آنلاین رو داشته باشید و باتری رو در محل تحویل بگیرید.

بنابراین برای نصب باتری ماشین باید به یک سری اصول اولیه توجه کنید که این اصول شامل :

 

پوشیدن لباس محافظ- استفاده از عینک ایمنی – دور کردن طلا وجواهرات و ...

دقت کنید در خرید باتری ماشین همواره از دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید تا از امپراژ مورد استفاده باتری مطمئن شوید. ولی اگر چنانچه به هر دلیلی امپراژ خودرو خودتونو نمیدونستین اصلا نگران نباشید هم میتونین وارد سایت باتری کار بشینو از صفحه اول از بخش انتخاب خودرو، خودروتونو انتخاب کنین و از لیست باز شده آمپراژ باتری خودرا انتخاب کنید و یا میتونین با تماس با شماره های 02188540536 الی 8 و یا شماره پنج رقمی 45405 با مشاوران باتری کار تماس بگیرید و با اعلام نام خودروتون از امپراژ و موجودی با خبر شین و ثبت سفارش کنین.

برای خرید باتری ماشین باید چه نکاتی را بدانیم؟

اولین نکته که تو خرید باتری ماشین باید رعایت کنین تاریخ تولید یک باتری هستش که اگر بیش تر از 6 ماه از تاریخ تولیدش گذشته باشه به هیچ عنوان نخرید چون باتری کم کم شروع میکنه به سولفاته کردن و فاسد شدن.

 در واقع سولفاته شدن زمانی رخ میده که سولفات سرب نتونه به مواد شارژ شده تبدیل بشه و همین عمل سبب فرسوده شده باتری خودرو شما زودتر از زمان موعد می گردد.

از کجا تاریخ تولید باتری رو متوجه بشم؟

معمولا روی جعبه باتری ها یک ترکیبی از حروف و شماره ها هستش که هر کدوم معنا و مفهوم خودشو داره که از روی اون میشه تاریخ تولید رو در اورد

 

برای مثال ترکیب حرف و عددی مثل 5nbd2  رو در نظر بگیرین که در آن:

کاراکتر اول عدد 2 سال تولید باتری یعنی 2022 هستش – حرف b بیانگر ماه تولید باتری هستش که از a-m که از ماه اول تا دوازدهم هستش و معمولا از حرف l چون با عدد 1 ممکنه اشتباه گرفته بشه اصلا استفاده نمیکنن که در اینجا حرف b میگه تاریخ تولید این باتری برج دوم ماه میلادی هستش.

کاراکتر سوم و چهارم یعنی b و n بیشتر برای پیگیری امور فنی خط تولید کارخونس.

کاراکتر اخر هم یعنی 5 مربوط روز تولید باتری هستش که بیشتر برای فعال سازی گارانتی کاربرد دارد که توسط فروشنده برای شما فعال میشه.

شما همواره میتونین بهترین باتری ماشین ایرانی رو با بالاترین گارانتی و نازلترین قیمت از باتری کار تهیه کنید و خیالتون راحت باشه باتری که خریداری میکنید دارای تاریخ تولید به روز و ماه جاری است. در ضمن باتری کار دارای خدمات تعویض باتری ماشین با نصب و ارسال رایگان و خدماتی از قبیل تست برق و دینام و ... رایگان بوده که گارانتی باتری خریداری شده در محل در حضور مشتری فعال می شود و پیامک فعال سازی از کارخانه مربوطه به گوشی شما ارسال می شود.

با باتری کار حس خوب یک خرید اینترنتی یا تلفنی تجربه کنید و ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید. در ضمن شما می توانید با دنبال کردن اینستاگرام باتری از اخبار روز خودرو با خبر شوید.

 

 

 

زهره نجیبی بازدید : 20 شنبه 11 دی 1400 نظرات (0)

راه های افزایش عمر باطری ماشین

باتری کار به عنوان یک استارتاپ تخصصی باتری ماشین تو حوزه فروش آنلاین باتری ماشین داره کار میکنه و سعی بر اینست که بهترین خدمات باتری ماشین شامل تست برق و دینام رایگان، نصب و ارسال رایگان رو توسط کارشناسان خبره و متخصص ارائه میده و توی این مقاله میخوایم راه کار های لازم درباره راه های افزایش طول عمر باطری ماشین صحبت کنیم و با رعایت این نکات قطعا باتری ماشین شما سالم تره و عمر طولانی تری داره.

همانطور که خودتون مستحضرید باتری ماشین یکی از مهم ترین اجزای یک خودرو هستش که وقتی خراب بشه ماشین قادر به حرکت کردن نیستش عمر یک باتری خودرو میانگین بین 3 تا 5 ساله که در بعضی مواقع با استفاده بیش از حد یا استفاده نادرست این زمان کمتر میشه و باعث میشه باتری خودرو از کار بیفته. پس بهترین کار اینه که  شما مراقبت صحیح از یک باتری رو یاد بگیرین.

آیا میدونین باتری خودرو چه نقشی رو در اتومبیل شما ایفا میکنه؟

همینقدر بدونین که اگر این قطعه دچار یک اختلال باشه ماشین شما روشن نمیشه چون استارت ماشین نیازمنده اینه.

خیلی از خودروها از باتری های سربی اسیدی استفاده میکنند که کارش اینه که انرژی شیمیایی و به انرژی الکتریکی تبدیل میکنه که بیش از 150 ساله که این باتری ها تولید میشه و چون هزینه تولیدش کمه و در ضمن کاراییش بالاس همچنان طرفداران خودشو داره

یکی از راه هایی که میتونه به افزایش عمر باطری خودروی شما کمک کنه تمیز کردن مداومشه که میتونین مرتب اطراف قطب هاشو تمیز کنین و خوردگی های که توسط هیدروژن اسید باتری ایجاد میشه رو از بین ببرین. پیشنهادمون اینه هر وقت روغن ماشینتونو عوض میکنین اطراف قطب های باتری رو تمیز کنین و خوردگی های ایجاد شده رو از بین ببرین

چطوری میتونم باتری ماشینو تمیز کنم؟

برای اینکار شما نیاز به برس سیمی و یه محلول پاک کننده دارید که بتونین این خوردگی هارو بردارین. نیازی به صرف هزینه و خرید محلول نیست از ترکیب نصف به نصف آب و جوش شیرین میتونین استفاده کنید و سپس با یک حوله سطح رو خشک کنید.

راه دوم افزایش طول عمر باتری ماشین اینه که کمتر استارت بزنین و ماشینتو کمتر خاموش و روشن کنین و سفرهای کوتاه باعث میشه  استارت زدن شما بیشتر بشه بخاطر همینه عمر باتری ماشین در تاکسی ها کمتر از سایر خودروهاست.

 یکی دیگه از راه های افزایش طول عمر باطری ماشین اجتناب از گرما و سرمای شدیده بخاطر همینه که شرکت سپاهان باتری اومده برای مناطق گرمسیری باتری تروپیکال رو تولید کرده که طراحی این باتری ها بگونه ای است که عمر باتری هارو افزایش میده.

 دمای مناسب برای یک باتری بازه بین 18 تا 32 درجه اعلام شده که کاهش یا افزایش دما باعث اسیب دیدن صفحات باتری میشه

در فصل سرما بهتره خودرو در پارکینگ مسقف پارک بشه یا میتونین از یک کاور عایق دار برای باتریتون استفاده کنین.

 یکی از مهمترین کارهایی که برای افزایش عمر باتری خودرو میتوان انجام داد اینه وقتی موتور ماشین خاموشه همه وسایل برقی ماشین اعم از چراغ ها – ضبط صوت و ... همگی خاموش باشن چون اینکار باعث میشه تدریج باتری ماشین خالی بشه

 یکی دیگر از مواردی که بسیار حائز اهمیته روشن بودن ضبط ماشین یا برف پاک کن در دراز مدته که باعث کاهش طول عمر باطری میشه اگر مثلا فکر میبنین نیاز به روشن بودن ضبط یا برف پاک کن یا هر وسیله دیگه ای داشتین هر چند دقیقه یکبار ماشین رو روشن کنین تا دینام بتونه باتری رو شارژ کنه

البته قبل تر هم  گفتیم خود استارت زدن پیاپی باعث کاهش طول عمر باتری ماشین میشه.

 دلیل دیگه ای که میتونه باعث کاهش طول عمر باتری ماشین شما بشه خاموش بودن بیش از حد خودروی شماست و باعث دشارژ شدن باتری میشه.

بررسی امنیت باتری

در چک آپ های دوره ای خودرو حتما این اطمینان رو داشته باشید که باتری در جایگاهش محکم قرار گرفته یا نه و اتصالات آن را حتما بررسی کنید تا از لغزش باتری در حین حرکت جلوگیری کرده باشید.

 

یکی از دلایل دیگه ای که باعث کاهش عملکرد باتری خودرو میشه وجود مشکل در موتور ماشینه چون باعث فشار به باتری میشه.

 

 با رعایت همه نکاتی که در بالا ذکر شد باید بگویم مهم ترین علت خرابی یک باتری ماشین میتونه کاهش الکترولیت بخاطر حرارت و گرمای بیش از حد در زیر کاپوت که به دلایل مختلف اعم از خرابی موتو خودرو ، استفاده از یک باتری با سایز یا آمپراژ نامناسب – شل شدن تسمه دینام – دشارژ بیش از حد باتری بر اثر عوامل مختلفی مثل روشن موندن چراغ های اتومبیل- یخ زدگی و ...

شما میتونین به روز ترین اخبار خودرو رو از اینستاگرام باتری کار دنبال کنید.

 

 

 

زهره نجیبی بازدید : 18 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

خیلی وقت ها شده که اسم دیاگ خودرو به گوشمون خورده. توی این مقاله میخوام دربارش صحبت کنم و اطلاعات تکمیلی رو راجع بهش بهتون بدم. پس تا اخر این مقاله با باتری کار بزرگترین استارتاپ فروش آنلاین باطری ماشین همراه باشید.

دیاگ خودرو چیه؟

دیاگ یا دستگاه عیب یاب یه وسیله برای پیدا کردن مشکلات مربوط به ماشین است که از طریق یه درگاه که تو ماشینای مختلف متفاوته که عموما زیر کاپوت یا زیر داشبورد ماشینه به خودرو وصل میشه و شروع به خوندن کدهای کامپیوتر ماشین میکنه که برای اینکار از نرم افزار و اپلیکیشن های مختص این کار استفاده میشود.

دستگاه دیاگ یک کامپیوتر پیشرفته است که شامل بخش سخت افزاری – نرم افزاری و کابل های رابط و کانکتورها می باشد.

سخت افزار یا اینترفیس

برای دریافت اطلاعات یونیت و کامپیوتر دستگاه دیاگ، لازم است تا یک رابط به عنوان مترجم وجود داشته باشد. اینترفیس در شناسایی مشکلات احتمالی خودرو  نقش مهمی دارد.

کابل‌های رابط و کانکتورها

برای اینکه دیاگ خودرو به کامپیوتر اتومبیل متصل شود. از کانکتورها به عنوان کابل های رابط استفاده می شود. این کابل ها برای اتصال دیاگ به کامپیوتر و لپ تاپ هم مورد استفاده قرار می گیرند.

نرم افزار دیاگ خودرو

 

برای هر مدل خودرو از نرم افزار ویژه ای استفاده می شود. برای اینکه دستگاه بتواند عملکرد خودرو را طبق استانداردهای موجود مربوط به همان خودرو، آنالیز کند نیاز به نرم افزار و برنامه دیاگ خودرو میباشد.

طریقه دیاگ زدن خودرو

شاید براتون جالب باشه که بدونین که فقط اتومبیل هایی که کامپیوتر مرکزی یا ایسیو دارند فرایند دیاگ زدن کاربرد داره که معمولا در قسمت های مختلف خوردو سنسورهای متعددی وجود داره که هر کجا مشکلی برخلاف استانداردهای ماشین پیش بیاد وضعیت رو ثبت میکنه.

طریقه دیاگ زدن:

اول سوییچ ماشینتونو باز کنین و با وصل کردن درگاه odb ، برنامه مربوطه رو از روی تبلت یا لپ تاپتون اجرا کنین در این مرحله روی سیستم مشاهده میکنین که کامپیوتر شروع به عیب یابی خودرو میکنه و پس از پایان کار لیستی از کدخطاها نمایش داده میشه که هر کدام بیانگر وضعیت متفاوتی می باشد.

انتقال اطلاعات از دیاگ به دو شکل است:

اسکنر دیاگ

            بیشتر برای خودروهای لوکس و پیشرفته بکار گرفته میشه و مکانیک های حرفه ای ازش استفاده میکنند.

دیاگ با موبایل یا تبلت

            این دستگاه ارزون تره و نیاز به تخصص خیلی پیشرفته نداره و با بلوتوث یا وایفای اطلاعات رو جابه جا میکنه

 

 

دسته بندی دیاگ ها:

دیاگ شرکتی : مختص همون شرکت سازنده خودرو هستش که بهترین دیاگ ها از این دسته اند.

دیاگ مولتی برند: برای گروه های خودروسازی دیگه هم میشه ازش استفاده کرد.

کدهای خطای دیاگ خودرو

این کدها از ترکیب حروف و عدد بدست میان که درکامپیوتر خودروی شما ثبت میشه و با دستگاه دیاگ قابل خوندنه که به چهار دسته تقسیم می شن:

کدهای خطا ترکیبی از حروف و عدد است که در کامپیوتر خودرو ثبت می‌شود و با استفاده

    کدهای مربوط به سیستم آلایندگی، موتور و گیربکس با حرف P که مخفف Powertrain یا سیستم است نمایش داده می‌شود.

    حرف B که از کلمه Body یا بدنه خودرو گرفته شده اشکالات مربوط به روشنایی، ایربگ و سیستم تهویه مطبوع را به نمایش می‌گذارد.

    حرف C(Chassis) برای ایرادات مربوط به سیستم تعلیق، فرمان الکتریکی و سیستم ضد قفل ترمز است.

    کدهای مرتبط با واحد های الکترونیکی شبکه محلی دستگاه کنترل و رابط سیم‌کشی نیز با حرف U نشان داده می‌شود.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 20 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)

اقدامات لازم برای نگهداری از ماشین در هوای سرد

هوای سرد همیشه دردسرا و چالش های خودشو برای رانندگان خودروها داره و وقتی زمستون میرسه این موضوع  خیلی اهمیت داره که خودرو رو تا چه حد برای شرایط سرما آماده کرده باشیم

اینکه شما از خودروی خودتون به خوبی در تمام فصول سال مراقبت کنین خیلی مهمه ولی این چک آپ دوره ای تو فصل سرما از اهمیت بیشتری برخورداره. بنابراین با این مقاله از باتری کار با ما همراه باشید تا با خیال آسوده بتونین زمستون امسال رو سر کنین.

بررسی باطری ماشین

شاید خودتون هم بدونین که هوای سرد و مرطوب قاتل باطری خودر هستش که معمولا وقتی روزای پایانی عمر باتری شما باشه بد استارت میخوره و کاملا متوجه وخامت اوضاع میشین.

در این شرایط وقتی دیدیدن باتری شما خوابیده اگر یه ولت متر دارین به راحتی خودتون میتونین امپراژ باتری رو اندازه گیری کنین و متوجه بشین که مشکل از دینام و برق خودروی شماست یا مشکل از باتریه! ولی اگر این تجهیزات رو هم ندارین اصلا نگران نباشین تلفنو بردارین و با شماره 02145405 یا 02188540536 الی 8 تماس بگیرین و از مشاوره رایگان کارشناسان باتری کار بهره مند بشین و درخواست ارسال کارشناس به محل رو داشته باشید و همکاران ما در محل حضور پیدا میکنند و قبل از تعویض باتری ابتدا برق و دینام خودروی شما رو کاملا بررسی می کنند و در صورت وجود مشکل باتری، اون رو به رایگان تعویض می کنند.

 

بررسی ضدّ یخ

یکی از موارد دیگه که تو فصل سرما خیلی بهش توجه کنین استفاده از ضد یخه که برای جلوگیری از انجماد آب درون سیستم خنک کننده موتور استفاده میشه که برای اینکه تست کنین که ضد یخ مورد استفاده در خوردوی شما مناسب است یا خیر ابتدا درپوش مخزن خنک کننده زیرکاپوت رو باز کنین و لوله را در درون خنک‌کننده وارد کنید و حباب پلاستیکی انتهای آن را فشار دهید تا اندکی از مایع ضدّ یخ به درون تستر مکیده شود. حالا می‌توانید نقطه انجماد ضدّ یخ را از طریق مقیاس تستر بخوانید. پس از این بررسی، ضدّ یخ را به درون سیستم خودرو برگردانید و درپوش مخزن آن را نیز بگذارید.

بررسی شوینده شیشه‌شور

در فصل سرما معمولا بارش برف و بارون وجود داره و مرتب باید از برف پاک کن های جلوی خودرو استفاده کنید که اگر شیشه شور اب نداشته باشه امکان جمع شدن جرم روی شیشه جلوی خودرو وجود داره

برای اطمینان از این موضوع درب کاپوت رو باز کنین و مخزن شیشه شور رو به شکل درست پر کنین که میتونین از ترکیب غلیظ شوینده و اب استفاده کنید تا هیچ وقت با یه شیشه شور یخ زده مواجه نشین.

چون زمانی که شما از محلول شیشه شوی استفاده میکنید این محلول دارای نقطه انجماد پایین تر از آبه و همین موضوع باعث جلوگیری از یخ زدگی میشه.

یکی از دیگر از کارهایی که در فصل سرما باید انجام بدین نگه داشتن ماشین در جای گرمه

حتما این نکته رو در نظر داشته باشید برای جلوگیری از آسیب وارده به باتری ماشین تا حد امکان در یک فضای مسقف خودروی خود را پارک کنید و یا اگر شرایط این موضوع فراهم نیست حتما از کاور ماشین استفاده کنید تا به نحوی از شدت بروز سرما به خودرو جلوگیری کنید.

در فصل سرما درست استارت زدن بسیار مهمه وقتی میخوایید خودروتونو روشن کنید حتما این نکته رو درنظر بگیرین اول یه دور کلید رو بچرخونین و 30 ثانیه منتظر بمونین بعد استارت بزنین و حتما صبر کنین و موتور خودرو کاملا گرم بشه.

 

زهره نجیبی بازدید : 24 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

چرا چراغ چک ماشین روشن میشه؟

شمام جز اون دسته از ادمایی هستین که چراغ چک ماشینتون روشن شده و تو اون لحظه نمیدونستین چیکار کنین؟

لازمه بهتون بگم وقتی این چراغ روشن شد لازم نیست همون دقه ماشینو خاموش کنین و نگران باشین چون ممکنه بعد از طی یه مسافتی خودش خاموش بشه و اگر طی چند روز آتی دوباره روشن نشد باید بهتون بگم که نیاز نیست نگران باشید و کاری کنین ولی اگر این موضوع تکرار شد این آلارمو جدی بگیرین و دست به کارشینو دنبال علتش بگردین

از بین چراغهایی که در پشت فرمون وجود داره که چراغ چک ماشینه که همیشه مشکلات جدی به همراه نداره و بعد از روشن شدن ماشین بعد از یه تایم کوتاهی خاموش میشه ولی در صورتی که بعد از طی یک مسافتی خاموش نشد باید دنبال علت دقیقش بگردین چون ممکنه علتش وجود مشکلات جدی تو ماشینتون باشه.

پس برای اینکه متوجه بشید مشکل از کجاست تا انتهای مقاله با من همراه باشید و اطلاعات کاملی در این زمینه بدست بیارید. J

پیشنهاد باتری کار برای شما اینه که منتظر نمونین تا چراغ چک ماشینتون روشن شه و بعد به تعمیرگاه برین بهتره که همیشه به صورت دوره ای به سلامت خودروتون فکر کنین و هر زمان که با موقعیت غیر طبیعی روبه رو شدین خودروتونو به تعمیرگاه ببرین .

البته خودروهای به روز علاوه بر چراغ چک ، دارای فناوری های صوتی و تکنولوژی بالاتری هستن که آلارم های لازم رو به مالک خودرو میدن

آیا میدونین وظیفه چراغ چک چیست؟

در واقع چراغ چک یه زنگ خطر برای ماشین شما محسوب میشه و همیشه با روشن شدنش به شما هشدار میده که ایرادی تو خودروی شما وجود داره. و با رنگ زرد – نارنجی یا قرمز نمایش داده میشه و اگر دیدین این چراغ چشمک زن شد بدونین خطر جدی داره صورت میگیره چون کاتالیزور ماشینتون بیش از حد داغ شده و احتمال احتراق وجود داره.

چه دلایلی باعث میشه که چراغ چک ماشین روشن بشه؟

دلیل عمده این روشن شدن مربوط میشه به بازبودن در باک ماشین که حالا یا خراب شده که باید تعمیر بشه یا باز مونده و باید ببندینش. که این دلیل پیش پا افتاده ترین دلیل برای روشن شدن چراغ چک هستش

ممکنه سنسور اکسیژن ماشین خراب شده باشه که سریع باید درستش کنین چون مستقیما با کاتالیزور ماشین که قطعه گرونیه در ارتباطه و باعث اسیب رسوندن بهش میشه که کاتالیزور اگر خراب بشه باعث احتراق خودرو میشه که خیلی خطرناکه پس سریع دست به کار شین.

ممکنه باتری ماشین شما خراب شده باشه و دچار مشکل شده باشه که البته بعضی از ماشینا این مشکل با روشن شدن چراغ دینام نمایش داده میشه.

سنسور جریان هوا مشکل داره

مبدل کاتالیزور دچار ایراد شده : که این مشکل بیشتر در خودروهای قدیمی دیده میشه.

سیستم چرخش گاز اگزوز (ERG): رفع مشکلات سیستم چرخش گاز اگزوز معمولا هزینه‌بر است، به‌ویژه اگر علاوه‌بر تعویض شیر ERG بخواهید تمام پور‌ت‌های آن را نیز تمیز کنید.

 خرابی کوئل: وظیفه کوئل فراهم کردن برق لازم برای جرقه شمع ماشینه که اگر این قطعه خراب شه شمع ها درست کار نمی کنند.

 خرابی شمع های ماشین که در بالا علت خرابی شمع خرابی کوئل عنوان شد.

  ایراد در انژکتور بنزین: که باید سوزن های انژکتور رو تمیز کنید یا کلا عوضشون کنید

خرابی ترموستات خودرو : وظیفه این قطعه از خودرو اینه که نمیذاره دمای موتور از یه حدی بالاتر بره و جریان هوای سردو به سمت موتور میرسونه

نشتی خلأ یکی دیگر از مواردی‌ است که می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو شود. هر خودرویی دارای چند سیستم خلأ است که کارهای مختلفی را انجام می‌دهند

گاهی وقتا نصب اشتباه دزدگیر خودرو باعث میشه که کامپیوتر خودرو اون رو یه ایراد ببینه و چراغ چک روشن بشه.

گاهی با خرابی وایر ماشین سوخت و هوا درست انجام نمیشه و باعث روشن شدن چراغ چک میشه.

چطوری چراغ چکو خاموش کنیم؟

یه راهش اینه یه مسافتی رو رانندگی کنیم و دوباره چراغو چک کنیم ببینیم خاموش شده یا نه

راه دیگه روشن و خاموش کردن ماشینه

راه دیگه ای که باید برین تعمیرگاه دیاگ زدن ماشینتونه که بهترین راه برای از بین بردن مشکل همینه.

یا میتونین یه بار باتری خودرو رو قطع و وصل کنین

 

 

زهره نجیبی بازدید : 25 چهارشنبه 19 آبان 1400 نظرات (0)

بعد از نیم قرن تجربه باتری سازی در کشور، کمپانی های باتری سازی رشد چشمگیری داشتن و در این زمینه بسیار قوی عمل کردن به طوریکه طی چند سال اخیر علی رغم داشتن قیمت مناسب به راحتی به لحاظ کیفیت با باتری های خارجی رقابت می کنن.

توی این مقاله سعی کردم چند تا از بهترین کمپانی های برند باتری ماشین به همراه محصولاتش بهتون معرفی کنم تا بتونین برای خرید باتری ماشین به راحتی تصمیم بگیرین.

تو مقاله های قبلی اومدم یه کم از خودمون براتون گفتم برای اینکه خسته نشید که دارین مطالب تکراری میخونین فقط یه کوچولو خودمونو معرفی میکنم و بعد میرم سراغ معرفی محصولات برتر ایرانی.

باتری کار یه استارتاپ تخصصی در زمینه فروش اینترنتی باتری ماشینه. خدماتی که به مشتری میده شامل فروش بهترین باتری ماشین ایرانی، تعویض باتری ماشین در محل، با نصب و ارسال رایگان و تست برق و دینام رایگانهJ

و چون خودمون نمایندگی پخش باتری های موجود تو سایتو داریم تو سطح تهران بنابراین قیمتایی که تو سایت ما میبینین از همه جا ارزون تره و سعیمون اینه خدماتی که میدیم به بهترین شکل ممکنه باشه که مشتری همیشگی ما باشینو و مارو به بقیه معرفی کنین.

چون میدونیم انتخاب باتری نقش خیلی مهمی در رضایت مندی شما داره. باید بهتون بگم قیمت های باتری بر اساس امپراژ باتری خریداری شده شماست که در قبالش شما باتری فرسوده هم آمپر باتری خریداری شدتونو تحویل میدین.

 

و اما باتری های موجود در باتری کار

باتری کار نمایندگی فروش کلیه باتری های سپاهان باتری – صبا باتری – برنا باتری و ... را داراست که کلیه محصولات موجود در این شرکت بین 6 تا 30 ماه گارانتی تعویض باتری رو بنا به باتری انتخاب شما دارا خواهند بود.

نسل جدید باتری های عرضه شده اتمی بوده که دارای طول عمر بالاتر و نگهداری کمتری به نسبت باتری های قدیمی هستند چون در گذشته نیاز به اضافه کردن آب مقطر به اسید موجود تو باتری بود ولی در حال حاضر سر باتری ها پلمپ بوده و نیاز به مراقبت خاصی نداره همین که سر باتری و اتصالات سولفاته نشه و شما تمیزشون کنین کافیه.

عمر مفید یک باتری خودرو بین 1 تا 3 سال هستش که عوامل مختلفی مثل شرایط اب و هوایی، تکنولوژی مورد استفاده در آن ، سالم بودن سیستم برقی خودرو ، همه و همه در طول عمر آن تاثیر گذار هستند.

شاید براتون سوال باشه که باتری ایرانی بخرم یا خارجی؟

باید بگم تو این شرایط تحریم و دلار که دیگه هممون بهش واقفیم پیشنهاد باتری کار برای شما اینه که برای حمایت از تولید داخل و کمک به اقتصاد کشور و بهره مندی از خدمات پس از فروش بهتر، از باتری های ایرانی استفاده کنین.

خوبه که بدونین تاریخ تولید در باتری ماشین مسئله خیلی مهمیه و خرید یک باتری با تاریخ تولید جدید بسیار حائز اهمیت هستش و چون باتری های خارجی موجود در بازار تاریخ تولید قدیمی تری دارن بنابراین زودتر از موعد مقرر خراب میشن بخاطر همین توصیه باتری کار به شما اینه که تا حد امکان از خرید باتری خارجی اجتناب کنید.

از کجا تاریخ انقضای باتری خودرو رو پیدا کنم؟

خیلی راحته کافیه به لیبلی که روی باتریت خورده یه نگاه بندازی چون روی این بارکدایی که خورده از سمت شرکت سازنده این موضوع ثبت شده.

در واقع عمر مفید یه باتری از زمان ساخت اون باتری شروع میشه نه زمانی که شما ازش شروع به استفاده میکنین ( علت اینکه گفتم باتری خارجی نخرین همینه چون باتری در ظاهر نو هستش ولی زمان زیادی از ساخت اون باتری گذشته)

حالا در ادامه بهت میگم که چطوری بتونی این کدارو بخونی

 

معمولا کدهای درج شده رو باتری شامل یه سری عدده چک کردن عددهای اول شما به نتیجه ی لازمه میرسید.

کارکتر اول:

مثلا فرض کنید یه باتری اینطوری پارامترش شروع میشه 991121 :

که دو رقم اول میشه سال تولید – دو رقم دوم میشه ماه تولید – دو رقم سوم میشه روزی که باتری خودروی شما تولید شده است.

و گارانتی باتری های موجود در باتری کار برای خودروهای سبک حداقل 12 ماه است ولی در خودروهای سنگین حداقل 6 ماهه می باشد.

پس زمانی که دارین باتری ماشینتونو میخرین با این موضوع به راحتی میتونین چک کنین که باتری شما دارای تاریخ تولید جدید است.

راستی باتری کار یه پیج اینستاگرام هم داره که دوست داشتی میتونی فالوش کنی و از مطالب پیجمون استفاده کنی.

زهره نجیبی بازدید : 17 دوشنبه 17 آبان 1400 نظرات (0)

باتری ماشین هم مثل هر قطعه خودرویی دیگر دارای یک وظیفه مهم است که حتما میدانید که وظیفه آن، تامین انرژی و برق لازم برای روشن شدن خودرو می باشد. در این مقاله سعی بر این است که به نحوه عملکرد باتری و انواع آن بپردازیم.

شاید خیلی از ما ندونیم اصلا چه امپراژی برای خودرومون مناسبه و همیشه به حرف تعمیرکارمون اعتماد میکنیم و باتری رو نصب می کنیم ولی خب بد نیست در این خصوص یه سری اطلاعات داشته باشیم که بتونیم تصمیم درستی بگیریم اگر در این خصوص اشنایی خاصی ندارین اصلا نگرانی نداشته باشید چون میتونین به دو روش از جزییات با خبر بشین یکی اینکه زنگ بزنین به شماره 02188540537-8 یا 02145405 به صورت تلفنی از مشاوره رایگان و کامل مشاورای باتری کار بهره مند شید یا اگر ادم تلفنی ای نیستین و دوست دارین اینترنتی سر از هر کاری در بیارین میتونین یه سر بیاین تو سایت باتری کار به آدرس www.batrycar.com  و از قسمت جستجو خودروی موردنظرتونو سرچ کنین باتری های مناسب خودرو برای شما نمایش داده میشه و میتونین از همونجا ثبت سفارش تلفنی یا اینترنتی داشته باشید.

 

توی این مطلب سعی کردم جواب سوالای اساسی شمارو به همراه جزییات مربوط به نگهداری باتری ماشین رو براتون بگم.

انواع باتری خودرو

توی ایران دو دسته باتری خودرویی وجود داره یکی سیلد همان اسیدی که نسل قدیم باتری ها بوده و دیگری باتری های اتمی که غیرسیلد می باشند که هر کدام از این دو دسته باتری ویژگی های خاص خود را دارا هستن که به معایب و مزایایی آن می پردازیم.

باتری اتمی

باتری های غیر سیلد از صفحات دارای کلسیم تشکیل شده اند که انواع مختلفی در بازار موجود است که به نگهداری کمی نیاز دارند و برخلاف باتری های اسیدی نیاز به چک کردن آب اسید ندارن

یکی از مهم ترین ویژگی استفاده از این مدل باتری خودرو طول عمر بالاتر به ویژه در مناطق گرمسیری است که سپاهان باتری که یکی از شرکت های سازنده باتری با نیم قرن تجربه در این زمینه می باشد باتری های تروپیکال را به بازار عرضه کرده است که بهترین باتری ماشین  از نوع باتری اتمی است که مناسب مناطق گرمسیری است.

 

در فرآیند ساخت باتری‌های اتمی، ابتدا تعدادی صفحه شارژ می‌شوند؛ سپس صفحات روی هم قرار گرفته و در قالب خاص باطری‌های غیر سیلد عرضه می‌شوند.

برخی از باتری های خودرو دارای چشمی بوده و از این طریق میتوان از وضعیت سلامت باتری مطمئن شد که اگر رنگ سبز رو نشون میداد یعنی باتری به صورت کامل شارژ شده است و رنگ سفید بیانگر این که باطری ماشین شما خرابه و به درستی کار نمی کنه ولی رنگ قهوه ای میگه که باتری شما سالمه ولی شارژش تموم شده.

 

باتری اسیدی

باتری های اسیدی نیاز به مراقبت بیشتر و اضافه کردن اب اسید دارن و هر خونه باتری دارای شش در است که باید سطح الکترولیت به صورت دوره ای چک بشه و اگر نیاز بود اب مقطر اضافه کنیم.

برای سالم نگه داشتن باتری خودرو چیکار میتونم بکنم؟

هر شش ماه یک بار به وسیله دیاگ زدن از سلامت باتری خود مطمئن شوید

اطمینان پیدا کنید که باتری شما شارژ است

چنانچه عمر باتری شما بیشتر از سه سال است قبل از اینکه فصل سرما شروع بشه از سلامت آن اطمینان پیدا کنید

سر باتری ها و کابل ها رو بررسی کنید به صورت دوره ای

اگر برایتان مقدور است اتومبیل خود را در پارکینگی که سقف داره پارک کنیند

   

   

 

چرا باتری شما در زمستان بیشتر از فصول دیگه از کار میفته؟

وقتی هوا رو به سردی میره تقاضای خرید باتری ماشین هم زیاد میشه که دلایل زیادی مثل دما پایین ، کم بودن شارژ باتی ، ضعیف شدن باتری در هوای سرد – سولفاته کردن سرباتری ها و ....

 

 یه سری راهکار برای افزایش عمر باتری شما وجود داره؟

به صورت مرتب و دوره ای سرباتری هارو تمیز کنین.

از استارت زدن زیاد بپرهیزید(بخاطر همینه تاکسی ها زودتر از موعد همیشه باتریشون خراب میشه)

باتریو تو سرما یا گرمای شدید قرار ندید

اجازه ندید که ماشینتون برای مدت طولانی خاموش بمونه

قبل اینکه استارت بزنید همیشه چراغاو بقیه وسایل الکتریکی ماشینو خاموش کنین

تو فصل سرما همیشه موتور ماشینتونو گرم نگه دارین

   

از کجا بفهمم باتری ماشینم خراب شده؟

دیر روشن شدن ماشین تو فصل سرما و ضعیف استارت خوردن آن

استارت سنگین و روشن شدن با چند مرتبه چرخش سوییچ خودرو

نرسیدن برق به پشت آمپر خودرو

 

 

زهره نجیبی بازدید : 14 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

تکنولوژی روز به روز برای ساده شدن کارهای ما پیش میره که ما استفاده درستی از زمان برنامه ریزی شده داشته باشیم.

در این راستا باتری کار نیز از قافله فروش اینترنتی عقب نمونده و برای سهولت خرید باتری ماشین خدمات مناسبی با قیمت نازل به مشتریان خود ارائه میده.

توی این یکی دوسال اخیر که کرونا اومده بیشتر مردم رو آوردن به فروشگاه های اینترنتی تا کمتر تو خیابونا تردد داشته باشن از این رو تمام افرادی که کسب و کارهای اینترنتی داشتن شروع کردن توی این سالها پیشرفت چشمگیری داشتن بنابراین باتری کار برای صرفه جویی در زمان و هزینه جابه جایی در مدت زمان کوتاهی بین 30 الی 45 دقیقه به صورت رایگان باتری سفارشی مشتری رو به دستش میرسونه.

خوبیه فروش اینترنتی اینه که مشتری به راحتی محصول مورد نظر خودشو پیدا میکنه و امکان مقایسه قیمتی و کیفیتی کالارو توسط شرکت های دیگه اینترنتی براش فراهمه.

از اونجایی که باتری کار بزرگترین بنک دار سپاهان باتری در سطح تهرانه و نمایندگی فروش باتری های صبا و گلوبال و ... رو هم داره میتونه گزینه خوبی برای شما مشتری محترم باشه چون به نسبت سایر سایت ها از قیمت های پایین تری برخورداره.

از طرفی همیشه ما دغدغه خرید تو روزای تعطیل رسمی یا اخر هفته رو داریم که نکنه نتونم کالای موردنظرمو در زمان مشخص تحویل بگیرم ولی باید بگم نگران نباشید باتری کار همیشه کنار شماست که علاوه براینکه یه باتری نو با تاریخ تولید جدید تحویل میگیرین میتونین از خدمات نصب وارسال رایگان و تست برق و دینام رایگان بهره مند شید.

این نکته رو در نظر داشته باشید چه از شرکت باتری کار خرید داشته باشید چه از هرجای دیگه باید بهتون بگم که مسئله تاریخ تولید بسیار حائز اهمیته و چنانچه یک باتری با تاریخ تولید قدیمی خریداری کنید باتری شما دارای گارانتی کمتری بوده و در ضمن زودتر از تایم مورد خراب میشه!

 

بنابراین تنها راه مطمئن برای یک خرید امن در فضای اینترنت از سایت هایی که مجوزهای لازم از جمله نماد الکترونیک را دارا باشن و موظف هستن که یک باتری با اصالت به مشتری ارائه بدن که پس از نصب گارانتی باتری در حضور مشتری فعال می گردد.

شما وقتی دارین از ما خریداری میکنین مطمئن باشید باتری شما اول توسط متخصصین نصب ما کامل بررسی میشه و پس از اطمینان از سلامت باتری برای شما نصب خواهد شد و چنانچه به هر دلیلی باتری شما دچار نقص فنی شد فروشگاه باتری کار نزدیک ترین خدمات پس از فروش به محل شما را معرفی کرده و پیگیری های لازم را به عمل میاره.

 

اگر بخوام از مزیت های خرید اینترنتی براتون بگم اینه که شما دلالان این صنف رو حذف می کنین و باتری با قیمت دست اول خریداری میکنین که علاوه بر داشتن قیمت مناسب کیفیت تضمین شده برای شما خواهد داشت.

رضایت شما در گرو انتخاب یک فروشگاه معتبر برای حسن انجام کار شماست. پس لطفا به این نکته ی ارزشمند توجه کنید که ارائه ی خدمات از سوی فروشگاه های اینترنتی معتبر همیشه به سود شما خواهد بود.

بنابراین در صورت نیاز در سایت باتری کار خودروی مربوطه را سرچ نمونده و بهترین باتری ماشین ایرانی رو با بهترین قیمت ارائه شده خریداری کنین . باتری های ارائه شده در باتری کار شامل صبا باتری – برنا باتری – سپاهان باتری و ... می باشد که همگی سابقه حداقل ربع قرن در صنعت باتری را دارا هستن.

با همه تفاسیر اگر به دنبال دریافت خدمات باتری با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت هستین پیشنهاد ما به شما باتری کار است که علاوه بر اینکه باتری شما را به رایگان نصب و ارسال می کنه، تست برق و دینام خودروی شما به صورت رایگان انجام میشه که با خیال آسوده خرید مطمئنی داشته باشید.

در ضمن نیازی نیست شما پرداخت آنلاین داشته باشید میتونین پس از خرید باتری موردنظر و نصب آن و اطمینان از سلامت باتری و فعال سازی گارانتی همانجا در محل از با دستگاه پوز سیار باتری کار هزینه باتری خریداری شده را پرداخت نمایید.

اگر مایل به شنیدن اخبار مربوط به خودرو و باتری ماشین هستین پیشنهاد میکنم پیج اینستای مارو فالو کنین.

همینجا کلیک کن و برو تو پیجمون و اگر پیشنهادی داشتی بهمون دایرکت بده.

 

زهره نجیبی بازدید : 21 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

نگران نباش تا اخر این مقاله با من باش تا بهت بگم اگر باتری ماشینت خراب شد بهترین راهکار برات چیه تا با خیال راحت بتونی خریدتو انجام بدی.

ما الان تو دوره ای داریم زندگی میکنیم که فکر نمیکنم هیچ چی به اندازه وقت برای ما مهم باشه و میخواهیم تو کمترین زمان ممکن بیشترین استفاده رو داشته باشیم.

فکرشو بکن یهو وقتی در حال رانندگی هستی ماشینتون خاموش بشه و دیگه استارت نخوره تو اینجور وقتاس که باید دست به کار شی اول از همه خونسردی خودتو حفظ کنیو به باتری کار زنگ بزنی تا کارشناسای باتری کار ظرف مدت 30 الی 45 دقیقه تو محل پیش شما هستن و مشکل رو برطرف کنن.

باتری خودرو مثل تمام قطعات مصرفی خودرو نیاز به نگهداری و تعویض دارد که عمر مفید یک باتری در حدود 2الی 3 سال است ولی ممکنه به هر دلیلی باتری شما خالی بشه و شمارو دچار مشکل کنه. بنابراین شما وقتی داری از ماشین استفاده میکنی به یه سری نکات باید دقت کنی که یهو دستت تو پوست گردو نمونهJ که این موارد رو به صورت خلاصه براتون شرح میدم

  • درست استارت نخوردن ماشین و به قولی زور زدن در هنگام روشن شدن خودروی شما
  • پشت امپر ماشینتون برق میاد ولی ماشین استارت نمیخوره
  • سیستم برقی شما مثل ریموت – سیستم روشنایی و صوتی و ....به یکباره دچار اختلال میشه
  • در باتری های چشمی دار تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری میتونه هشداری برای خرابی باتری شما باشه
  • تغییر شکل ظاهر باتری

اگر این موارد رو دیدین پیشنهاد باتری کار برای شما اینه که قبل از اینکه غافلگیر بشین باتریتونو عوض کنین.

پیشنهادمون براتون اینه که هر دوسال یه بار یا وقتی 40 هزارتا کار کرد ماشینتون باتریتونو عوض کنین و اگر نمیدونین چه باتری مناسب خودروی شماست همین الان وارد سایت باتری کار شو از قسمت خرید باتری ماشین، خودرو رو باکس سرچی که داریم انتخاب کن و قیمتارو مقایسه کن و خریدتو انجام بده.

 

بذا یه کم خودمونو بهت معرفی کنم باتری کار یه استارتاپ تخصصی نصب و تعویض باتری ماشین در محل است که این خدماتو رایگان برای شما انجام میده و شما کافیه بعد از اینکه باتریتون نصب شد و گارانتیتون فعال شد همونجا در محل پرداخت کنید.

لازمه بدونین که متخصصان باتری کار قبل از اینکه باتری خودروی شمارو عوض کنن به صورت رایگان سیستم برق و دینام خودروی شما رو تست میکنن تا با خیال اسوده باتری ماشینتونو عوض کنین.

شما تو هر ساعت از روز که با باتری کار تماس بگیرین میتونین از مشاوره رایگان تو این زمینه بهره مند بشید و لیست قیمت کامل انواع باتری های ایرانی شامل سپاهان باتری، صبا باتری و برنا باتری و.... بگیرید.

توصیه باتری کار به شما عزیزان اینه که تو این شرایط تحریم که هیچ باتری خارجی وارد بازار نمیشه باتری خارجی نخرید چون مسئله تاریخ تولید بسیار موضوع مهمیه و اکثر باتری های خارجی موجود تو بازار تاریخ تولیدشون منقضی شده. در ضمن خدمات پس از فروش مناسبی هم ندارند.

برای تعویض باتری ماشین در محل به دو روش می‌توانید عمل کنید:

- ثبت سفارش تلفنی باتری با شماره پنج رقمی 45405 یا 02188540537

            شما با تماس با یکی از خطوط تلفن باتری کار میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان باتری توسط کارشناسان ما بهره مند شوید و بدونید که دقیقا با بودجه موردنظر شما چه باتری مناسب خودرو شماست.

- ثبت سفارش ازطریق وب‌سایت باتری کار

            چنانچه دوست داشتین به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنین میتونین با وارد شدن به باتری کار از گزینه خرید باتری ماشین، خودروی خود را انتخاب کنین و از لیست باتری های موجود در سایت، باتری مورد نظر خودتونو انتخاب کنین و با انتخاب گزینه پرداخت در محل سفارش خود را ثبت نمایید تا ادمین سایت در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیره و ثبت نهایی سفارش شمارو انجام بده.

مزایای استفاده از خدمات باتری کار

  • نصب و ارسال و تعویض رایگان باتری در محل
  • تست رایگان برق و دینام خودرو
  • امکان خرید باتری در 365 روز سال حتی در تعطیلات رسمی
  • امکان پرداخت هزینه موردنظر پس از نصب و فعال سازی گارانتی توسط دستگاه پوز سیار
  • تنوع انتخاب محصولات

 

تو این شرایط کرونا شماهم برای مراقبت از خودتون و عزیزانتون تو خونه بمونین و از خدمات در محل استارتاپ باتری کار بهره مند شوید.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 19 چهارشنبه 05 آبان 1400 نظرات (0)

همه کسایی که با باتری کار اشنا شدن دیگه خیالشون راحته که با چند تا کلیک یا یه تلفن میتونن سفارششونو ثبت کنن و مطمئن باشن یه باتری با تاریخ تولید به روز با قیمت مناسب و کاملا رقابتی با بازار خریدن و خیالشون جمعه که گارانتی اصیل شرکتی داره و حتی اگر مشکلی برای باتریشون پیش بیاد میدونن که خدمات پس از فروش باتری کار خیلی سریع براشون پیگیری میکنه و نمایندگی خدمات اون برند مربوطه رو معرفی میکنه تا مشتری زودتر کارش حل شه.

این مطلب برای کساییه که مارو نمیشناسن و میخوان بیشتر با ما آشنا بشن پس پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید و برای مشاهده پیج اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

اگر بخوام اشاره ای به تاریخچه خرید اینترنتی بکنم باید بگم که اولین تو سال 1991 میلادی معادی سال 1370 شمسی گروه برنرز اولین بار به تجارت الکترونیک پرداخت و پس از گذر 4 سال اولین بانک های اینترنتی بنیان گذاری شدند و کم کم فروشگاه های اینترنتی فعالیت خودشونو راه اندازی کردن مثل پیتزا هات – نت اسکیپ – اینترشاپ - ....

باتری کار یک استارتاپ تخصصی باتری ماشینه که از سال 97 فعالیت تخصصی خودشو شروع کرده و از نزدیکترین فروشگاه محل سکونت شما باتری درخواستی شمارو ارسال میکنه بنابراین زمان حدودی برای نصب باتری شما بازه زمانی بین 30 الی 45 دقیقه می باشد.

 

عملکرد

کم کم فروشگاه های اینترنتی بعد از به پیدایش اینترنت یکی یکی متولد شدند و فروشنده ها مشخصات اجناس خودشونو تو سایتا قرار میدادن و خریداران با مراجعه به سایت ها اقلام مصرفی خود را سفارش داده و سفارشات بعد از تایید نهایی ادمین سایت با پیک ، باربری، پست و ... برای مشتریان ارسال می گردید.

در این اثنا باتری کار نیز به این قافله فروش اینترنتی پیوست و با ربع قرن تجربه در صنف باطری ماشین فعالیت خود را به صورت اینترنتی در این چند ساله اخیر شروع کرد.

اغلب پرداختی ها در فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت انجام میشود ولی باتری کار این خدمت پرداخت در محل را برای کلیه مشتریان خود در نظر گرفت تا مشتری بتونه با خیالی اسوده پس از نصب باتری و فعال شدن گارانتی توسط متخصصان باتری کار همانجا توسط دستگاه پوز مبلغ را پرداخت کند.

کلیه فروشگاه های موفق اینترنتی معمولا برای جلب رضایت مشتری بهترین و با کیفیت ترین قیمت را برای کاربر در نظر می گیریند که باتری کار هم ارائه دهنده بهترین باتری ماشین ایرانی با برندهای سپاهان، صباباتری ، برنا باتری با سال ها تجربه تولید در این زمینه بوده و خدمات شایانی به مشتریان خود می دهد که این خدمات شامل  نصب و ارسال رایگان، تعویض رایگان در محل ، تست برق و دینام خودرو به صورت رایگان و ...

از مزایای سفارش از  امداد باتری، باتری کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

شما به راحتی می توانید با شماره گیری 02188540536 الی 8 یا خط 5 رقمی 45405 ثبت سفارش تلفنی خود را داشته و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل در کوتاه ترین زمان ممکن

بعد از ثبت سفارش، باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه محل شما باتری مناسب خودروی شما را ظرف مدت 30 الی 45 دقیقه ارسال می نماید.

  • تست سیستم برقی خودرو

پس از حضور کارشناسان ما در محل به صورت رایگان برق و دینام خودروی شما چک شده و چنانچه مشکل از برق خودرو باشد توسط متخصصین ما اعلام می گردد.

  • پرداخت در محل

پس از نصب باتری و فعال سازی گارانتی در محل پرداخت کنید.

قیمت باطری ماشین در ایران به عوامل زیادی مثل کشور سازنده باتری خودرو، شرکت سازنده، نوع باتری اعم از سیلد یا غیر سید بود، آمپراژ باتری ، مدت زمان گارانتی ارائه شده و تاریخ تولید باتری و .... بستگی دارد که در امداد باتری باتری کار با لحاظ کردن کلیه شرایط اعلام شده بهترین قیمت برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

 

زهره نجیبی بازدید : 19 سه شنبه 04 آبان 1400 نظرات (0)

اگه باتریم خراب شد چیکار کنم؟

برای همه کسایی که ماشین دارن همیشه این دغدغه وجود داره که اگه باطری خودروی من خراب شد چیکار باید بکنم؟

مخصوصا الان تو شرایط کرونایی که اکثرا عادت کردیم همه خریدامونو اینترنتی انجام بدیم ممکنه این ذهنیت رو داشته باشی که از کجا باید خریدمو انجام بدم.

نگران نباش باتری کار ارائه دهنده انواع باطری ماشین ایرانی با حمایت از تولید ملی یکی از بزرگترین بنک داران در صنف باتری اتومبیل است و جز بزرگترین فروشگاه های اینترنتی بوده که با نصب و ارسال رایگان و تعویض در محل خدمات ویژه ای به مشتریان خود ارائه می دهد که همین امر سبب گردیده در این امر پیشتاز شود.

همه اینارو بابت معرفی باتری کار انجام دادم که بدونی وقتی باتری ماشینت خراب شد میتونی با چندتا کلیک ثبت سفارش انلاین کنی یا اینکه به راحتی با تماس تلفنی با شماره های 02188540537 یا 02145405 تماس بگیرین و از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند شده و با خیال آسوده ثبت سفارش خود را انجام داده و پس از نصب باتری و فعال شدن گارانتی محصول خریداری شده همانجا در محل پرداخت کنید.

از کجا بفهمم عمر باتری من چقدره؟

به طور دقیق نمیتوان گفت عمر یک باتری چقدره چون عوامل زیادی بر کیفیت ساخت باتری بستگی داره که همه این ها خیلی به طریقه استفاده مصرف کننده بستگی داره و به شرایط محیط استفاده کننده کاملا وابسته است.

 

چطوری میتونم باتری ماشینمو تست کنم؟

به نظرم اینکارو به متخصصان باتری کار بسپارید چون ممکنه همه شما تستر باتری نداشته باشید که بتونید بار قرارگرفته بر روی الکترودهای باتری رو اندازه گیری کنید .ولی چنانچه شما این تستر رو دارین میتونین به راحتی زمانی که ماشین روشنه تست بگیرین!

برای استفاده از یک تستر باتری باید باتری را از شارژر جدا کنید و چند ساعت کنار بگذارید سپس با سیم نازک مثبت به قطب مثبت وصل کرده سپس پین فلزی تستر را به قطب منفی باتری وصل نمایید.

 چه دلایلی ممکنه باعث خالی شدن باطری ماشین بشه؟

در این زمینه دلایل مختلفی میتونه وجود داشته ولی یه دلیل عمده ای که هممون حداقل یه بار انجامش دادیم اینه وقتی ماشینو خاموش میکنیم یادمون میره چراغای ماشینو خاموش کنیم و همین امر بعد از چند ساعت باعث خالی شدن باتری میشه و یا اگه دزدگیر دارین اگر یکی از درای ماشین یا کاپوت باز بمونه یا کلی مثال اینجوری هست که منجر به خالی شدن باطری اتومبیل شما می شود.

گاهی وقتا دلیل خراب شدن باتری وجود یک نقص فنی در دینام ماشینه چراکه وظیفه دینام شارژ مجدد باتریه و اگر بنا به هردلیلی مشکلی داشته باشه و نتونه باتری رو شارژ کنه که منجر به خاموش ماندن خودروی شما میشه.

دلیل دیگه ای که باتری شما خراب میشه اینه که باتری شما خراب شده و روزای پایانی عمرشو سپری میکنه و نمیتونه خیلی خوب شارژ نگه داره که دیگه زمان تعویضش رسیده و باید دست به کار بشین و با باتری کار تماس بگیرین تا کارشناسان فنی ما ظرف مدت 30 الی 45 دقیقه تو محل حضور پیدا کنن و رایگان باتری شما را تعویض کنند.

 از کجا بفهمم باتری من ضعیف شده؟

واضح ترین نشانه ضعیف شدن باطری ماشین این است که باتری خودرو شما در حالت شارژ کامل نتواند دوباره پیشرانه را روشن کند. البته این قضیه می تواند ناشی از وجود ایراد در مدل شارژ باطری ماشین نیز باشد. بنابراین باید به دقت چک شود.

  1. موتور هندل می زند اما روشن نمی شود
  2. سیاه شدن نشانه گر باطری ماشین

اگر با وجود همه این مواردی که عنوان کردم متوجه شدین که باتری شما خراب شده و نیاز به تعویض باتری ماشین در محل داشتین باتری کار با وجود داشتن بهترین باتری ماشین موجود در بازار  و مجرب ترین متخصصان در کنار شما عزیزان از لحظه ثبت سفارش تا فعال سازی گارانتی خواهد بود تا در کنار ما بتوانید مطمئن ترین خرید اینترنتی یا تلفنی خود را داشته باشید.

بیاین تو این شرایط کرونا بیشتر خونه بمونیم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتون و حمایت از کادر درمان تا حد الامکان از تجمعات غیر ضروری جلوگیری کنیم و از خونه یا محل کارتون به راحتی ثبت سفارش کنین و لذت ببرین.

راستی اینستاگرام باتری کارم داشته باش که مطالب جالبی که درباره باتری ماشین و موارد مربوط به خودرو گذاشته میشه رو از دست ندی. برای دیدنش میتونی اینجا کلیک کنی.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 20 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

در این مقاله به خرید باتری ماشین پژو 405 می پردازیم.

باتری مناسب برای این خودرو 66 و 74 آمپر می باشد که شما به راحتی می توانید از باتری های موجود در باتری کار که شامل سپاهان باتری – صبا باتری و برنا باتری می باشد استفاده نمایید که در ادامه طریق سفارش باتری از باتری کار توضیح داده شده است.

مقدمه

معرفی خودروی پژو 405

پژو ۴۰۵ ساخت کشور فرانسه، نسل پنجم از سری چهار (سدان متوسط) شرکت پژو است که در سال ۱۹۸۷ تولید آن آغاز و در سال ۱۹۹۶ در اروپا تولید آن پایان یافت. این خودرو توسط تیم طراحی خودروی پینین‌فارینا ایتالیا طراحی شد که در سال ۱۹۸۸، دقیقاً یک سال پس از تولیدش، برنده بهترین خودروی اروپا شد.

این خودرو سال‌ها در ایران تولید می‌شد اما به دلایل فناوری قدیمی، استهلاک، مصرف سوخت بالا و تولید محصولات جدید در خرداد ۱۳۹۹ توقف تولید شد.

پژو ۴۰۵ برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط شرکت پژو در فرانسه تولید شد و ۱ سال بعد، در سال ۱۹۸۸ میلادی، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داد.

شرکت‌های خودروسازی داخلی، برای رهایی از دست پیکان که طراحی بسیار قدیمی داشت و تکنولوژی ساخت آن هم از رده خارج شده بود، تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری جدیدی روی یک خودروی جدید مانند پژو ۴۰۵ انجام بدهند. به همین دلیل، خط جدید تولید پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ به وسیله رئیس‌جمهور وقت ایران کلید خورد و از همان سال، کار مونتاژ و تولید این خودرو به همراه مدل‌های دیگری از سواری پژو در ایران آغاز شد. از سال ۱۳۷۳ شرکت ساپکو، ساخت داخلی قطعات ۴۰۵ را آغاز کرد و موفق شد تا سال ۱۳۷۷ بیش از ۷۰ درصد از قطعات این خودرو را تولید کند و به این ترتیب، نیاز به واردات این قطعات با قیمت بیشتر از کشور فرانسه را کاهش دهد.

پژو ۴۰۵ علاوه بر فرانسه، در دیگر کشورها هم تولید می‌شد.

اتاق جادار و بزرگ این خودرو، یکی از دلایل محبوبیت آن است. ۴۰۵، در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی (با ضریب ۳۱ درصد) دارد که این هم یکی دیگر از مزایای آن به‌شمار می‌رود.

سامانه تعلیق جلوی ۴۰۵ مک فرسون می‌باشد که به صورت جداگانه عمل می‌کنند که این ویژگی باعث چسبندگی بهتر ماشین در جاده و مخصوصاً پیچ‌ها می‌شود و در نتیجه، سرنشینان آرامش بیشتری را هنگام سفر تجربه می‌کنند.

سامانه فرمان پژو ۴۰۵، دنده شانه‌ای است؛ یعنی راننده می‌تواند برحسب قد خودش آن را بالا و پایین ببرد و تنظیم کند.

پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار ایران عرضه شده‌است.

انواع مدلهای پژو ۴۰۵ در فرانسه که به صورت سدان و استیشن بوده و موتور به صورت عرضی در امتداد پلوس‌ها نصب گشته‌است. در سالهای گذشته پژو با موتور ۱٫۴ لیتری نیز تولید می‌گشت ولی به دلیل محدودیت‌های کنترل گازهای خروجی از اگزوز این موتور از روی اتاق ۴۰۵ حذف گردید. سال ۱۹۹۵ پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می‌شد، از جمله موتور ۱٫۸ لیتری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و تورک ۱۵۳ نیوتن متر، موتور دو لیتری با ۱۲۱ قوه اسب و ۱۷۶ نیوتن متر که همگی مدلهای نام‌برده به صورت ۲ سوپاپ برای هر سیلندر یعنی ۱۶ سوپاپ می‌باشد. در ردیف‌های بالاتر موتورهای چهار سوپاپ ۲ لیتری با ۲ میل سوپاپ بالایی با ۱۶۵ اسب قدرت و ۱۸۳ نیوتن متر و همچنین موتورهای اخیر با کمک سامانه توربو ام-آی ۱۶ قدرت خود را به ۱۹۶ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر و رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌های ۲۰۵ خود که تی۱۶ نامیده می‌شود با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۴ چرخ متحرک ۴×۴، می‌تواند شتاب صفر تا صد خود را به ۵٫۵ ثانیه برساند و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر را به دست آورد که مدل شهری می‌باشد پژو ۴۰۵ همچنان با موتور دیزل ۱۹۰۵ سی سی نیز عرضه شده که مدل معمولی با قدرت ۶۸ اسب بخار و مدل توربو با ۹۰ اسب بخار خودرو می‌باشند.[۴][۵][۶]

در ایران چندین خودرو بر اساس پلت فرم پژو ۴۰۵ تولید می‌شود. پژو پارس یا پژو پرشیا فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ است که در آن در بخش‌های سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغ‌های جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافته‌است. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدل‌های پیش از فیس لیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه می‌شد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردی‌ایکس عرضه می‌شد.

سمند؛ که به عنوان اولین خودروی ملی ایران شناخته می‌شود نیز خودرویی بر مبنای پلت فرم پژو ۴۰۵ است و در ابتدا قرار بود جانشین پیکان شود.

ایران خودرو مدل‌های زیر را بر اساس پژو ۴۰۵ تولید می‌کند

    پژو ۴۰۵ GL/GLX ابتدا با موتور ۱٫۶ لیتری و پس از آن ۱٫۹ لیتری ۸ سوپاپ کاربراتوری که تولید آن در سال ۲۰۰۲ متوقف شد.

    پژو ۴۰۵ GLX با موتور ۱٫۸ لیتری ۸ سوپاپ انژکتوری که از سال ۸۲ تا سال ۹۹ تولید می‌شد.

    پژو ۴۰۵ GLI:مدل کم آپشن تر GLX که در سال‌های ۸۳ تا ۸۶تولید می‌شد.

    پژو ۴۰۵ SLX:مدل بروزرسانی شده پژو ۴۰۵ و جایگزین رسمی پژو ۴۰۵gli درسال ۸۶ و پژو روآ در سال ۹۰ که با تغییراتی در نمای خارجی و داخلی و موتور ۱٫۶ لیتری تی‌یو۵ از سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود.

    پژو پارس:فیس لیفت پژو ۴۰۵ در بخش‌های سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغ‌های جلو و عقب و در صندوق عقب، خود پارس در ۴ مدل مختلف عرضه می‌شود:

        معمولی، که از سال ۹۰ به بعد با نام پژو پارس سال شناخته می‌شود. این مدل با موتورهای ۱٫۸ و ۱٫۹ لیتری عرضه می‌شود

        LX، که با موتور ۱٫۶ لیتری تی‌یو۵ عرضه می‌شود.

        ELX، با ۲ موتور ۱٫۸ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۶ سوپاپ عرضه می‌شود.

        پژو پارس اتوماتیک، در اوایل با موتور ۱٫۸ لیتری و به تازگی با موتور ۱٫۶ لیتری عرضه می‌شود

    پژو آردی و پژو روآ: هردو خودرو با ظاهر ۴۰۵ و موتور ۱٫۶ لیتری پیکان عرضه می‌شوند.

    سمند/سمند سورن/دنا و دنا پلاس: خودروهای ملی ایران که با پلت فرم، گیربکس و موتور (در مدل سمند) پژو ۴۰۵ عرضه می‌شوند.

    وانت آریسان: علی‌رغم اینکه با نشان تجاری ایران خودرو عرضه می‌شود ولی شباهت‌های ظاهری آن با پژو ۴۰۵ انکار ناپذیر است.

قیمت باتری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

مزایای نصب باتری توسط باتری کار  :

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

با تماس با شماره های 8-02188540536 می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و بهترین باطری ماشین مناسب خودرو خود را سفارش دهید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل

بعد از سفارشانواع باتری ماشین با برند های سپاهان باتری، صبا باتری، برنا باتری و ... باطری ماشین باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه سمت شما باتری را ارسال کرده و نهایت تا 40 دقیقه دیگر کارشناسان ما نزد شما هستند.

  • تست دینام و برق خودرو

کارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولین کار را تست دینام و برق خودرو می دانند زیرا چنانچه مشکل از دینام خودرو باشد باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند و بعد به نصب باتری بپردازند.

  • پرداخت در محل

یکی از مهم ترین مزیت سفارش از باتری کار پرداخت در محل است به این دلیل که شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده باطری را سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه خرید باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 19 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

در این مقاله به باتری ماشین پژو 2008 می پردازیم.

باتری مناسب برای این خودرو 60 آمپر می باشد که شما به راحتی می توانید از باتری های موجود در باتری کار که شامل سپاهان باتری – صبا باتری و برنا باتری می باشد استفاده نمایید که در ادامه طریق سفارش باتری از باتری کار توضیح داده شده است.

مقدمه

معرفی خودروی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس اوور کوچک تولیدشده توسط شرکت پژو فرانسه است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو ژنو از آن رونمایی شد. بنابر تصمیم پژو مبنی بر عدم تولید ۲۰۸ اس‌دبلیو، این خودرو به عنوان جایگزین خودروی پژو ۲۰۷ اس‌دبلیو معرفی شد. این خودرو با کد A94 و بر روی پلت فرم PF1 طراحی و توسعه یافته‌است و دارای قطعات الکترونیکی مشترک با پژو ۲۰۸ می‌باشد و با گیربکسهای ۵ و ۶ دنده دستی و ۴ تا ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس اوور براساس پژو ۲۰۸ می‌باشد. پژو در پایان آوریل سال ۲۰۱۲، در نمایشگاه خودروی پکن از کانسپت Urban Crossover رونمایی کرد. سپس در همان سال در نمایشگاه خودروی پاریس، همان کانسپت با نام کانسپت پژو ۲۰۰۸ معرفی شد.

پژو ۲۰۰۸ در چهار کارخانهیپژو در مولوز فرانسه، ووهان چین، پورتو رئال برزیل (از ۲۰۱۵) و تهران ایران (از ۲۰۱۷) تولید می‌گردد که از بین این کارخانه‌ها، ۷۳٪ تولید پژو ۲۰۰۸ مربوط به سایت تولیدی در مولوز فرانسه می‌باشد که همین امر باعث می‌شود این خودرو به نشان Origine France Garantie[۱] دست یابد.

پژو ۲۰۰۸ فاز یک

 

در سال ۲۰۱۵، یک نسخهٔ ویژه از پژو ۲۰۰۸ با نام Urban Cross در دسترس بود که بیشترین سطح امکانات را ارائه می‌داد و دارای تنوع موتور فراوانی بود.

 

در برزیل، پژو از دو کانسپت از پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۸ با نام‌های Pyrit و Kyanit رونمایی کرد که وجه تمایز کانسپت ۲۰۸Pyrit از نمونهٔ اصلی، رنگ ترکیبی مشکی-مسی مات، چراغ‌های دی لایت، راهنماهای ال ای دی، اگزوز متفاوت و رینگ‌های خاص بود. همچنین کانسپت ۲۰۰۸Kyanit دارای بدنه با رنگ ترکیبی مشکی-آبی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و اگزوز دوگانه بود.

در ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۶، پژو از ۲۰۰۸ فیس لیفت شده تحت نام فاز دوم، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. پژو ۲۰۰۸ جدید علاوه بر تفاوت در چهره، از امکانات جدیدتر و موتورهای با سطح تکنولوژی بالاتر و استانداردهای آلایندگی بسیار بالاتر بهره می‌برد.

 

تولید انبوه فاز دوم این خودرو با داخلی‌سازی ۳۰٪ به همراه صادرات ۳۰٪ی تولیدات، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲ می ۲۰۱۷ میلادی) در ایران، در شرکت ایکاپ آغاز شد.

 

پژو ۲۰۰۸ جوایز بسیار دیگری را نیز از آن خود کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به جوایز خودروی سال ۲۰۱۴ از دید دو مجله ویژه بانوان اسپانیا به نام‌های Elle و Mujer Hoy اشاره نمود.

موتورها

 

پژو ۲۰۰۸ در ایران، با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو THP163 دارای قدرت ۱۶۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون-متر که در دور موتور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود، ارائه می‌گردد.[۳] مصرف سوخت بنزین پژو ۲۰۰۸ در مدل ۱.۶ لیتری توربوی ۱۶۳ اسب بخاری در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده ۴.۹ لیتر، در شهر ۹.۸ لیتر و ترکیبی ۶.۷ لیتر گزارش شده‌است.

فیس لیفت

در ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۶، پژو از ۲۰۰۸ فیس لیفت شده تحت نام فاز دوم، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. پژو ۲۰۰۸ جدید علاوه بر تفاوت در چهره، از رنگ بندی متنوع تر، امکانات جدیدتر و موتورهای با سطح تکنولوژی بالاتر و استانداردهای آلایندگی بسیار بالاتر بهره می‌برد.

در داخل خودرو، تجهیزات داخلی جدید به همراه تزیینات غیرمعمول و جدید در خودرو ایجاد شده‌است. همچنین تکنولوژی‌های جدیدی همچون سیستم جلوگیری از برخورد (Active City Brake)، دوربین دید عقب و صفحه نمایش لمسی جدید با قابلیت screen mirroring (اتصال گوشی تلفن هوشمند به خودرو و استفاده از صفحه نمایش خودرو به عنوان صفحه نمایش تلفن همراه) در این فاز به خودرو افزوده شده‌اند. در این فیس لیفت، مدل GT Line که دارای بالاترین سطح تجهیزات و موتور می‌باشد نیز به سبد مدل‌های پژو ۲۰۰۸ افزوده شد.

پژو ۲۰۰۸ داکار یک نسخه از پژو ۲۰۰۸ می‌باشد که توسط پژو اسپورت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به تعداد بسیار محدود تولید شد. پژو پس از ۲۵ سال دوری از مسابقات رالی داکار، با این خودرو در سال ۲۰۱۵ و توسط تیم پژو-توتال به این مسابقات بازگشت. پژو ۲۰۰۸ داکار، علی‌رغم استفاده از تک دیفرانسیل عقب، توانست در سال ۲۰۱۶ مقام قهرمانی این مسابقات را برای پژو به ارمغان بیاورد. این خودرو از معدود خودروهای تک دیفرانسیل در تاریخ مسابقات رالی داکار محسوب می‌شود که با کمک تکنولوژی پیشرفته در تعلیق و موتور توربو دیزل ۳۵۰ اسبی و بدنه فوق سبک، توانست بزرگان این مسابقات اعم از مینی (قهرمان ۱۱ سال پیاپی رالی داکار تا سال ۲۰۱۵) و تویوتا را پشت سر بگذارد. تیم پژو-توتال با ۴ خودروی ۲۰۰۸ داکار در این مسابقات شرکت کرد که رانندگی این خودروها را استفان پیترهانسل، کارلوس ساینز، سباستین لوب و سیریل دسپره بر عهده داشتند و در نهایت استیفان پیترهانسل با ثبت زمان ۴۵:۲۲:۱۰ توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ با پژو ۳۰۰۸ داکار جایگزین شد.

قیمت باتری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

مزایای نصب باتری توسط باتری کار  :

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

با تماس با شماره های 8-02188540536 می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و بهترین باطری ماشین مناسب خودرو خود را سفارش دهید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل

بعد از سفارشانواع باتری ماشین با برند های سپاهان باتری، صبا باتری، برنا باتری و ... باطری ماشین باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه سمت شما باتری را ارسال کرده و نهایت تا 40 دقیقه دیگر کارشناسان ما نزد شما هستند.

  • تست دینام و برق خودرو

کارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولین کار را تست دینام و برق خودرو می دانند زیرا چنانچه مشکل از دینام خودرو باشد باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند و بعد به نصب باتری بپردازند.

  • پرداخت در محل

یکی از مهم ترین مزیت سفارش از باتری کار پرداخت در محل است به این دلیل که شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده باطری را سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه خرید باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 16 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

در این مقاله به خرید باتری ماشین پژو 206 می پردازیم

باتری مناسب برای خودروی 206 در سالهای پایین تر از 93 باتری 50-55-60 آمپر است ولی در 206 های مدل 93 به بعد باتری 50 آمپر سایز کوچک است.

پژو ۲۰۶ (به انگلیسی: Peugeot 206) یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است و با ۶ تیپ تولید و عرضه شده‌است. تولید این خودرو در سال ۱۹۹۸ آغاز و در سال ۲۰۱۰ در بیشتر کشورهای جهان متوقف شد.

زمینه تجاری

بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

 

مدل‌ها

هاچ‌بک سه در

هاچ‌بک پنج در

استیشن (اس‌دبلیو)

کوپه روباز (سی‌سی)

جی‌تی‌آی سه در

آرسی (جی‌تی‌آی ۱۸۰) سه در

صندوقدار (اس‌دی)

سیتروئن سی۲

+۲۰۶

دبلیوآرسی (رالی)

 

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ساخت ایران

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام SD در واقع مخفف کلمه sedan است. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ‌های مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت‌های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می‌شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام "Passion 207" آغاز گردید. همچنین در بازارهای چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

نمای روبرو

این خودرو (که در واقع فیس لیفتی بر روی شاسی و پلت فرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود) در سال ۲۰۰۹ توسط پژوی برزیل طراحی شد و برای آن دو موتور ۱۱۰۰cc TU1JP و ۱۴۰۰cc TU3JP در اروپا در نظر گرفته شد. در اواخر همان سال ایران خودرو از آن به عنوان خودرویی جدید با پیشرانه ۱۶۰۰cc TU5JP و با نام «پژو ۲۰۷i» رونمایی نمود. نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در آمریکای لاتین 207Compact می‌باشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.

 

تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود می‌شود.[۳] تولید این خودرو نهایتاً در اروپا در سال ۲۰۱۲ و در ایران در سال ۱۳۹۱ و در پی تشدید تحریم‌های علیه ایران متوقف شد.

اما در سال ۱۳۹۵ پیش فروش‌های این خودرو به صورت ایرانیزه آغاز شد و با تغییراتی مثل تغییر گرافیک چراغ‌ها، تغییر طراحی آینه‌ها، اضافه شدن مانیتور مولتی مدیا و تغییر طرح غربیلک فرمان و… می‌توان اشاره کرد و این خودرو تولیدش پس از وقفه ای چندساله ادامه یافت. ایران خودرو همچنین در سال ۹۶ اقدام به تولید نسخه صندوقدار این خودرو گرفت. این نسخه طبق ادعای این شرکت با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیاردی تولید گشته‌است. البته که این خودرو پیش‌تر هم در بازار برزیل تحت نام 207 Passion عرضه شده‌است. لازم است ذکر شود که پلت فرم این خودرو همان ۲۰۶ اس‌دی است و از نظر امکانات هم تمامی امکانات موجود در ۲۰۷ به همراه بالچه عقب و فرمان برقی را دارد که نسبت به تیپ فول آپشن ۲۰۶ اس‌دی (V8) امکانات بیشتری دارد.

 

در سال ۲۰۰۶ گروه پی‌اس‌ای تصمیم گرفت که با اجرای تغییراتی بر روی شکل و شمایل خودروی پژو ۲۰۶ نسخه‌ای از سیتروئن سی۲ را به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه کند. این ابتکار برای گروه پی‌اس‌ای تازه نبود چرا که پیش از این هم همین گروه با اجرای تغییراتی در شکل ظاهری خودروی پژو ۱۰۴ اقدام به عرضه خودروی سیتروئن ال‌ان‌ای نمود. مشخصات فنی و موتوری این خودرو با توجه به این که در کارخانه سیتروئن چین مونتاژ می‌شود هیچگونه شباهتی به نسخه‌های اروپایی سیتروئن سی۲ ندارد.

قیمت باتری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

مزایای نصب باتری توسط باتری کار  :

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

با تماس با شماره های 8-02188540536 می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و بهترین باطری ماشین مناسب خودرو خود را سفارش دهید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل

بعد از سفارشانواع باتری ماشین با برند های سپاهان باتری، صبا باتری، برنا باتری و ... باطری ماشین باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه سمت شما باتری را ارسال کرده و نهایت تا 40 دقیقه دیگر کارشناسان ما نزد شما هستند.

  • تست دینام و برق خودرو

کارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولین کار را تست دینام و برق خودرو می دانند زیرا چنانچه مشکل از دینام خودرو باشد باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند و بعد به نصب باتری بپردازند.

  • پرداخت در محل

یکی از مهم ترین مزیت سفارش از باتری کار پرداخت در محل است به این دلیل که شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده باطری را سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه خرید باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 21 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری ماشین پراید می پردازیم

باتری مناسب برای خودروی پراید 50-55-60 آمپر می باشد

پراید خودرویی است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد؛ که در کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و همچنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد، تولید می‌شده‌است. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو در زمان ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورولت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند؛ در صورتی که پراید به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودرو سایپا فناوری قدیمی و ایمنی نامناسبی دارد و هیچ آپشنی ندارد. این موارد باعث انتقادات فراوانی در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر آن در تیرماه ۱۳۹۹ توقف تولید شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد طراحی شد. نسل نخست این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید.

 

این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

در سال ۱۳۷۹ سایپا تصمیم گرفت نسخهٔ استیشنی از پراید را تولید کند. پراید استیشن که سفری نام‌گرفته بود، نخستین تغییر ایجادشده بر روی پراید محسوب می‌شد. پراید سفری در بخش جلو کاملاً مشابه پراید معمولی بود و تنها در بخش عقب از چراغ‌های جدیدی بهره می‌برد؛ اما علیرغم تبلیغات رسانه‌ای گسترده برای این خودرو و همین‌طور برخورداری از صندوق بار جادار، به دلیل کم طرفدار بودن خودروهای استیشن در ایران، پراید سفری با استقبال سردی مواجه شده و تولید آن چند سال بعد پس ساخت شمار اندکی متوقف شد.

سایپا ۱۱۱ یک خودرو هاچ‌بک از محصولات سایپا است که از سال ۲۰۱۰ توسط این شرکت ساخته می‌شد. این خودرو در اصل مدل هاچ‌بک سایپا ۱۳۲ است. سایپا با راه‌اندازی تشکیلات جدید تولید خودرو در کاشان مدل هاچ بک پراید را با تغییرات اندکی در چراغ‌های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب به روانهٔ بازار کرد. در ابتدای تولید برای این خودرو نام مروارید انتخاب شد که سپس به سایپا ۱۱۱ تغییر نام داد. این خودرو همانند دیگر انواع پراید به موتوری با حجم ۱۳۲۳ سی‌سی و توان ۶۲ اسب‌بخار مجهز است. تولید این مدل در اوایل سال ۹۹ متوقف شد

در واقع همان پراید صبا است که طی پروژه X100 در سال ۱۳۸۹ پس از تغییر طراحی داشبورد و گرافیک جدید داخل چراغ‌های جلو و عقب و سپر جلو به این عدد سه رقمی تغییر نام داد. از امکانات برتر ۱۳۱ نسبت به پراید صبا می‌توان به ۲ کیسه هوا، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک، تنظیم ارتفاع چراغ جلو و کریستالی شدن چراغ‌ها اشاره کرد.[۱۰] ارزان‌سازی‌هایی که بر روی این خودرو انجام شد (حذف سیستم صوتی، حذف زه‌های روی در، حذف لچکی روی ستون‌های عقب) کمی عجیب به نظر می‌رسید و موج اعتراض مشتریان و رسانه‌ها را در پی داشت

سایپا ۱۳۲

 

پراید ۱۳۲ فیس‌لیفتی از پراید صبا است که در سال ۱۳۸۶ عرضه شد. این خودرو در حقیقت نسخه سدان پراید ۱۱۱ است. ۱۳۲ از لحاظ فنی مانند دیگر نسخه‌های پراید از همان موتور و گیربکس بهره می‌برد. سپر و زه‌های همرنگ بدنه، چراغ‌های هالوژنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کیسهٔ هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی سی دی خور با قابلیت پشتیبانی از USB، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی، ایموبلایزر (سیستم ضد سرقت) و ترمز ABS از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو (در نمونه کامل) می‌باشند.[۱۴] تولید این خودرو در اواخر سال ۹۸ متوقف شد.

سایپا ۱۴۱ در کشور ونزوئلا تحت نام تورپیال (نام یک پرنده) فروخته می‌شد.[۱۹] قرار بود این خودرو به ۹۲ درصد بخش‌های ونزوئلا راه یابد، اما این موضوع محقق نشد و در سال تنها حدود ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو در ونزوئلا تولید می‌شد.

قیمت باتری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

مزایای نصب باتری توسط باتری کار  :

مهم ترین مزیتی که باتری کار در تعویض باتری ماشین در محل دارد، عدم حمل یک وسیله سنگین به نام باطری ماشین است. علاوه بر این باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود. اما این کار مزیت های دیگری نیز دارد که به ما را از دیگران متمایز می سازد:

  • سفارش تلفنی

با تماس با شماره های 8-02188540536 می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و بهترین باطری ماشین مناسب خودرو خود را سفارش دهید.

  • نصب و ارسال رایگان در محل

بعد از سفارشانواع باتری ماشین با برند های سپاهان باتری، صبا باتری، برنا باتری و ... باطری ماشین باتری کار از نزدیک ترین فروشگاه سمت شما باتری را ارسال کرده و نهایت تا 40 دقیقه دیگر کارشناسان ما نزد شما هستند.

  • تست دینام و برق خودرو

کارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولین کار را تست دینام و برق خودرو می دانند زیرا چنانچه مشکل از دینام خودرو باشد باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند و بعد به نصب باتری بپردازند.

  • پرداخت در محل

یکی از مهم ترین مزیت سفارش از باتری کار پرداخت در محل است به این دلیل که شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده باطری را سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه خرید باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 16 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

 

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری ماشین اسپورتیج می پردازیم

کیا اسپورتیج یک خودروی کامپکت کراس‌اوور اس‌یووی (کامپکت اس‌یووی تا سال ۲۰۰۴) است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون توسط شرکت کره‌ای کیا موتورز تولید می‌شود.

نسل نخست اسپورتیج پلتفرمی مشترک با مینی‌ون مزدا بونگو داشت و از همین رو بسیاری از اجزای مکانیکی و فنی این خودرو مانند موتور و انتقال قدرت (فاز نخست تولید) با همتای ژاپنی خود مشترک بود. کیا آن زمان با فورد و مزدا شریک بود و این موجب شد تا کیا از فناوری این دو شرکت کهنه‌کار در ساخت خودروهایش بهره ببرد.

تمامی موتورهای این نسل ۲٫۰ لیتری و آی۴ بودند که شامل دو موتور بنزینی و یک موتور دیزلی می‌شد. تمامی این موتورها تحت تکنولوژی مزدا بودند، موتورهای بنزینی از موتور سری اف مزدا و موتورهای دیزلی هم از سری آر مزدا بودند. فرق موتورهای بنزینی در این بود که یکی از آنها ۱۶ سوپاپ و دیگری ۸ سوپاپ بود.

مدل ۲۰۰۵ اسپورتیج با پلتفرمی مشترک با هیوندای الانترا و هیوندای توسان عرضه شد. اسپورتیج با یک موتور ۲٫۰ لیتری آی۴ دیزلی در بازار بریتانیا و با قیمتی در حدود ۱۶۰۰۰ دلار آمریکا عرضه شد. دو کلید و یک موتور وی۶ به توان ۱۷۳ اسب بخار قدرت (۱۲۹ کیلو وات) با ۱۷۸ پوند گشتاور (۲۴۱ نانومتر) صورت سفارشی برای این خودرو عرضه می‌گردد. البته از موتور دو لیتری توربوشارژر دیزل این خودرو نیز نباید غافل شد. به‌طور کلی این نسل نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی دارد.

 

این خودرو در ماه مهٔ ۲۰۰۸ یک تغییر چهره را متحمل شد. کیا از سال ۲۰۰۷ این خودرو را در خط تولید خود در شهر ژیلینا واقع در کشور اسلواکی مونتاژ می‌کند. در اوایل ۲۰۰۹ مدل مورد عرضه این خودرو در بریتانیا در کمتر از یک سال تغییر چهره دیگری را به خود دید.

 

اسپورتیج در سال ۲۰۰۹ عنوان برترین خودروی قابل اعتماد را از دید گزارش مصرف‌کنندگان دریافت نمود.[۳] اسپورتیج در همان سال توانست در فهرست «۲۰ خودروی ارزان‌قیمت سال ۲۰۰۹» جای گرفت. بر اساس تحقیقات، اسپورتیج یکی از ارزان‌ترین وسایل نقلیه برای بیمه است.[۴]

ایمنی

نسل دوم کیا اسپورتیج رتبه بالای رتبه پنج ستاره را در آزمون‌های تصادف با مدیریت ایمنی ترافیک در سطح ملی به دست آورد. با این حال، مؤسسهٔ بیمهٔ ایمنی بزرگراه (IIHS) آن را با امتیاز نه چندان خوب دو ستاره (قابل قبول) ایمنی بدرقه کرد، عملکرد و استحکام ضعیف سقف خودرو در چپ کردن یکی از عوامل این امتیاز پایین است.

نسل سوم (اس‌ال؛ ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶)

نسل سوم (اس‌ال)

دید کلی

نام‌های دیگر     کیا اسپورتیج آر (کره جنوبی و چین)

تولید    مارس ۲۰۱۰ تا اوت ۲۰۱۵

سری اس‌ال کیا اسپورتیج در آوریل ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و به دنبال آن در بازار آمریکای شمالی و مرکزی در اوت ۲۰۱۰ با نام مدل ۲۰۱۱ عرضه شد. مدل‌های استرالیایی در اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شدند.[۸] در این خودرو موتور ۲ لیتری دیزلی آر هیوندای قدرتی معادل ۱۸۴ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین موتور تترا-جی‌دی‌آی بنزینی نیز برای این نسل موجود است. اسپورتیج اس‌ال در سال ۲۰۱۴ دچار یک سری تغییرات جزئی در چراغ‌ها و مه‌شکن‌ها شد.

 

در بازار چین، نسل سوم توسط شرکت دانگ‌فنگ یوئدا کیا و تحت نام اسپورتیج آر در اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شد. این خودرو در کنار نسل قبلی و نه به عنوان جانشین آن عرضه می‌شد.

 

کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۱ برنده جایزهٔ «خودروی برتر سال» (در اصل «اتو روکی ۲۰۱۱ ان‌ای اسلواکی») در اسلواکی شد و در همان سال جایزهٔ «تراک آو د یر» را از مراسم خودروی بین‌المللی برتر سال را دریافت کرد. کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۲ توسط جی‌دی پاور برترین عنوان گرفت و در واقع تنها خودرویی بود که در همه آزمایش‌ها ۵ ستاره کامل را دریافت کرد.

ایمنی

 

نسل سوم اسپورتیج از سوی مؤسسهٔ بیمهٔ ایمنی بزرگراه در ایالات متحده آمریکا به عنوان برندهٔ جایزهٔ انتخاب ایمنی بالا برگزیده شده‌است.[۱۰] مراحل این تست در سال ۲۰۱۰ سخت‌تر شد، هنگامی که آی‌آی‌اچ‌اس تست سقوط رولوور، که اندازه‌گیری قدرت سقف است و دو برابر شدت به عنوان نیاز فدرال. برای گذراندن این آزمون، سقف وسیله نقلیه باید بتواند نیروی سه برابر وزن خود را تحمل کند تا امتیاز قابل قبول را بدست آورد. استاندارد فدرال نیاز به یک سقف برای نگه داشتن وزن ۱٫۵ برابر وزن وسیله نقلیه دارد

نسل چهارم (کیوال؛ ۲۰۱۵ تا کنون)

نسل چهارم (کیوال)

کیا اسپورتیج پیش از تغییر چهره

نسل چهارم خودرو اسپورتیج معرفی شد که خط تولید آن در کره جنوبی است. کیا موتورز برای طراحی نسل جدید اسپورتیج از فلسفهٔ جی‌تی لاین استفاده کرده‌است و نیز حالت دماغ ببری دارد. رساندن ضریب آیرودینامیک از ۰٫۳۵ به ۰٫۳۳ در نسل کنونی باعث شده طول این مدل با ۴۰ میلیمتر افزایش به ۴۴۸۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۶۳۵ میلی‌متر و فاصله محور عقب تا جلو با ۳۰ میلی‌متر افزایش به ۲۶۷۰ میلی‌متر برسد. موتور بنزینی توربو با تولید ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر، جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ دوکلاچه خودکار از مشخصات فنی مدل جدید اسپورتیج هستند.

 

طراحی نسل چهارم اسپورتیج، ترکیبی از خطوط تیز و شکسته به همراه سطوح صاف است که در طراحی جنگنده‌ها نیز استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۶، جایزهٔ معتبر طراحی رد دات را به این خودرو داده‌اند. اسپورتیج کیوال در اواخر ۲۰۱۵ به بازار جهانی معرفی شد.

 

اسپورتیج جدید که در کلاس سی کراس‌اوورها قرار می‌گیرد دارای امکاناتی چون ترمز ویژه کمکی، هشدار تعویض ناگهانی خطوط، سیستم هشدار دهنده و محدود کننده سرعت، شناسایی نقاط کور در آینه‌ها و … می‌باشد. موتور بنزینی توربو با تولید ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر، جعبه‌دنده ۷ سرعتهٔ دوکلاچه خودکار از مشخصات فنی مدل جدید اسپورتیج هستند.

موتورهای این نسل همگی از نوع آی۴ هستند و از ۱٫۶ تا ۲٫۴ لیتر حجم دارند. این موتورها شامل انواع بنزینی، دیزل و توربوشارژر دار می‌شوند.

کیا کی‌ایکس۵ در سال ۲۰۱۹ توسط دانگ‌فنگ یوئدا کیا دچار تغییر چهره‌ای شد که به‌طور انحصاری تنها در چین فروخته می‌شود.

از مارس ۲۰۱۹، جلوپنجرهٔ طرح پوزهٔ ببر به‌طور کامل با چراغهای جلو یکپارچه شده با مشبک نصب شده بود و در عقب کی‌ایکس۵ نیز تغییراتی مخصوص بازار چین اعمال شده بود. اما به رغم ظاهر متفاوت نسبت به دیگر اسپورتیج‌ها، چرخ‌های نسخه چینی همانند مدل‌های تغیر چهره شده اسپورتیج در سایر نقاط جهان است.

ایمنی

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ از سوی مؤسسهٔ بیمهٔ ایمنی بزرگراه به عنوان برندهٔ جایزهٔ «انتخاب ایمنی بالا» برگزیده شده‌است.

باتری مناسب برای خودرو اسورتیج باتری 70 آمپر پایه بلند قطب چپ می باشد.

قیمت باتری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

مزایای نصب باتری توسط سپاهان باتری :

گارانتی تعویض باتری نصب شده:

 باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض هستند. باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد، تعویض خواهد شد.

نصب باطری با تاریخ تولید :

کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کم تر از یک باطری با تولید جدید است. حتی زمان انباشته کردن باتری نیز ، ممکن است باتری قدرت خود را از دست بدهد. پس پیشنهاد می شود باتری هایی که در شش ماه اخیر تولید شده اند را خریداری کنید.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه خرید باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 25 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری مزدا 3 می پردازیم.

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶–۱۳۸۹(۲۰۰۷–۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد. با تغییر شرایط تجاری و بین‌المللی در سال ۱۳۹۴، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قیمتی 340 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرویی به نام مزدا ۳۲۳ یا فامیلا وارد بازار کرد و در سال ۲۰۰۳ تولید این خودرو به پایان رسید و ادامه ی این خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ تولید شد.اولین نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آن را جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد. این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می‌توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن و چین با نام اکسلا عرضه می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازارهای جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران، از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲٫۰ لیتری بنزینی به همراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد.

با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی، جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲٫۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.

تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید.

گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

در مقایسه برای انتخاب بین خرید خودرو مزدا ۳ و خودرو تیوولی از شرکت سانگ یانگ، خودرو مزدا چیزی از تیوولی عقب نماند و در حقیقت می‌توان پیشنهاد کرد به دلیل وجود لوازم یدکی بیشتر و مشخصا کیفیت ساخت بسیار بالا، در این مقایسه محصول مزدا را انتخاب کرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

زهره نجیبی بازدید : 20 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در مقاله قبلی درباره باتری ال 90 صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سوزوکی ویتارا میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 60 و 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهی دستی و ۴ دندهیاتوماتیک عرضه می‌شود.

از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.

ویتارای عرضه‌شده توسط ایران خودرو در ایران، از پیشرانهی ۴ سیلندر با ۲۳۹۳سی سی حجم موتور بهره می‌بَرَد. نسل سوم این خودرو از طراحی بسیار عالی ای (در زمان عرضه) بهره می‌برد و در طول عمرش تنها یک فیس لیفت کلی را تجربه کرد (که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو عرضه می‌شود)

مشخصات فنی

    ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

    حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

    قدرت: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

    وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

    حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

نمای عقب سوزوکی گرند ویتارا

نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهارم

سوزوکی ویتارا نسل چهار

اطلاعات اجمالی

تولیدکننده       ژاپن سوزوکی

تاریخ تولید       ۲۰۱۵-اکنون

مکان مونتاژ      چین چونگ‌کینگ

مجارستان استرگم

بدنه و شاسی

کلاس   کامپکت کوچک کراس اوور کوچک

نوع بدنه ۵-در اس‌یووی

خودروهای مرتبط         سوزوکی اس‌ایکس۴

میتسوبیشی آروی‌آر

طرح    خودروهای موتور جلو-محور جلو خودروهای موتور جلو-چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات فنی

موتور    ۱٫۶ لیتر

۱٫۴ لیتر توربو ۱۴۰اسب بخار@۵۵۰۰ ۲۲۰نیوتن‌متر@۱۵۰۰–۴۰۰۰[۱]

نیروی خروجی   ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه[۲]

گشتاور  ۱۵۶ نیوتن متر ۴۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده        ۵و۶-سرعته دستی

۶-سرعته اتوماتیک

ابعاد

فاصله بین دو محور       ۲٬۵۰۰ میلیمتر (۹۸ اینچ)

طول    ۴٬۱۷۵ میلیمتر (۱۶۴٫۴ اینچ)

عرض   ۱٬۷۷۵ میلیمتر (۶۹٫۹ اینچ)

ارتفاع   ۱٬۶۱۰ میلیمتر (۶۳ اینچ)

 

نسل چهارم سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) در سال ۲۰۱۴ موتور شو پاریس ارائه شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ به فروش رفت. در نسل چهارم نسبت به نسل سوم ۵در ۳۲۵ میلی‌متر کوتاهتر، ۳۵ میلی‌متر عرض کمتر، ۸۵ میلی‌متر پایینتر و فاصله بین دو محور ۱۴۰ میلی‌متر کوتاهتر شده‌است. به همین دلیل یک کلاس کوچکتر شده و از کامپکت اس‌یووی به مینی اس‌یووی یا مینی کراس اوور تبدیل شده‌است، که در رده خودروهایی مانند رنو کپچر، هوندا اچ‌آر-وی، نیسان جوک و Mazda CX-3 قرار می‌گیرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 20 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در مقاله قبلی درباره باتری سوزوکی ویتارا صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سمند میپردازیم.

باتری مناسب برای خودروی سوزوکی ویتارا باتری 66 و 74 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

سمند یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید می‌شودو علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده‌است. سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته‌شده‌است. این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی و قیمت نهایی آن، این امر محقق نشد. سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که رنگی متمایل به زرد دارد.

تاریخچه

تبلیغات اولین پروتوتایپ، سمند به اسم پیکان جدید، ۱۳۷۵

پس از رشد صنعت خودروسازی در کشور کره که تقریباً همزمان با ایران شروع به فعالیت نموده بود، تقاضای طراحی و تولید خودرو در افکار مردم ایران زیاد شد؛ نخستین بار در اوایل دهه هفتاد شمسی، طرح خودروی ملی در سازمان‌های رسمی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت صنایع سنگین وقت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح گردید.

 

در سال ۷۲ مرکز تحقیقات و خدمات خودکفایی ایران در مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مأمور شد تا در چهارچوب یک برنامه تحقیقاتی، بر پایه مهندسی معکوس برای اولین بار در ساختار صنعت خودروسازی ایران، فرایند طراحی و ساخت خودرو به شیوه مقرون به صرفه را طراحی و تعریف کند.

اصطلاح خودروی ملی اولین بار به یک خودروی مفهومی که در چهارچوب همین برنامه در این مرکز تحقیقاتی طراحی شده بود اطلاق گردید. پروژه خودروی ملی پروژه‌ای موفق و نسبتاً کم هزینه بود که از طرف شهردار وقت تهران غلامحسین کرباسچی و وزارت صنایع سنگین وقت حمایت می‌شد. نمونه‌های اولیه این خودرو که به صورت آزمایشی بر پایه پلتفورم خودروی شورلت رویال باقی مانده از قبل از انقلاب طراحی و ساخته شده بود، بارها در نمایشگاه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به نمایش گذاشته شد. در این پروژه برای اولین بار در ایران روش‌ها و فرایند کامل ساخت یک خودرو مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گرفت اثبات شد که در ایران توان طراحی و ساخت خودرو وجود دارد.

در انتها با انتقال مستندات به گروه صنعتی ایران خودرو با الهام از این طرح و احتمالاً با استفاده از اولین یافته‌های تحقیقاتی مهندسین این مرکز، پروژه طراحی خودرو بومی در سال ۱۳۷۴ در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز گردید.

با توجه به پیچیدگی طراحی پلت فرم و با اتکا به تجربه سازمان گسترش در پروژه خودروی ملی، شرکت ایران خودرو اقدام به خرید پلت فرم پژو ۴۰۵ از شرکت پژو فرانسه نمود. همزمان با انجام این پروژه در ایران، شرکت فرست اتومیتو انگلستان اقدام به طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو ۴۰۵ برای تولید در یک شرکت تایوانی نموده بود که با توجه به ورشکستگی شرکت تایوانی و همچنین پیچیدگی طراحی بدنه، ایران این طرح را از شرکت فرست اتومیتو خریداری کردند اما چون شرکت فرست اتومیتو طراحی را خوب انجام نداده بود و ایران خودرو فهمیده بود این شرکت توانایی اصلاح آن را ندارد آن را به ایران برد و در آن جا مرکز تحقیقات ایران خودرو با جمع‌آوری فارغ التحصیلان دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر، طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در این فرایند، اتاق نسبتاً کوچک و ارگونومی که متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا ساخته شده بود بازطراحی شد.

سمند معمولی یا X7، اولین نسخه از سمند است که تولید آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و تا ۱۳۸۸ ادامه یافت. سمند X7 از لحاظ امکانات بالاتر از EL است و بین EL و LX قرار می‌گیرد. این نسخه از سمند تنها با موتور XU7 عرضه‌شد و برخلاف سمند LX نسخهٔ موتور ملی آن تولید نشد.

سمند ال‌ایکس، نسخه ارتقاءیافته سمند معمولی است. پروژه طراحی سمند LX از اسفند ۱۳۸۱ شروع شد و این مدل در اردیبهشت ۱۳۸۳ وارد بازار شد. ایران خودرو مدعی است سمند ال‌ایکس دارای قدرت فرمان‌پذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال ایکس را ایمنی آن می‌داند. شایان ذکر است که در حال حاضر سمند lx با موتور EF7 نیز تولید می‌شود. از تجهیزات اضافی به کار گرفته شده در مدل ال‌ایکس نسبت به مدل معمولی سمند می‌توان به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی‌های سرنشینان جلو، سنسور هشدار دنده عقب و صندوق پران الکتریکی عقب نام برد و دارای دندهٔ دستی با گیربکس ۵دنده می‌باشد.

سمند EL

سمند EL یا «سمند کار» مدلی از سمند با آپشن‌های کمتر است که تا قبل از دهه ۹۰ خورشیدی و بیشتر به شکل تاکسی تولید می‌شد. تولید سمند EL به صورت تاکسی از سال ۱۳۸۴ شروع شد. از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، تعدادی سمند EL شخصی تولید گردید. در نهایت مدل SE به‌طور کامل جایگزین این مدل شد. مشخصه سمند EL، چراغ خطرهای بزرگ آن است.

 

از آن‌جایی که کاربری اولیه سمند EL، ناوگان تاکسی‌رانی بود، تعدادی از امکانات آن نسبت به سمند X7 حذف شده‌است. سمند EL به جای رینگ، دارای قالپاق معمولی بود و همچنین سیستم هشداردهنده هوشمند این مدل حذف شده‌بود. در این مدل شیشه عقب به صورت دستی عمل می‌کند. رنگ سپر، کنسول وسط و دریچه هوا برای صندلی عقب نیز دراین مدل حذف شد و سپر جلو نیز چراغ مه‌شکن ندارد. همچنین این مدل فاقد آنتن برقی بوده و از آنتن معمولی پژو در آن استفاده شده‌است.

سمند SE با امکانات کمتر نسبت به LX، جایگزین سمند معمولی و EL شد. این مدل در سال ۱۳۸۷ رونمایی و تولید آن در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.[۲۳][۲۴][۲۵] تولید این مدل در سال ۱۳۹۷ پایان یافت.[۲۶][۲۷] تفاوت این مدل با سمند معمولی و سمند کار از نظر فنی، تفاوت اکسل و کاهش وزن آن می‌باشد. از نظر طراحی نیز تفاوت SE با مدل معمولی و EL در طراحی چراغ‌های عقب، جلوپنجره و چیدمان دکمه‌های داشبورد است.[۲۵]

سمند سورن

نوشتار اصلی: سمند سورن

اولین فیس‌لیفت عمده سمند، سورن بود که در سال ۱۳۸۵رونمایی شد و از سال ۱۳۸۶ تولید می‌شود. سمند سورن از نظر فنی تفاوت چندانی با سمند LX ندارد و بیشتر طراحی چراغ‌های آن تغییر کرده‌است. همچنین تفاوت‌هایی در طراحی کابین دیده می‌شود. همچنین نسخه توربوشارژر سورن نیز از سال ۱۳۹۵ تولید و عرضه می‌گردد. سورن توربو دارای توان ۱۵۰ اسب بخار است.

دنا

نوشتار اصلی: دنا (خودرو)

 

دومین فیس‌لیفت عمده سمند، دنا است. پروژه طراحی این خودرو در سال ۱۳۸۸ آغاز شد. در نهایت دنا در سال ۱۳۹۳ به بازار عرضه‌شد. این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی و همچنین امکانات خود با سمند LX تفاوت عمده دارد؛ با این‌حال دنا از موتور ملی بهره‌می‌برد و از نظر فنی با سمند LX تفاوت قابل توجهی ندارد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

زهره نجیبی بازدید : 20 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در مقاله قبلی درباره باتری سمند صحبت کردیم حال در این مقاله به باتری سانتافه می پردازیم

باطری ماشین مناسب برای خودروی سانتافه باتری 70 آمپر است که شما به راحتی می توانید از سایت باتری کار کلیه باتری های سپاهان باتری شامل اوربیتال قرمز – اوربیتال سیلور – اوربیتال پریمیوم – سوزوکی و ای اف بی و باتری های صبا باتری شامل واریان و باتری ها کارپیل آکوباتری می توانید انتخاب کرده و از خدمات تعویض و نصب رایگان باتری کار استفاد نمایید.

هیوندای سانتافه (به انگلیسی: Hyundai Santa Fe) یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتور است.

در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.

سانتافه نسل اول روی پلت‌فرم SM از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در خط تولید هیوندای جای گرفت. این خودرو که در اولسان کره جنوبی تولید شد در ابتدا با مدلهای ۳٫۳، ۲٫۷ و ۲ لیتری تولید می‌شد که البته مدل آخر هرگز راهی آمریکا نشد.

نسل اول سانتافه از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه‌های AWD, FWD استفاده می‌کرد. درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغییر مخصوص دوباره تولید شد و جالب اینکه هنوز هم جزو خودروهای پر درخواست بود. اما در اواسط همین سال حجم باک کلیه مدل‌ها از ۶۵ به ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته قدری هم طراحی داخلی و چیدمان کنسول تغییر یافت. در سال ۲۰۰۳ به دنبال برخی اعتراض‌ها از سوی مشتریان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت کافی، مدل تقویت شده ۳٫۵ لیتری به صورت شش سیلندر V شکل تولید شد. آخرین تغییر ظاهر یا Facelift نسل اول هم در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و علاوه بر تغییر ظاهری، حداکثر سرعت نیز به ۲۳۲ کیلومتر در ساعت افزایش یافت.

اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد.

هم‌اکنون در این کارخانه مدل سوناتای شش سیلندر هم تولید می‌شود.

اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود.

در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً حذف شد.

در کل سانتافه در سه تیپ LX, SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانی‌ها است.

سانتافه GLS با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گشتاور آن ۱۸۳ پوند بر فوت است که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر خود می‌رسد.

با توجه به این حجم طی کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ ظرف مدت ۱۱٫۷ ثانیه خیلی هم بد نیست.

سانتافه GLS در حالت خشک ۱۹۲۱ کیلوگرم و با احتساب تمام مایعات ۲۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد. طول، عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۱۷۹۳، ۱۸۹۰ و ۴۶۷۵ میلی‌متر است. طول محور آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است که به همراه سیستم هوشمند AWD نیرو را بهتر کنترل می‌کند.

سانتافه GLS با باک ۷۳ لیتری‌اش به صورت تئوری می‌تواند ۷۰۴ کیلومتر را بدون وقفه حرکت کند.

این مدل از هیوندای در ازای مصرف هر ۵٫۴ لیتر از بنزین بدون سرب ۴۳٫۲ کیلومتر حرکت می‌کند.

 

از نظر آلایندگی هم این مدل وضعیت نسبتاً خوبی دارد به طوریکه در هر کیلومتر ۲۵۲ گرم CO۲ تولید می‌کند.

هیوندای کره سانتافه را تا ۵ سال بدون محدودیت مسافتی گارانتی کرده‌است و در ضمن ۱۶ هزار کیلومتر هم خدمات فنی ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت این خودروی ۲۱۱۵۰ دلاری، ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

این نسل از هیوندای سانتافه در بدو ورود به بازار ایران توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند بطوریکه در چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در دست داشد. هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته‌است. هیوندای سانتافه بی شک جز موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است. هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار می‌گیرد. نسل سوم سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای می‌باشد که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به نوعی امضای طراحان هیوندای به‌شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID وLEDهای مخصوص روز را جای داده‌اند ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند. سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکرهٔ خودرو برخوردار می‌باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند، در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته‌است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده‌است. طراحی عقب نیز با چراغ‌های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و در صندوقی که خطوط به کار رفته بر روی ان طراحی این قسمت را از سادگی خارج کرده و طرحی زیبا به آن بخشیده ضمن اینکه از طرح زیبای سپر و اگزوز دوقلو خودرو نیز به سادگی نمی‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است. با بازکردن در خودرو اولین موردی که جلب توجه می‌کند نوشته سانتافه بر روی رکاب‌ها و درب‌ها می‌باشند که حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. طراحی کابین زیبا و مدرن می‌باشد که مانند دیگر محصولات هیوندای از خطوط شکسته و اشکال هندسی تشکیل شده‌است. طراحی برخی قسمت‌ها از جمله کیلومتر شمار و دریچه‌های هوا ما را به یاد دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای می‌اندازد. غربیلک فرمان نیز زیبا و هماهنگ با کابین شکل گرفته و دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره بر روی آن قرار دارد. دست دنده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم می‌باشند که کیفیت مناسبی دارند، اما در مقابل قسمت‌هایی که در آن‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. اصول ارگونومی در داخل کابین رعایت شده و به همین منظور کار با ادوات داخل خودرو راحت بوده، در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین صفحه نمایشگر، کلید فلاشر، سیستم تهویه مطبوع قرار دارد ضمن اینکه در پشت دسته دنده نیز دو جا لیوانی وجود دارد. فضای کابین هم برای سرنشینان جلو و هم عقب عالی بوده و هیچ کمبودی از نظر فضای پا و بالای سر برای سرنشینان وجود ندارد ضمن اینکه صندلی‌های راحت و ارگونومیک سانتافه نیز به راحتی سرنشینان می‌افزاید. سانتافه توانایی حمل هفت سرنشینان را دارد که صندلی‌های انتهایی به خوبی در صندوق خودرو جا سازی شده‌اند ضمن اینکه برای سرنشینان آن دریچه سیستم تهویه با تنظیم شدت هوا نیز وجود دارد. از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی سانتافه با تیپ‌های زیاد و البته گیج‌کننده به داخل کشور راه یافته‌است، مدل پایه این خودرو دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر سیستم ترمز دیسکی با دیسک‌های خنک شونده در جلو به همراه سیستم‌های ABS, EBD,EBA، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده به همراه بوق اخطار نبستن کمربند، دو ایربگ، کروز کنترل، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر با ورودی‌های USB, AUX, Ipod با ۶ بلندگو به همراه دکمه‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، در صندوق برقی، سیستم پارک الکترونیک EPB , سیستم eco برای کاهش مصرف ، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و در صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سامانه ضد سرقت (ایموبلایزر)، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب با قابلیت فعال و غیرفعال می‌باشد که در مدل‌های فول امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی همراه با حافظه، تعداد بیشتر ایربگ‌ها و سیستم‌هایESC , DBC و … نیز وجود دارد.

نسل قبلی سانتافه جایزهٔ بهترین مدل SUV سه ردیف را در ایالات متحده از آن خود کرد. این ماشین بیشتر رو به سمت تغییراتی در مسائل عمده قابلیت عملکرد و طراحی و رانندگی برای ارتقاء بیشتر برده‌است به‌گونه‌ای که می‌شود آن را به راحتی احساس کرد. در ظاهر این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستم و فقط اولین چیزی که توجه را به خودش جلب می‌کند تغییر چراغ‌های عقب خودروست که این چراغ‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های خودروهای شاسی بلند چینی دارند.

مدل قبلی ظرفیت و فضای بیشتری را نسبت به مدل جدید داشت و به راحتی می‌تواند ۷ انسان بزرگسال را در خود جای دهد. داخل کابین سانتافه به لطف فضای دلپذیر و زیبا، داشتن طراحی جذاب و استفاده از مواد مرغوب بسیار دل‌نشین شده‌است و کنترل و استفادهٔ ساده و راحت قطعات، آن را منحصربه‌فرد کرده‌است.

یکی دیگر از جنبه‌های مطلوب نسل چهارم هیوندای سانتافه موتور V6 استاندارد آن است. این موتور درعین‌حال آرام و بی سروصدا و بسیار قوی و قدرتمند است و قدرتی بیش از شتاب بالا و بکسل کردن را برای شما فراهم می‌کند. رانندگی با هیوندای سانتافه ۲۰۱۶بسیار دل‌چسب است و حس خونسردی را به شما ارائه می‌دهد. از رقیبان اصلی نسل چهارم هیوندای سانتافه می‌توان شورلت تراورس که دارای صندوق عقب با ظرفیت بسیار بزرگی است و Wagon Like فورد فلکس قدرتمند و کیا سورنتو نام برد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 281
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 238
  • بازدید سال : 2,592
  • بازدید کلی : 10,082